Mijn ex en ex-bestfriend

Heeyy ik zit een beetje met een probleem. Het is nu ongeveer 4maanden uit met mijn ex. Ik heb 4x met hem gehad achter elkaar (i know dom). Dus na de 4e keer heb ik hem gewoon geblokt omdat ik nie weer een relatie wou en dat we dan weer gekwetst zouden worden. Ik heb ook tegen hem gezegd dat als we weer gevoelens voor elkaar krijgen we dat niet moeten vertellen aan elkaar. Maar hij was vroeger mijn bestfriend en sinds het uit is hebben we een paar keer ruzie gehad nu gaat het wel goed maar het contact is nog steeds slecht. Het ene moment praten we uren met elkaar en dan oppeens negeert hij me. Ik vind dit heel jammer want ik ben niet alleen de liefde van me leven kwijt maar ook de persoon die ik alles kon vertellen. Veel vriendinnen van mij zeggen steeds dat ik nog niet over hem geen ben. Eerst vond ik dit onzin , maar misschien is het wel waar. Hij had heel snel na mij al een nieuwe vriendin en heeft nu al weer 3maanden met haar. Iedereen zegt dat hij alleen met haar heeft omdat hun families druk op hun zet. Zelf twijfel ik hier over en durf het niet te vragen. Het was ook heel raar want laatst zei hij tegen mij dat hij liever met mij praat dan met zijn vriendin, maar waarom? Ik hoef echt geen relatie meer met hem maar wil gewoon me best friend terug. Iemand tips :cold_sweat:

Ik herken wel een beetje wat je zegt. Heb dit ook voor gehad bij mijn ex; hij was echt mijn beste vriend maar na de breuk was het gewoon heel anders tussen ons en ook zoals jij zegt; soms heel lang praten en dan weer negeren. Het werd alleen maar slechter en ik merkte ook wel dat ik nog niet volledig over hem was. Sinds kort heb ik besloten om gn contact meer te zoeken met hem. Hoe pijn het ook doet. Misschien dat we daarna nog vrienden kunnen worden maar nu gaat het niet. Kdenk dat je het beste afstand neemt vn hem omdat je momenteel het ook nog moeilijk hebt met dat contact. Daarna kan je eventueel weer de draad oppakken. Je mag me altijd noten