Mijn emotiekistje

Heyhey!

Ik heb eventjes jullie hulp nodig:$ Voor mijn opleiding (SPH) moet ik een emotie kistje maken. Dit moet bestaan uit plaatmateriaal (de omlijsting) waarin je een emotie moet verwerken dmv kleur, takken, natuurlijke materialen en plastische materialen (klei, gips etc).

Maar er zijn zoveel emoties en ik weet niet hoe ik een emotie zal gaan verwerken in een emotiekistje. Hebben jullie misschien ideeën hoe ik dit zou kunnen doen? Welke emotie zouden jullie kiezen en hoe zouden jullie dit willen verbeelden?

Alvast súper bedankt!

Xxx

verliefd vind ik wel mooi…

maar ik snap het eigelijk niet helemaal :pensive:

Haha dat is ook een hele mooie emotie! Als jij die opdracht zou hebben, zou het betekenen dat je van hout een kistje moet maken. In dat kistje moet dan de emotie ‘verliefd’ zichtbaar zijn dmv materialen en kleuren (rood, hartjes etc)

Alleen ik ben niet verliefd,… XD

ik ook niet haha

best wel leuke opdracht, uhmm: jaloers, nieuwsgierig, gierig, boos/kwaad, lief, kattig, streng, egoïstisch, gulzig, gul,

sorry, sommige zijn niet echt emoties…

ik zou zelf denk ik voor woede gaan. niet dat ik nou echt vaak kwaad ben ofzo, maar dat is lekker duidelijk. Veel donkere kleuren enzo.

Ik heb nog wat voor je:
angst, verdriet, spontaan, (wan)hoop, vrees, afkeer, kalmtje, haat, vertrouwen, vriendelijkheid, medelijden, leedvermaak, schaamte, schaamteloosheid

met google kun je ver komen!

woede is wel het meest voor de hand liggende, dus ik zou dat eigelijk niet doen…

Dankjewel beide!

Zat ik zelf ook al aan te denken, of iets met eenzaamheid/verdriet?
Het is ook een hele leuke opdracht, maar volgens mij denk ik veelste moeilijk XD

Dankjewel! Je bent een schat!
Ja klopt, er waren al een paar in mijn klas die woede gingen verbeelden.
Vertrouwen klinkt ook wel heel erg mooi, op elkaar steunen/bouwen, taken die met elkaar verbonden zijn…

idd, je kan dan mooie zachte kleuren gebruiken.

of bij schaamteloosheid, allemaal takken die anders zijn.

Ohh slim idee!! Vredig, zacht… wauw!
Denk dat dit mn plan wordt (A)
Echt supersuper bedanktttttt!!

graag gedaan!

je zei het net zelf al; bij vertrouwen voelen mensen zich met elkaar verbonden. daar kun je ook iets mee doen. (:

Ja daar zal ik ook zeker wat meedoen! Super bedankt meiden!

En hoe zouden jullie dit willen laten zien in de materialen? :blush:

ik zou liefde kiezen als emotie

ik zou voor eenzaamheid kiezen, en dan het kistje aan de buitenkant helemaal beschilderen met allemaal mensfiguren, en dan de binnenkant helemaal wit met 1 iemand die in een hoekje zit.

Ik zou waarschijnlijk verdriet kiezen. Het kistje zwart maken of een donkere kleur en dan met regendruppels en kringen maken alsof de regen in water valt. Dat kan ook nog wel onder eenzaamheid vallen misschien.