Mijn ex heeft dezelfde vriendenkring.

Hi,
ik zit nogal met een dilemma, ik leg het even heel kort samengevat uit:

Ik was heel lang verliefd op een jongen en na een tijdje werden we een koppel, ik was natuurlijk heel blij en hield echt van hem, maar toen dumpte hij me per sms met een domme smoes van “het ligt niet aan jou, maar aan mij.” Serieus, hoe onvolwassen en schijterig is dat, iemand dumpen per sms, zeker als je (bijna) 17 bent?

Maar goed, toen we een relatie hadden zagen we elkaar heel vaak, waardoor hij ook vrienden werd met mijn vriendenkring. Nu zijn we al een paar maanden verder en ik voel me nog steeds gekwetst. Maar het probleem is, telkens als mijn vrienden met veel mensen iets doen is hij er ook bij.

Ik zeg altijd dat ik niet mee wil, omdat ik mijn ex niet meer wil zien, maar dat is ook best kut om dan alleen thuis te zitten. Ik ga dus volgende woensdag naar de bios met twee vrienden en nog twee andere vriendinnen, maar ik wist dus niet dat hij er ook zou zijn. Nu weet ik niet of ik moet gaan.

En alsof dat nog niet genoeg is is ie nu verliefd op mijn beste vriendin. Zij wil natuurlijk helemaal niets met hem, maar ik vind het wel heel irritant.

Wat zouden jullie doen, hem blijven ontwijken of het bijleggen?

ik zou het proberen bij te leggen.,
maar met sommige mensen kan dat gewoon niet xd
maar je kunt het altijd probern (:

Ik zou gewoon meegaan en zo ver het kan hem negeren. Als ie je wat vraagt gewoon normaal doen maar verder geen aandacht aan 'm besteden. Je laat hem het toch niet voor jou verpesten!? Je lijkt wel gek.

Ik had dit probleem ook…( btw, via sms gedumpt worden, rot, I hear ya!)
Ik heb na een paar maanden gewoon alle moed bijeengeraapt en ben meegegaan. Het viel best goed mee. Zet je er gewoon boven want je verwaarloost eig wel je vriendinnen door zo’n lul!

Dat negeren wordt moeilijk want ik weet dat hij het wil bijleggen en hij zeker de hele tijd tegen me zal proberen te praten en dus weet ik niet wat ik ermee aan moet. Hij zit ook de hele tijd verliefd naar m’n beste vriendin te staren dus daar word ik al helemaal pissed van.

Maar misschien heb je gelijk en moet ik gewoon meegaan, misschien wordt het beter dan ik verwacht.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Bootlegs link=topic=176909.msg6858777#msg6858777 date=1293562381]
Ik had dit probleem ook…( btw, via sms gedumpt worden, rot, I hear ya!)
Ik heb na een paar maanden gewoon alle moed bijeengeraapt en ben meegegaan. Het viel best goed mee. Zet je er gewoon boven want je verwaarloost eig wel je vriendinnen door zo’n lul![/quote]

idd!

Je kan wellicht gewoon 1x meegaan om te kijken hoe 't gaat. Je kan het ook gewoon bijleggen met hem en hem daarna gewoon niet teveel aandacht geven. Dan hoeft hij niet zoveel moeite te doen om met je te praten want voor zijn gevoel is het al ‘goed’ en dan ben jij er vanaf. :slightly_smiling_face:

Hé daar had ik nog niet opgekomen, is best een goed idee eigenlijk, thanks :slightly_smiling_face:

You’re welcome! Ik hoop voor je dat het werkt.

Ik ook, ik laat dan nog weten of het werkte :slightly_smiling_face:

Precies, je verwaarloost je vrienden zo. Hoe meer jij af zegt, hoe groter de stap zal worden om op een keer wel mee te gaan. Succes!