Mijn gym leerkracht heeft iets tegen mij.

Hallo,
al een paar jaar heeft mijn gym leerkracht iets tegen mij, ik doe alles verkeerd.
Ze geeft steeds commentaar op alles wat ik doe.
Ik durf zelf bijna niks te doen. De gymles vind ik totaal tof meer, ik zie er altijd tegen op!
Ze heeft een jaar terug zelf aan mijn arm getrokken, en daar had ik dan paar dagen pijn aan. Ik heb met mijn moeder hierover gepraat tegen de directie. Maar er is niet echt veel veranderd.
Tegen de directie praten gaat ook niet echt want ze doen er niets aan, ja 1 keer een gesprek met haar.
Omdat nog ouders klagen erover, maar toch veranderd er niks. Wat moet ik doen? :frowning_face:

Ik denk dat je niet veel anders kan doen dan het met de directie erover hebben. Maar als je het durft kun je misschien eens een gesprek met de gymleerkracht zelf aangaan? En dan niet beschuldigend, maar ‘Ik heb het idee dat je iets tegen mij hebt? Klopt dat?’ En als zij zegt ja ‘Waar ligt dat aan dan, wat doe ik/ heb ik gedaan dat je iets tegen mij hebt? Misschien kan ik het veranderen of mij aanpassen zodat wij weer door één deur kunnen’.

Maar dat moet je maar net durven, ik zou dat namelijk niet kunnen.

Of desnoods een gesprek met de directie en de leerkracht samen? Eventueel met andere leerlingen erbij die hetzelfde gevoel hebben?

Ja, inderdaad :frowning_face: maar daar heb ik het lef niet voor. Maar denk wel dat ik eens ga kijken voor een gesprek met directie en die leerkracht erbij :slightly_smiling_face:… Danku x

Heb je dit ook al eens aan je mentor voorgelegd? Wellicht kan je mentor als bemiddelaar tussen jouw en je gymdocent zitten? Dan voeren jij en je mentor het gesprek naar de gymdocent en kan je wel in gesprek samen om na te gaan wat er steeds mis gaat en hoe zij jou wel kan helpen en jij haar