Mijn ex nog een laatste keer zien, goed idee of niet?

[Bedankt als je de moeite neemt dit allemaal te lezen. (;]

Ik woon(de) in het buitenland, en ik ontmoette hier een jongen. We zijn twee maanden redelijk intensief met elkaar omgegaan en kregen ook iets. Na die twee maanden vertelde hij echter dat hij in januari naar Noorwegen zou gaan verhuizen voor een baan en dus vertelde hij me dat hij er per direct mee op wilde houden om het “niet moeilijker te maken dan het al was”. Dit is alweer anderhalve maand geleden.

Toen we iets kregen, had hij me wel verteld dat er een kans was dat hij zou gaan verhuizen, maar het was een “misschien ga ik naar Noorwegen” en een “als we dan een relatie hebben telt dat ook mee in mijn beslissing” en aangezien die relatie super voelde voor mij, had ik niet het idee dat hij nu weg zou gaan. Maar wel dus, ik zag het niet aankomen en het hakte er flink in.

Ik heb hem toen verwijderd van MSN en facebook, niet uit woede, maar puur omdat ik niet constant aan hem herinnerd wilde worden. Ik heb dit hem overigens wel netjes laten weten en gezegd dat ik hem graag nog eens wilde zien voor hij weg ging.

Om verschillende redenen heb ik besloten om weer naar Nederland terug te gaan en ik zou het vervelend vinden om zo weg te gaan. Het is gewoon allemaal een beetje vreemd afgelopen.
Een paar weken geleden liep ik hem wel onverwachts tegen het lijf, dat was even pijnlijk en ongemakkelijk. Ik sprak toen weer met hem over dat ik hem graag nog eens wilde zien. Maar nu komt mijn vertrekdatum steeds dichterbij en als ik hem nog eens wil zien dan moet ik dat eigenlijk nu wel echt gaan regelen.

Is dit een goed idee of niet? (Er van uitgaand dat hij het wil, maar dat weet ik niet eens.) Ik vraag me af of het niet enkel vervelende dingen oprakelt. Heeft iemand ervaring met zoiets of in ieder geval je ex ontmoeten na een break-up?

Als je niet weer iets met hem wilt beginnen, zou ik absoluut niet nog een keer afspreken. (maar dit is mijn mening uit ervaring)

Als die onverwachte ontmoeting al zo’n pijn deed zou ik niet nog eens afspreken als ik jou was.

Ik heb 2 exen in mijn vriendengroep, maar ik heb er nooit heel veel problemen mee gehad. Maar iedereen gaat er natuurlijk anders mee om.
Ik ben het met IKWILGEENNAAM eens, maar je kan hem bijvoorbeeld wel via een e-mail laten weten dat je weer naar Nederland gaat als je besluit hem niet meer te willen zien. Het zou best raar zijn als hij met jou contact opneemt en jij al in Nederland zit, dat zou een ongemakkelijk moment kunnen worden.

Hij weet al wel dat ik weg ga. Daar hebben we het ook over gehad toen ik hem laatst tegenkwam.

Ik denk dat ik me op dat moment redelijk vervelend voelde omdat het zo onverwacht was, en ook omdat we een vluchtig, oppervlakkig gesprekje hadden, en ik vond het pijnlijk om zo om te moeten gaan met iemand waar je voorheen zo close mee was. Maar goed, misschien verwacht ik dan ook wel te veel van die eventuele laatste ontmoeting.

Ik begrijp dat het een lastige situatie is.
Misschien is het goed om hem nog een keer te zien… (om het af te sluiten), maar besef wel dat je het dan nog lastiger maakt voor jezelf

Nouja, dan maak je het gewoon pijnlijk voor jezelf idd. Lijkt me heel erg lastig, dus ik zou het niet doen, hoe graag je het ook wilt, je mist hem daarna alleen maar meer.

Het lijkt me eigenlijk wel goed om hem nog een keer te zien. Het zal misschien heel erg moeilijk zijn, maar ‘nu kan het nog’. Later vlieg je niet zo snel terug om hem nog ‘even’ te zien.
Sorry voor alle aanhalingstekens haha

Ik denk dat je er spijt van krijgt als je niet nog een keer afspreekt, dus doen! Pijn doet het toch wel waarschijnlijk…

Niet doen! Heb ik ook nog een keer gedaan met mn ex, en daar kwam weer een lange tijd aan van twijfelen ruzies en nog weer gebroken harten. Je bespaart jezelf een hoop als je het niet zouu doen denk ik…

Bedankt voor jullie reacties. (:

Ik had besloten om hem nog een laatste keer te zien en dat is gisteren gebeurt. Het was best gezellig, haast een soort date, want hij stond erop om te betalen en hield de deur voor me open en zo, de dwaas. :’) Daarna hebben we fatsoenlijk afscheid genomen met een knuffel en wat vriendelijke woorden. Ik voel me natuurlijk nog steeds wel rot over dat het uit is, maar ik ben wel blij dat we het nu gewoon op een volwassen en prettige manier hebben afgesloten. (:

Fijn dat het zo goed is!