Hallo lieve allemaal,
Ik ben al vrij lang bang voor kappers, nu dacht ik, ik ga over 3 maanden op vakantie laat ik mezelf eroverheen zetten en een keer naar de kapper gaan. Mijn angst is nu nog groter geworden omdat de kapster me haar verknipt heeft!!!
Ik had haar tot op me kont hangen het was ruim 70 cm lang (bijna 80 cm zelfs!). Ik kwam aan bij de kapster en ik wilde t verven en knippen voor op vakantie, ik dacht dan kan me haar nog een beetje bij trekken voordat ik heen ga. Ik vroeg of ze er niet meer als 4 cm af wilde knippen zodat ik op vakantie me haar nog mooi lang zou hebben. Wat blijkt ze heeft t zo kort geknipt dat me haar nu net onder me bh bandje valt. Ik heb het nog nooit zo kort gehad en omdat de kapper altijd aan de achterkant begint zag ik het niet. Toen ik het eenmaal zag was t te laat.
Ik voel me nu zo lelijk en al me zelfvertrouwen is gewoon weg. Ik durf me haar niet meer te laten zien en mezelf niet meer. Ik lig al ongeveer 4 dagen te huilen en ik ben ontroostbaar.
Ik kan er beter wel even bij vertellen dat ik vroeger bijna kaal was als klein meisje omdat ik heel erg ziek was. Na jaaaaren lang sparen had ik het eindelijk op me kont hangen. Iets waar ik als klein meisje alleen maar van kon dromen!! Nu ben ik het allemaal kwijt.
Ik zei tegen de kapper dit is veel te kort dit is geen 4cm en haar antwoord daarop was: “Het is veel beter zo veel mooier! En het is echt niet kort hoor”. Daar gingen mijn lange lokken. (Snik snik)
(Ik voelde me altijd als Rapunzel met me lange haar, nu voel ik mee weer Ranpunzel alleen dan met lelijk kort haar.)
Is er iemand die me alsjeblieft wat tips kan geven over het sneller laten groeien van me haar en of ik het kan verbergen zodat ik gewoon de deur uit kan?
Ik wil t zo graag weer zo lang hebben hoelang duurt t ongeveer voordat ik alles weer terug heb??
Groetjes,
Een wanhopige Rapunzel