mijn ex wil mijn beste vriendin

Het is inmiddels al weer 2.5 jaar geleden dat de relatie tussen mij en mijn vriendje uit ging. We hadden 3.5 jaar gelopen. We gaan echter nog wel steeds met elkaar om. We hebben kort na dat het uit ging, besloten een vriendschap aan te gaan met elkaar. We zijn niet met ruzie uit elkaar gegaan. Het gaf af en toe wel problemen tussen ons, zoals vrij kort na dat het uit was. Ik liep toen half met met mijn beste vriend. Dat is na anderhalf jaar lang aankloten, uiteindelijk niks geworden. Maar het had zo wel de impact op de vriendschap tussen mij en mijn ex. Voor dat het verhaal te lang word, ga ik even to the point;

Ik ben zelf half met een jongen bezig, hij is een collega van me, maar dat terzijde. Ik ben vorige week bij hem over de vloer geweest en heb zo een avondje bij hem op de bank gehangen. Niks gebeurd verder. Maar mijn ex kwam ineens met het verhaal dat hij verliefd is op mijn allerbeste vriendin. Een vriendin waar ik inmiddels al weer dik 7 jaar vriendinnen mee ben en waar ik ook eigenlijk heel veel mee mee heb gemaakt. Zoals haar periode van anorexia, depresies en alles wat er bij kwam kijken. Gelukkig heeft het onze band alleen maar sterker gemaakt, dus ik kan haar oprecht; mijn allerbeste vriendin noemen. Mijn ex is voor 2 weken geleden met haar naar de bioscoop geweest (puur vriendschappelijk, deden ze voorheen ook wel eens.) Maar wat hij me ’ voorloog ', was dat hij haar wel echt ziet zitten.

Ik wil het echt accepteren, want ik gun ze allebei al het geluk van de wereld. Maar ik ben ook bang dat het problemen tussen mij en mijn beste vriendin zal uitlokken. Hij is in het verleden ook van zijn ex, naar haar beste vriendin gegaan. Daar is gigantische ruzie om geweest en die 2 meiden spreken elkaar helemaal niet meer. We hebben altijd gezegd, dit gebeurd nooit maar dan ook echt nooit weer. Maar blijkbaar is zijn gevoel zo sterk, dat hij niet meer echt helder na denkt over de gevolgen.

Hebben jullie misschien ervaring en kunnen jullie me hierbij helpen?
en nogmaals, ik gun ze allebei heel veel geluk, maar ik zie ze liever niet als stelletje samen.

Je kunt je reden aangeven waarom je dat liever niet ziet, maar mochten zij toch beslissen om met elkaar verder te gaan, zul je het moeten accepteren aangezien je hun geluk wenst en als dit is waar ze gelukkig van denken te worden…

bedankt voor je snelle reactie. Ik kan het denk ik alleen maar accepteren als ik weet dat het geen verdere gevolgen heeft voor de vriendschap tussen haar en mij.

En is het dan de bedoeling dat hij mij min of meer verbied om achter een andere jongen aan te gaan? :flushed:. wat dat is wat hij nu probeert te doen, met mij en mijn collega.

Ik heb dit ook pas meegemaakt.
Ik ging een tijdje weer met mijn ex om, en ik stelde hem voor aan mijn beste vriendin. Maar na een week hadden ze al samen ;'3 terwijl ik hem nog leuk vond en zij wist het. Maar dat terzijde. We spreken nu nauwlijks af, ze appt bijna nooit meer, en als ze op app zit dan spreekt ze alleen maar hem. Ik heb het geaccepteerd. Ik hoef ze alleen nog niet samen te zien… het heeft sowieso nog tijd nodig. Je moet hun niks verbieden, en als het gebeurt, dan gebeurt het… dan weet je ook meteen wat je aan hun hebt.

Bij mij is ook zoiets gebeurd, in het begin vond ik het heel moeilijk maar daarna werd het wel makkelijker. En als je geen gevoelens voor hem het moet het wel kunnen toch? Ik vond het alleen eerst wel heel lastig als ze zei ‘omgggg hij zei zoiets liefs aaaah’ en dat hij dan ook zoiets tegen mij had gezegd. Onze vriendschap is toen wel ietsje minder geworden maar als je gewoon eerlijk verteld wanneer je je kut voelt dan moet het wel goed gaan. Dan kan ze haar gedraag daaraan veranderen (als dat nodig is.)
Heeeel veel succes :slightly_smiling_face: