Mijn haar is altijd vet !

Hee meiden,
Ik heb al m’n hele leven vet haar, als ik het was is het na een halve dag alweer vet.
Dit is echt een groot probleem, want ik schaam me er echt heel erg voor en durf ook niet op foto’s enz…
Hebben jullie tips of hetzelfde probleem?
xxxxx

Misschien gebruik je de verkeerde shampoo? Wat je ook kunt proberen, is droogshampoo. Dat spuit je op je haar en dat absorbeert het vet op je hoofdhuid, misschien helpt dat een beetje?

Hoe vaak was je je haar? Want je haar kan ook aan wassen ‘wennen’. Als je vaak je haren wast, moet je het afbouwen, gewoon telkens wat langer niet wassen (natuurlijk wel als je nergens heen moet!).
Als je niet zo vaak wast, zou je, zoals Youthanasia zei, droogshampoo kunnen gebruiken.

Als je dingen zoals mousse, haarlak en andere haarproducten gebruikt kan het daar ook aan liggen.
En anders al het bovenstaande.

Of niet al te veel meer met je handen in je haar zitten, daar word je haar namelijk ook erg vet van!

hoeveel keer was je je haar. ik was me haar op woensdag vrijdag en zondag en van mij is nooit vet . mischien moet je dat proberen of zoals hier boven word gezegd droogshampoo

Inderdaad minder je haren wassen, en misschien shampoo gebruiken speciaal voor vet haar?

Ik was mijn haar elke dag of om de 2 dagen, maar als ik het niet was is het zo verschrikkelijk vet en zo’n vies gevoel

welke shampoo raden jullie aan voor vet haar? Ik heb die van andrélon geprobeert een paar maanden, maar die maakte geen verschil

Eerst had ik ook snel vet haar nu ik milde shampoo gebruik veel minder
Af en toe wisselen van shampoo werkt bij mij goed

Maar dat vele wassen is waarschijnlijk juist het probleem. Probeer het een tijdje 2 keer per week te wassen. Ja, dan is het in het begin heel vet, maar zo kan het wel herstellen. Draag het dan gewoon in eens staart of knot, desnoods droogshampoo.
Maar anders gaat je haar niet herstellen en zal het vet blijven.

Masseer je de shampoo heel erg in in je hoofdhuid? Dan wordt er ook meer vet geproduceerd waardoor je dus vet haar krijgt.

Ik zou gééén andrelon gebruiken, echt niet. Deze staat erom bekend dat het af te raden is voor vet haar. Proffesional’s raden het ook af. Ik gebruik een shampoo van L’oreal Paris (of hoe je het spelt) een shampoo die gewoon transparant is en niet echt er crémerig uit ziet o.i.d, gekregen van mijn kapper.

Tegenwoordig was ik mijn haar om de dag en sindsdien is het vette bij mij zo goed als verdwenen.

Daar zit het probleem, minder wassen en het liefst met een neutrale natuurlijke shampoo.

Topic dan dicht. ::slightly_smiling_face:

ik masseer idd mn hoofdhuid als ik het was maar verder doe ik er niks in van haarlak of mousse ofz

Heb ik ook gehad! Nu doe ik met de tweede dag droogshampoo gebruiken. Ook heb ik Jumping Juniper van Lush (een vaste shampoo) en hoef mijn haren nu 1 keer per twee dagen te wassen!!

Inderdaad minder wassen. Is in het begin lastig en vies, maar dit helpt wel. Is handig om in de zomervakantie te doen. En een speciale shampoo tegen vet haar is altijd handig