Mijn gedachten beïnvloeden mij

Hey dames,

De laatste tijd voel ik me minder op m’n gemak bij twee vriendinnen. Ik heb een groepje van vier meiden, de andere zie ik minder vaak. Ik was altijd erg close met één daarvan, nu lijkt het alsof die andere twee erg naar elkaar toe trekken (ik noem ze even kim en rosa) en ik er buiten val. Althans zo voelt het. Ik probeer die gedachten uit te schakelen maar dat lukt niet. Ik was altijd close met Kim en Rosa met die andere uit de groep. Maar nu we die andere minder vaak zien trekken Rosa en Kim opeens naar elkaar toe. Ook als we in een groep zijn doen ze opeens alles samen. Ik probeer me dan op andere te richten, maar voel me op dat moment toch niet chill en gedraag ik me wat ingetogen.

Een ander voorbeeld is dat rosa, ik en nog wat andere hadden afgesproken met wat nieuwe kennisen van ons. Zij kwam binnen met een ander meisje en ging ook tegelijk weg met een ander meisje van die groep. Ze trok dus naar een ander meisje ipv mij die we nog niet lang kennen. Opzich niks mis mee, maar dit gebeurt vaker. Ze laat mij dan een beetje links liggen en gedraagt zich anders. Ze doet wat stoerder en rookt opeens van dat soort dingen. Voel me hierdoor minder leuk ofzo. Ik kan hierdoor ook minder spontaan reageren naar anderen terwijl ik juist andere meiden wil leren kennen en me daar op focussen. Maar mijn gedachten belemmeren mij. Het is ook stom dat ik het me aan trek, dus ik voel me niet chill door dat de ander zich anders gedraagt. Dat is haar pakkie an. Niet die van mij, maar het los laten wil niet.

Dit zijn wat voorbeelden. Ik ben al minimaal 5 jaar bevriend met rosa en Kim btw.
Ik wil het los te laten en mijn gedachten niet laten beïnvloeden. Het kan aan mij liggen dat ik het persoonlijk op val. Dit moet ik niet doen dat weet ik. Maar het is lastig niet zo te denken. Het los laten zou erg goed zijn.

Graag zou ik tips en verhalen van andere willen horen! Dankjewel

Greetz

Soms veranderen vriendschappen gewoon. Ik weet niet of je nog wel met ze om wil gaan? Want hun gedrag enzo gaat niet veranderen denk ik.