Mijn ex wilt praten, wat nu?

Het is nu ongeveer 3 maanden uit met mijn ex. Na de eerste week dat het uitging had hij meteen al een ander. Hij is nu nog steeds met haar maar appte mij afgelopen weekend ineens dat hij wilt afspreken. Afspreken om het uit te praten, omdat hij dan zogenaamd “niet goed verder kan gaan met zijn liefje”. Althans, dat vermoed ik. Waarom zou hij de behoefte hebben om iets uit te praten met mij, wat al bijna helemaal achter de rug is (voor mijn gevoel). En moet ik nou wél of niet met hem praten?! Zo frustrerend die exen! Alvast bedankt…! :wave:

-

Als jij die behoefte niet hebt, gwoon niet doen.

Ik herken me ook wel een beetje hierin! Maar het maakt me erg nieuwsgierig… Hij MOET wel iets belangrijks te vertellen hebben zegt mijn gevoel. (wat misschien helemaal niet zo is).

Je hebt gelijk!

Precies, maar zoals ik hierboven schreef vermoed ik dat. Ik weet het niet zeker, na de zomervakantie gaan we elkaar weer dagelijks zien en misschien voelt hij zich er tóch erg rot over idk?

Heb jij behoefte aan een gesprek met hem? Zo ja, dan zou ik hem de kans geven en anders lekker niet. Is volledig aan jou.

Als jij nu al het gevoel hebt niet te willen praten, dan moet je dat ook niet doen. Het is al drie maanden uit en hij had jou ook los moeten laten in de tussen tijd. Dus niet afspreken en laat hem zijn eigen gevoel maar te boven komen.

Bedankt allemaal, normaal maak ik zelf altijd mijn eigen keuzes maar nu had ik toch even jullie hulp nodig.

zou wel met hem praten

niet doen als je niet wil
wel doen als je wel wil

Dit ja.

Je kunt best met hem praten, maar als hij over gevoelens begint moet je hier niet op in gaan. Hij was degene die al zo snel iemand anders had (waarschijnlijk uit wanhoop) sta sterk en geef hem de kans om iets uit te leggen of te vertellen als hij zich daar goed door voelt. Ben niet gemeen maar laat ook merken dat jij niks meer van hem hoeft.

Ik zou zelf dus wel zo nieuwsgierig zijn dat ik gewoon even aan zou horen wat hij te zeggen heeft. En dat terwijl zijn gevoelens me niet eens zouden kunnen schelen, maar anders blijf je misschien denken van mm wat moest hij.

Je kunt altijd gewoon gaan en als het een richting op gaat waarvan jij denkt ja laat maar kun je gewoon weggaan.

Heb jij behoefte om het goed uit te praten? Als je die behoefte niet hebt zou ik zoiets hebben van stik er lekker in. Hij heeft inmiddels een ander dus de kans is groot dat hij inderdaad vastloopt en iets op moet lossen voor hij verder kan.

Als je je er niet goed bij voelt, doe het dan niet. Ik zou er persoonlijk niet mee gaan praten gezien de reden die hij je geeft. Als hij niet verder kan met z’n liefje zonder te praten, dan had hij eerst moeten praten en dan pas een liefje moeten nemen.

Hij had eerst zijn zaken op een rij moeten zetten, dan pas weer een liefje nemen

Lekker laten gaan