Mijn haar ;o

Nou ik stijl nu ongeveer een jaar ofzo, en dan niet elke dag maar om de dag en in vakantie’s stijl ik ze helemaal niet. Maar sinds een tijdje zie ik dat mijn punten beginnen te splijten, ik ging naar de kapper maar bij thuis komst had ik nog steeds veel gespleten haar punten. Ik heb mijn haar daarna goed verzorgt en in de hele zomer vakantie ( 8 weken ) Heb ik ze maar 2x op een lage hoogte gestijld. En m’n haren zien er helemaal niet dood uit ofzo, ze zijn glad en zacht? Maar die punten blijven maar zitten. Ik wil mijn haar langer laten groeien. Dus ik was niet van plan om er 10 cm vanaf te laten knippen.
Alvast bedankt :wink:

Owja als je gaat zeuren dat hier al 35466725478 topics over zijn. Ik weet het maar ik vond niet de info die ik nodig had. Vandaar.

Wat is je vraag precies?

Heb je gevraagd aan de kapper waardoor het kwam dan? Ik heb toen ook gespleten haarpunten gehad, zeg maar gerust dat mijn haar afknapte door het vele verven/bleken in korte tijd en het vele stijlen. En toen moest er ruim 10 cm vanaf, omdat het anders toch zou afbreken. Dat zei de kapper bij mij, dus toen had ik een schuine bob laten knippen. En mocht ik het alleen af en toe nog stijlen met bepaald beschermend spul, niet meer föhnen en veel conditioner gebruiken. Nu is mijn haar weer gezond en is het weer op redelijke lengte. :3

Nja, jij zegt dat je niet van plan bent om het eraf te knippen, ik weet ook niet hoe erg het bij jou is, maar bij mij heeft het heel erg geholpen om het eraf te laten knippen. Verder zou ik het ook niet weten, behalve veel maskers, conditioner gebruiken en niet föhnen en zo min mogelijk stijlen.

Die gespleten punten gaan alleen weg als ze geknipt worden

Mijn vraag is ; weten jullie misschien heo het komt dat ik gespleten haar punten krijg allowel ik ze redelijk verzorg, en wat voor een producten zijn het beste om te gebruiken etc

Ik weet niet maar na 8 weken ben ik wel weer naar de kapper geweest. Misschien wat vaker knippen? Of minder vaak wassen…

Jaa ik was voordat ik op vakantie ging ook na de kapper geweest ma toen had ik puntjes laten doen en had ik nog steeds gespleten haar punten :wink:
En ik was om de 2 a 3 dagen.

Als je gespleten haarpunten hebt, moet je het (kort genoeg) laten knippen. Het gaat niet weg door een goede verzorging… Ik had er ook last van toen ik wat langer haar had en als ik mijn puntjes alleen liet knippen, zaten er nog steeds gespleten haarpunten tussen. Nu heb ik het wat korter en als ik wil kan ik het nu goed laten groeien zonder gespleten haarpunten (door dus regelmatig naar de kapper te gaan en mijn haar goed te verzorgen).

Oké bedankt allemaal dan denk ik dat er neits anders op zit dan het idd 5 a 10 cm korter te laten knippen, alleen het vervelende is dan nog dat ik nu niet heel erg lang haar heb maarja Bedankt allemaal :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

Ik heb precies hetzelfde !
Mijn haar zit er gewoon goed en verzorgd uit, is glad en in een goede conditie.
Dat zou je niet denken als je mn punten ziet.
Ik heb een hele tijd geleden, bijna 2 jaar, coupe de soleil (ik weet niet of ik het goed spel) laten zetten en dat heeft mn haar echt geen goed gedaan…
De uitgroei, wat dus mijn echte kleur is, is gewoon mooi, gezond haar, maar de highlights zitten er dus nog wel deels in en dat zijn de gespleten punten.

Auwtch das ook echt vervelend ^^
Ik weet echt niet wat ik moet enzo ;o ikhaat mijn haar, heb is krullend en het zit nooit goed! alleen als ik het stijl maar dat doe ik nu zo min mogelijk. maar ik heb echt een probleem zie ik net, de gespleten punten zitten overal! van boven tot beneden! ik kan me niet laten kaal scheren !

ik heb precies hetzelfde.
het ziet er allemaal goed uit…
en ik ga het ECHT niet afknippen ookal heb ik gespleten haarpunten.
dan mis ik het echt.
als ze maar niet verder splijten, danis het okeee lijkt mij.
En gewoon regelmatig puntjes laten knippen.
Je zult ze altijd wel wat hebben!

Ik lees net dit artikel ;

http://www.beautygloss.nl…beautiful-ends/#more-6266

Er staat op het laatste dat het tegen gespleten haar punten werkt ?

Als je hele erge gespleten haar punten hebt zal het niet werken maar het waarschijnlijk alleen zachter laten aanvoelen. Maar je kunt het altijd proberen.

Het worddenk ik toch maar knippen.

bijpunten. Gespleten haarpunten ijn voor mij onbehandelbaar dus kan je niet helpen x]

Knippen, en niet meer stylen. Tenzij je een heel goed beschermingsproduct gebruikt. Als je al gespleten punten hebt en ze dán gaat verzorgen gaan ze niet weg, dat is logisch.

Dat komt nog steeds door het steilen. Ik weet niet vanaf welke lengte je je haar altijd steilde maar heel die lengte moet er nog uitgroeien tot het dode weg is denk ik. Ik ken een meisje die haar haren ook om de dag steilde, had superlang haar, maar moest het tot haar schouders af laten knippen omdat het gewoon echt helemaal dood was.

Maar wat zijn dan de beste producten tegen het steilen, ik gebruik een serum van ; Syoss heat ortect styling spray.