Mijn haar is verknipt!! Wat nu??

Hallo lieve allemaal,

Ik ben al vrij lang bang voor kappers, nu dacht ik, ik ga over 3 maanden op vakantie laat ik mezelf eroverheen zetten en een keer naar de kapper gaan. Mijn angst is nu nog groter geworden omdat de kapster me haar verknipt heeft!!!

Ik had haar tot op me kont hangen het was ruim 70 cm lang (bijna 80 cm zelfs!). Ik kwam aan bij de kapster en ik wilde t verven en knippen voor op vakantie, ik dacht dan kan me haar nog een beetje bij trekken voordat ik heen ga. Ik vroeg of ze er niet meer als 4 cm af wilde knippen zodat ik op vakantie me haar nog mooi lang zou hebben. Wat blijkt ze heeft t zo kort geknipt dat me haar nu net onder me bh bandje valt. Ik heb het nog nooit zo kort gehad en omdat de kapper altijd aan de achterkant begint zag ik het niet. Toen ik het eenmaal zag was t te laat.

Ik voel me nu zo lelijk en al me zelfvertrouwen is gewoon weg. Ik durf me haar niet meer te laten zien en mezelf niet meer. Ik lig al ongeveer 4 dagen te huilen en ik ben ontroostbaar.

Ik kan er beter wel even bij vertellen dat ik vroeger bijna kaal was als klein meisje omdat ik heel erg ziek was. Na jaaaaren lang sparen had ik het eindelijk op me kont hangen. Iets waar ik als klein meisje alleen maar van kon dromen!! Nu ben ik het allemaal kwijt.

Ik zei tegen de kapper dit is veel te kort dit is geen 4cm en haar antwoord daarop was: “Het is veel beter zo veel mooier! En het is echt niet kort hoor”. Daar gingen mijn lange lokken. (Snik snik)

(Ik voelde me altijd als Rapunzel met me lange haar, nu voel ik mee weer Ranpunzel alleen dan met lelijk kort haar.)

Is er iemand die me alsjeblieft wat tips kan geven over het sneller laten groeien van me haar en of ik het kan verbergen zodat ik gewoon de deur uit kan?

Ik wil t zo graag weer zo lang hebben hoelang duurt t ongeveer voordat ik alles weer terug heb??

Groetjes,
Een wanhopige Rapunzel

Ik snap dat het ongelofelijk rot is als je het een tegen je kapper zegt en ze het ander doet, asociaal ook dat zij even beslissen wanneer iets mooi is of niet, maar met haar tot onder je BH-bandje kan je prima de deur uit hoor.
Waarschijnlijk voelt het nu gewoon heel kaal omdat je het gewend was, maar het ziet er heus niet gek uit. Het groeit vanzelf weer aan, ik weet niet precies hoe lang dat duurt.

Wat balen voor je, maar no worries! Er zit nog een heel groot verschil tussen kaal en haar tot onder je BH-bandje hoor. :slightly_smiling_face:

Wow kan die kapper wel meten dan? Dat kan toch nooit 4cm zijn wat ze der af heeft geknipt.
Snap je frustratie, maar je kan er nu niks meer aan doen, Haar groeit vrij snel.

God wat zou ik die kapper hebben uitgescholden zeg.

In ieder geval
Er bestaan helaas geen wondermiddeltjes om je haar sneller te laten groeien.

Het enigste wat je kan doen is gewoon je haar goed verzorgen en gezond leven. Het versnelt het groeiproces niet maar het kan wel veel doen voor je haren en het laten groeien zoals het moet. Het hangt ook af van je genen. Bij de een groeit het eenmaal wat sneller dan bij de ander.
Dus gewoon goed blijven verzorgen en dan komt het wel goed! Misschien niet zo snel als je zou willen maar ja, daar is niks aan te doen.

Ik weet hoe het voelt… precies 1 maand voordat ik op vakantie ging hadden ze m´n haren ook veel te kort geknipt. Ik voelde me echt slecht maar later had ik er vrede mee. Jij bent de enige die zich er zo druk over maakt, voor vele mensen zijn je haren nog steeds lang :slightly_smiling_face: En als je er echt mee zit kun je natuurlijk extentions kopen…

Ik vind het echt zo belachelijk dat sommige kappers zo’n vrijheid nemen in het knippen van haar. Serieus gewoon zoveel meer eraf halen dan dat ze gevraagd wordt… Natuurlijk groeit het wel weer aan maar ik snap heel goed dat je baalt.

Heeft ze het niet misschien gedaan omdat het onderaan dood was en gespleten en alles? Dan had ze het wel even moeten melden tijdens het knippen, zodat je toestemming had kunnen geven.

Ik zou dit echt niet gaan verbergen, het is alsnog lang (misschien niet zo lang als je had) en je bent er echt niet lelijker door geworden.

Je haar is alsnog lang dus ik zou het niet verbergen, je kan het helaas niet ongedaan maken. Zoals iemand al zei zou je kunnen overwegen om extensions te kopen maar dat moet je zelf weten.

Vind het trouwens echt belachelijk dat ze er zoveel vanaf heeft gehaald terwijl jij daar duidelijk niet om vroeg, ik zou weg lopen zonder te betalen.

Voor zover ik weet is haar tot onder je bh bandje nog altijd hartstikke lang. Bovendien kan het best zoals al eerder is gezegd, dat je haar dood was/gespleten punten had, wat mij best logisch lijkt als je nooit naar de kapper gaat.

Ok dood haar klinkt toch een beetje raar :grinning_face_with_smiling_eyes:

Grote kans dat het zo dood was, dat het er wel af moest. Alleen had ze het even moeten zeggen. Hoe dan ook, het is wel vervelend, maar bedenk maar zo. Vaak is iets korter haar (wat nog steeds lang is!) een stuk gezonder en dus mooier :slightly_smiling_face:

Je kunt er verder weinig aan doen, behalve goed verzorgen en het rustig laten groeien.

Ik weet hoe je je voelt. Ik wilde mijn haar tot mijn schouders laten knippen en dat kwam nog boven mijn kin nadat de kapster er klaar mee was.

Er zit niet heel veel anders op dan gewoon wachten tot het weer groeit… Je hebt nog steeds hartstikke mooi lang haar (:

Ik wist dat er een stukje af moest en ik zei ik wil dat dan liever na me vakantie zodat t op vakantie nog lang had. Of dat ik elke maand een stukje eraf haalde zodat ik er rustig aan aan kon wennen maar ze heeft gewoon alles genegeerd en is gewoon gaan knippen.

Der hoefde ook echt niet zoveel als nu af en ik verzorgde ne haar altijd super goed zodat t ook mooi bleef. Me haar was nog nooit zo lang geweest ik wilde t juist zo lang.

Maar ik weet dat de kapster die ik had zelf nooit lang haar heb gehad. Zou ze gewoon jaloers zijn denk ik nu. Dat ze t gewoon heb afgeknipt zodat ik ook geen lang haar meer heb.

Ik vind t echt verschrikkelijk en zo kort als t nu is ken ik me niet meer herinneren dat ik t had. Ik durf als ik de deur uit ga ook alleen maar knotjes in te doen zodat niemand t ziet.

Weet er iemand misschien andere haar stylen zodat ik t kan verbergen?

Kan er echt niet tegen als kappers zeggen: maar zo is het veel beter!
Nee, je vraagt om iets en dat moeten zij doen! Ook al is het zo droog als de pest, als jij het wil houden, dan hou je het lekker, daar heeft zo’n kapster niets over te zeggen.

Ik zou teruggaan en zeggen dat je niet blij bent en dat zij niet heeft gedaan wat jij zei.

Maar… je overdrijft wel hoor. Je haar is nog lang, het is niet tot je oren kort geknipt. En het is maar haar, als het korter is wordt je echt niet lelijker of wat dan ook. Get over it en ga niet meer terug naar die kapper :grinning:

Ik denk dat het er eigenlijk ook beter uitziet nu om eerlijk te zijn. Ik ken het gevoel wel dat kappers niet naar je luisteren en het er eerst super mega lelijk uitziet, maar het went echt geloof me ik heb de laatste 2x niet gehuild :bowing_man: *ahum… ik huilde vroeger echt heel vaak in de kapperszaak zelf nog omdat ik mezelf zo enorm lelijk vond :cold_sweat: *. Maar goed 3 tips: Als je gaat slapen => draag vlechten, kam/borstel je haar van onder naar boven, en ehhh… verder werken goed verzorgende maskers ook nog *om je haar gezond te houden enzo, en dan groeit het ook beter*

Wat vervelend voor je! Ik weet hoe het voelt, ik heb godzijdank nu een kapster die precies weet wat ik wil. Je haar kan gewoon niet sneller groeien dan het nu doet. Je zou je haar wel nog beter kunnen verzorgen, dus een extra maskertje, koop een goed serum of iets in die richting. Ik vind het zo erg voor je!

Maar zoals iedereen hier zegt, het is niet zo dat je haar nu megakort is en net onder je oren valt. Voor jou is het wel een heel groot verschil. Op youtube staan een heleboel tutorials over hoe je je haar leuk kan opsteken, zoek op termen als “updo for long hair.” Een aantal goede kanalen zijn deze: Kayley Melissa en Lilith Moon. De eerste heeft zelf lang haar, de tweede gebruikt vaak extensions in haar tutorials. Succes!

Ik denk ook dat ze het afgeknipt heeft omdat je haarpunten gespleten waren. Maar dat had inderdaad wel in overleg gemoeten. Ik vind wel dat je je er nu gewoon overheen moet zetten. Je overdrijft namelijk wel een beetje. Je haar is nog steeds lang en je kunt er niets meer aan veranderen nu. Je moet gewoon wachten totdat het weer gegroeid is.

Heel vervelend dat de kapper niet naar je geluisterd heeft en ik snap dat je er heel hard van baalt, maar wat ik wel een beetje gek vind, is dat je niet meer naar buiten durft?
Hoe kijk je dan tegen andere mensen aan die haar tot hun bh bandje hebben? mogen die zich ook niet buiten vertonen naar jouw mening?
Het groeit vanzelf weer aan hoor! (:

Sorry maar wat een pubergezeur. Mijn kapper knipt ook altijd gewoon de dode punten er vanaf en ja soms is dat veel. Aan de andere kant zegt ze ook als ik mensen met dode punten weg laat gaan is dat slechte reclame voor mijn zaak. En het is natuurlijk onzin dat de kapper jaloers zou zijn en daarom je haar zou afknippen, sorry hoor maar raap jezelf bij elkaar en ga genieten van je vakantie.

Dat de kapster jaloers is vind ik persoonlijk ook echt klinken als complete onzin. Waarom zou ze in godsnaam jaloers zijn (’: Ik ga toch ook niet andere promoters op straat pesten omdat ik jaloers ben dat hun voor een leuker merk staan om maar even als voorbeeld te noemen.

Je moet het er nu mee doen. Ik baal ook ontzettend van mijn haar en los ziet het er niet uit dus ik moet het wel vast dragen, maar ik heb er ook niet om lopen huilen terwijl ik het echt verschrikkelijk vind. Als je het echt zo’n drama vindt kun je extensions gebruiken