Het is inmiddels al weer 2.5 jaar geleden dat de relatie tussen mij en mijn vriendje uit ging. We hadden 3.5 jaar gelopen. We gaan echter nog wel steeds met elkaar om. We hebben kort na dat het uit ging, besloten een vriendschap aan te gaan met elkaar. We zijn niet met ruzie uit elkaar gegaan. Het gaf af en toe wel problemen tussen ons, zoals vrij kort na dat het uit was. Ik liep toen half met met mijn beste vriend. Dat is na anderhalf jaar lang aankloten, uiteindelijk niks geworden. Maar het had zo wel de impact op de vriendschap tussen mij en mijn ex. Voor dat het verhaal te lang word, ga ik even to the point;
Ik ben zelf half met een jongen bezig, hij is een collega van me, maar dat terzijde. Ik ben vorige week bij hem over de vloer geweest en heb zo een avondje bij hem op de bank gehangen. Niks gebeurd verder. Maar mijn ex kwam ineens met het verhaal dat hij verliefd is op mijn allerbeste vriendin. Een vriendin waar ik inmiddels al weer dik 7 jaar vriendinnen mee ben en waar ik ook eigenlijk heel veel mee mee heb gemaakt. Zoals haar periode van anorexia, depresies en alles wat er bij kwam kijken. Gelukkig heeft het onze band alleen maar sterker gemaakt, dus ik kan haar oprecht; mijn allerbeste vriendin noemen. Mijn ex is voor 2 weken geleden met haar naar de bioscoop geweest (puur vriendschappelijk, deden ze voorheen ook wel eens.) Maar wat hij me ’ voorloog ', was dat hij haar wel echt ziet zitten.
Ik wil het echt accepteren, want ik gun ze allebei al het geluk van de wereld. Maar ik ben ook bang dat het problemen tussen mij en mijn beste vriendin zal uitlokken. Hij is in het verleden ook van zijn ex, naar haar beste vriendin gegaan. Daar is gigantische ruzie om geweest en die 2 meiden spreken elkaar helemaal niet meer. We hebben altijd gezegd, dit gebeurd nooit maar dan ook echt nooit weer. Maar blijkbaar is zijn gevoel zo sterk, dat hij niet meer echt helder na denkt over de gevolgen.
Hebben jullie misschien ervaring en kunnen jullie me hierbij helpen?
en nogmaals, ik gun ze allebei heel veel geluk, maar ik zie ze liever niet als stelletje samen.