Mijn ex vindt mijn vriendin leuk

Hoi!

Voor ik mijn dilemma uitleg, eerst wat achtergrond informatie:
Ik heb een jaar lang een relatie gehad met een jongen, maar heb het uiteindelijk uitgemaakt omdat ik elke dag slaande ruzie had met zijn moeder. Nu we allebei (ver van huis weg) op kamers wonen in de zelfde stad, zien we elkaar erg vaak en we vinden elkaar nog heel erg leuk (we zoenen en slapen af en toe ook bij elkaar).

Nu blijkt ineens dat hij mijn huisgenootje/vriendin/studiegenootje (ik zie haar dus minstens 12 uur elke dag) leuk vind, en zij hem ook. Ze zijn al een poosje aan het appen (ook toen hij bij mij sliep dus).
Afgezien van het feit dat ik me wel een beetje bedonderd voel, vind ik het echt extreem kut dat hij nou juist net haar leuk moet vinden.
Ik vind het een verschrikkelijk idee om hem hier in ons huis rond te moeten zien lopen, hem 's ochtends aan de ontbijttafel te zien zitten, wetende dat hij vanacht bij haar heeft gelegen. Ik vind het verschrikkelijk als ik er aan denk dat zij tijdens de colleges over hem zal vertellen, met een giga smile op haar gezicht, terwijl ik nog heel erg veel van hem hou.
Ik gun ze allebei een geweldige relatie, en ik wil het ze ook helemaal niet ontnemen, maar ik zou het echt niet aankunnen als ze samen een relatie zouden krijgen… Ik weet haast zeker dat ik ze beide kwijt zal raken, en dan heb ik eigenlijk niemand meer.
Wat moet ik hier nu mee doen? Kan ik zo egoistisch zijn om te zeggen dat ik het niet wil hebben? Of moet ik me over mezelf heenzetten en hun samen gelukkig laten worden? Alleen het idee al geeft me een kutgevoel…

tjah, Da’s een echte kutgevoel maar helaas heb jij er niets over te zeggen in hun relatie…

Je zal je erover heen moeten zetten.

Hm, naar. Ik vind wel dat je mag aangeven dat je het een onprettige situatie vindt, dat kunnen ze allebei ook wel begrijpen denk ik. Misschien kunnen ze hun verliefdheid dan een beetje bij jou weg houden (niet bij jou in de buurt klef doen etc). Maar verbieden gaat helaas niet. Als ik jou was zou ik nu wel meteen stoppen met die jongen zoenen/met hem slapen… :l

Een vriendin is het niet als zij jou dit flikt. Ik zou ze zo min mogelijk proberen te zien

Verbieden kun je het niet, maar je kunt wel aangeven dat je je er niet prettig bij voelt. Dus of ze er misschien rekening mee willen houden dat ze niet elkaar staan te zoenen terwijl je boterham met jam in de ochtend eet.

Ik zou als ik jou was kijken hoe je het best ermee kunt dealen. Met je vriendin in gesprek gaan erover en aangeven wat je nodig hebt. Misschien kijken dat zij vooral bij hem slaapt in plaats van hij bij “jullie”, niet te veel details delen en wel ook vriendinnentijd zonder vriendjes hebben. Afleiding, afleiding, afleiding…
Dit is echt een van mijn grootste angsten geweest toen het uit ging met mijn ex. Hun relatie tegengaan, kun je niet en moet je ook niet willen. Al zou ik zelf uit respect niet gauw een relatie aan gaan met vrienden van exen.
Sterkte!

Hier ben ik het dus niet mee eens, ik denk eerder dat die jongen een beetje verkeerd bezig is. Sowieso denk ik dat jou huisgenootje/vriendin/studiegenootje verward is over de situatie tussen jou en die jongen en hij misschien zelf ook. Maar als hij zo met jou en haar omgaat vind ik dat hij iets verkeerd doet.

Verder kan je liefde niet dwingen en kan zij er ook niets aan doen dat zij hem leuk vindt. Ik vind het heel goed van je dat je ze deze relatie gunt en ik snap dat het heel lastig is. Ik zou net zoals Precious zegt even aangeven dat je het haar gunt, maar dat het wel lastig is voor jou en of ze daar een beetje rekening mee wil houden als jij in de buurt bent.

Ik heb dit ook gehad met mijn “beste vriendin”. Die heb ik samen met die jongen bij het grof vuil gezet, haha. En ik ben nu, een jaar later, hartstikke blij. Échte vrienden en een vriend die echt van me houd.

Weet jouw vriendin dat jij nog op zo’n manier met je ex omgaat?

Ja dat weet ze heel goed… Ik snap ook echt niet hoe ze kunnen denken dat ik hier oké mee zou zijn…
Ik weet nu al dat ik ze beide niet meer recht aan kan kijken als ze iets zouden krijgen. Ik voel me genaaid van beide kanten… En ik snap ook niet wat mijn ex wil… Hij heeft mij altijd terug gewild en ik ben er altijd voor hem geweest (in al die tijd niet eens naar andere jongens gekeken). Kennelijk was dat voor hem niet duidelijk genoeg (hij heeft heel veel bevestiging nodig).
Ik snap ook niet hoe hij mij, terwijl we nu al 2 jaar verliefd op elkaar zijn, opzij kan zetten voor een meisje dat hij net 2 weken spreekt en ook nog maar een paar keer gezien heeft. Ze hebben nog niet eens samen afgesproken…

Waarom begin je niet weer iets met je ex?

Dat wou ik, maar we zijn allebei heel erg druk met studie enzo en ik wou het langzaam aandoen. Kennelijk heeft hij dat geïnterpreteerd dat ik niks wou, ookal werd ik boos toen hij met een ander meisje had gezoend maargoed…
Ik snap echt niet hoe je honderd keer kan zeggen dat je voor iemand gaat, terwijl je ondertussen de rest van je opties nog warm houdt…

Dit ja. Jullie vinden elkaar beide nog leuk, waarom het niet nog eens proberen? De reden dat het uit ging is nu geen sprake meer van (de ruzie’s) toch?

Serieus gesprek erover hebben dat jij graag een relatie met hem en anders vertellen hoe je je voelt over de situatie over die vriendin en je ex.

Ik zou trouwens echt heel pissig worden op een vriendin van mij als ze dat zou doen (ook al is het onvolwassen)

Zie nu pas dat je dit gepost hebt, ik zou het duidelijk aan 'm zeggen dat je er nu wel klaar voor bent! Als hij dan alsnog niets wil heb je het tenminste wel geprobeerd.

Ook zou ik het duidelijk maken aan je ‘vriendin’ (wat het niet echt is als ze hiervan af weet) dat je je hier niet fijn bij voelt…

Sorry dat ik het zeg, maar die ‘vriendin’ is echt een bitch :’) Ik heb echt geen greintje respect voor dat soort mensen.
Verder ben ik het met DespicableMe eens.

Ik vind het ook niet kunnen dat je ex dit zomaar doet. Sorry maar ik zou hem echt niet terug willen, hoe leuk je hem ook vindt.

Waarschijnlijk ben ik echt de enige, maar ik denk dat hij ook gemixte gevoelens heeft gekregen doordat jij zei dat je rustig aan wilde doen, maar dan wel weer boos werd toen hij met iemand zoende. Ik denk dat hij na twee jaar nog geen duidelijkheid misschien gewoon de hoop heeft opgegeven.

Verder als er nog een kans is om bij elkaar te komen en als dat is wat je wilt, probeer die dan te grijpen. Praat met hem erover hoe je je voelt in deze situatie en hoeveel hij voor je betekent.

Ben het wel met je eens. Vind het naar voor TS maar misschien heeft je ex je ook niet goed begrepen of heeft hij het inderdaad een beetje opgegeven. Als jij er nog voor wil gaan, dan zal je daarin eerlijk moeten zijn tegen zodat hij ook weet waar hij aan toe is. Van je vriendin is het ook niet netjes.