Mijn haar lijkt een ontplofte hamster - dood haar

Hii meisjess (:
Oke ik stijlde mijn haren eerst elke dag . Enja het resultaat daarvan is niet al te best, het is nu heel dood omdat mijn stijltang geen verschillende standen heeft en dus automatisch 180 graden word volgensmij , of in iedergeval het heetst dat een stijltang maar kan worden hahaha.
In iedergeval, binnekort ga ik natuurlijk naar de kapper om de dode puntjes af te laten knippen, en daar heb ik verder ook geen problemen mee. Maar tot die tijd, hebben jullie tips hoe ik mijn haar mooi glad kan laten lijken maar ze toch los te laten hangen, of in een mooie staart ofzo. Want als ik uit de douche kom, is mijn haar echt super ontploft en pluizig, what todo ?
Iemand een fijne tip? Waardoor ik tot te tijd dat ik naar de kapper ga mijn haren er gewoon mooi plat en niet pluizig, gezond en mooi uit kan laten zien zonder dat ze zo ontploft zijn?
Thanks ! (:

Gebruik je wel een heat protection voor het stijlen?
Verder niet fohnen etc… en nouja los staat niet echt als het super dood is dus misschien een donut in je haar?

Ik heb echt precies het tegenovergestelde. Mijn haar is plat en ik heb echt dun haar…

Maar ehm… Ik heb geen tips haha, misschien proberen je haar bij elkaar te houden door elastiekjes ofzo?, of met een staart in slapen
Sorry fluttips, maar ik weet echt niks:(

Nou als het echt dood is kan je er weinig mee, dus ik zou zsm naar de kapper gaan/

misschien bepaalde haarserums in je haar doen waardoor het beter glanst?
Als je doucht kan je je haar ook op het einde spoelen met koud water, hierdoor gaan de haar schubben dicht waardoor het gezonder lijkt.

Even een groot stuk van je haar afknippen en de komende tijd je haar opsteken.
En misschien producten gaan proberen waardoor je natuurlijke haar ook mooi los kunt hebben? Want als je weer zoveel gaat stijlen heb je het zo weer.

Dit heb ik ook precies gehad een paar jaar lang zonder heat protector met een stijltang zonder verschillende standen heb ik het gestijld. Nu is het al bijna 4 jaar terug en mijn haar is nog steeds hetzelfde een jaar geleden ongeveer zei een kapper dat er heel veel van mijn haar af moest als ik wilde dat het er gezond uitzag maar dat zou ook niet zomaar opeens gezond worden ik moest het heel goed verzorgen. Natuurlijk heb ik mijn haren er niet af laten knippen want er moest echt heel veel vanaf en ik ben iemand die niet zonder lange haren kan. Uiteindelijk heb ik besloten om niks meer met mijn haar te doen en het met rust te laten. Ik stijlde het maar 1/2 keer per jaar tijdens feestjes en voor de rest niet. Ik gebruik nu een arganolie serum van de action heel goedkoop 2,60 was het en het werkt voor mijn gevoel heel goed (natuurlijk is mijn haar niet helemaal gezond maar ik merk echt het verschil). Ik heb ook op internet een goed maskertje gezien om in je haar te doen: 1 eetlepel olijfolie, 1 eetlepel honing en een banaan (ik doe meestal een halve of 3kwart) je moet even kijken wat beter uitkomt en dat moet je 15/20 minuten in laten trekken het is wel moeilijk om eruit te wassen maar je haren worden er super zacht van. Er zijn ook cocos conditioners en shampoos bij de action die zijn ook super goed, vroeger kocht ik nooit verzorgingsspullen daar omdat ik dacht dat het slecht was maar ik merk dat dat veel beter is dan die dingen bij de etos. Dus mijn tip; laat je haar met rust en probeer het zo goed mogelijk te verzorgen oh en ik kam het ook bijna nooit alleen na het douchen maar ik heb ook een beetje slag in mijn haren dus van kammen krijg ik sowieso ontploft haar.
Als je nog meer wil weten kun je me altijd noten x

Nog iets; ik gebruik ALTIJD conditioner, ik was mijn haren 2 keer met shampoo en laat dan 5 minuten lang conditioner intrekken dat doet echt wonderen! Alleen met shampoo is je haar suuuuper droog en voelt aan als karton al helemaal als je haar zo erg beschadigd is door het stijlen

Als je haar pluist na het douchen, moet je je haar nooit in de ochtend wassen. Maar altijd die avond er voor en dan in een strakke staart doen. Als ik in de ochtend douche dat is het namelijk een ontplofte kip. Ik weet niet of je in de ochtend douchet maar het is maar een tip :slightly_smiling_face:

De woorden ontploft, hamster en dood lieten me schrikken :’)

Ik zou als eerst maar even een goed haarmasker nemen

Bij mij werkt deze echt super goed!

Als je haar nat is en dan met een (strakke) staart gaat slapen, breekt het alleen maar af.

En voor de mensen die zeggen dat hun haar helemaal dood is: Je haar is ook helemaal dood, ieders haar is dood, behalve bij de haarzakjes :’)

Een staart!

Syoss haarolie! http://www.drogisterij.net/verzorging/haarverzorging/overig_haarproducten/syoss-beauty-elixir-oil-100ml-5410091690250?partnercode=222&origin=pla&keyword=&mt=&gclid=CN2EhPGZ37sCFQlb3godxmUAmg

Haalt pluis weg, instant glans, is zuinig in gebruik, verzwaart niet, verbetert de haarstructuur, ruikt heerlijk: een echte aanrader!

Een haarmasker en conditioner gebruiken.

Haarmaskers met bouwstenen erin.
Geen zooi met siliconen erin, dat voelt eerst even zacht, maar het verstikt je haar. Haar kan niet meer ademen en gaat gewoon kapot.

Verder met hitte ALTIJD een anti heat spray gebruiken. En met een kam je natte haren uitkammen ipv een borstel.

Evt een biosilk oil/vet in je puntjes van je haar.

Niet verven.

180 graden is niet zo erg… ik stijl vaak metb 230. als je n goede protector hebt kan t best

Voor het slapengaan arganolie of kokosolie in je haren doen, het voedt je haar en de volgende ochtend even je haren wassen :slightly_smiling_face:… doe wel even een handdoekje op je kussen anders wordt je kussen helemaal vet

Ik heb meestal als ik een staart in heb dat de staart zelf nogal ontploft is. Dus nu doe ik na het douchen mn haar in een staart, en maak ik van die staart een vlecht. Dan eventueel haarlak erin spuiten en daarmee gaan slapen (behalve als je in de ochtend gaat douchen natuurlijk) en dan de volgende dag je vlecht en staart eruit halen en alleen je haar tot waar normaal je staart zit kammen, en dan weer een mooie staart maken :slightly_smiling_face: sorry het verhaal is een beetje vaag maar bij mij ziet mn haar er hierdoor een stuk beter uit !

2 keer met shampoo?! 1 Keer is ruim genoeg, met nog een keer wassen strip je je haar alleen maar, waardoor het nog droger word.