Mijn grote foundation probleem.

Ik heb best veel last van acne op mijn voorhoofd, maar echt alleen op mijn voorhoofd. Als ik foundation op doe zie je heel erg korstjes en zo en tussen mijn wenkbrauwen wordt het helemaal oranje door de mini haartjes ofzo die daar zitten. Ook naast mijn neus zie je dan van die dingetjes alsof ik een hele droge huid heb. En ook in mijn haargrens wordt het helemaal oranje ofzo…
Ik heb al primer geprobeerd maar dat maakt helemaal geen verschil.
Kan iemand mij helpen ofzo want ik word hier echt helemaal gek.

Gebruik je dagcreme? en al eens geprobeerd om een andere soort foundation te gebruiken? Ga eens langs een drogisterij oid, en laat je daar informeren en desnoods direct een foundation aanbrengen om te kijken hoe die foundation bij je staat.

Op welke manier breng je m aan? handen? sponsje? kwast?

Voor je foundation opbrengt, maak je het dan ‘schoon’ met tonic? Dit helpt bij mij wel heel erg, want ik heb\had hetzelfde probleem. Ook scrub ik 2x in de week.

Misschien kan je ook proberen op een andere manier het op te brengen. Of ipv bijvoorbeeld vloeibare foundation, poeder proberen (of andersom). Of misschien beter helemaal niet. Maakt denk ik alleen je acne op je hoofd erger :x

dit. ik heb een heeeel lichte huid maar toch heb ik niet de lichtste foundation bij budget merken omdat ik gemerkt heb dat de 01 vaak rozig is en de 02 dan juist geliger zonder echt donkerder te zijn.

maar sowieso zou ik als ik jou was eerst wassen met een tonic en dan een hydraterende dagcreme smeren en dan een light coverage foundation. ik denk dat dat al wel verschil moet maken…

Misschien gewoon geen foundation op je voorhoofd doen.
Ik had ook acne op mijn voorhoofd maar ik deed er juist geen foundation op maar ik behandelde het met tea trea olie of met een speciale crème van de dokter.
Bij mij is nu bijna niks meer te zien.

Veel foundations uit de drogisterij zijn vaak met een erg duidelijke gele ondertoon. Ik heb er heel veel gebruikt en ik heb er nooit 1 gevonden die dat niet heeft. Ik raad je aan om bijvoorbeeld naar mac te gaan en te investeren in een goede foundation die goed bij je huid past. En natuurlijk een goede dagcreme gebruiken en het goed uit blenden natuurlijk haha.