Mijn ex en ik hebben nog steeds gevoelens voor elkaar

Hoi!

2 jaar geleden ging het uit tussen mij en m’n ex (beide 17), omdat hij met een ander seks had gehad. Hij had het sowieso allemaal niet op een rijtje, hij was crimineel bezig, drugs etc. Hij is uiteindelijk naar een gesloten instelling gegaan vanwege alles, ook omdat toen ik het uitmaakte met hem, het allemaal nog erger werd.

Nu is het 2 jaar later, hij heeft zijn leven weer grotendeels op de rit. De wederzijdse gevoelens zijn gebleven, waardoor we weer met elkaar zijn gaan praten. Nu wil hij het weer proberen, alleen zit ik nu een beetje vast. Ik wil het wel weer proberen, maar er is natuurlijk misschien wel de kans dat hij het weer doet. Nu ben ik er wel van overtuigd dat het niet zal gebeuren, het voelt gewoon een beetje slecht om weer bij je ex terug te gaan. Aan de ene kant heb je de gevoelens die zijn gebleven en dat hij zijn leven weer bij elkaar heeft, aan de andere kant is het ook niet voor niets uitgegaan.

Wat denken jullie hierover? Ik heb wel al duidelijk gezegd dat àls we iets starten, dat we het echt rustig aan doen en niet meteen ergens inspringen. Hier was hij het mee eens.

ben blij dat je al goeie argumenten vertoont en er goed over nadenkt.
maar helaas heb ik niet echt raad sinds het langs beide kanten kan gaan.

Ik zou zeggen, neem de risico sinds jullie beide gevoelens hebben. wat heb je te verliezen?
maar zoals je inderdaad zegt; rustig aan doen en je kan nog altijd ermee ophouden als het toch niet goed voelt…

Ga ervoor, maar wel rustig aan doen idd, als hij weer vreemdgaat kan je het altijd uitmaken

Ik denk dat de kans vrij groot is dat hij door te werken aan zijn problemen zichzelf beter heeft leren kennen en een basis gelegd om een stabieler persoon te worden. Dat vind ik lovenswaardig. Als die gevoelens er zijn, zou ik open staan voor een nieuwe kans en het rustig aan doen zodat je vertrouwen op kunt bouwen samen. Veel succes en ik gun jullie samen het geluk!

Hier sluit ik me volledig bij aan!

Bedankt iedereen! Denk dat ik het maar een kans ga geven dan