Mijn droombaan als binnenhuisarchitect: ervoor gaan of niet?

Hallo.

Ik wil graag binnenhuisarchitect worden…
Ik zit nu op het vmbo en ga volgend jaar naar het MBO.
Ik ga waarschijnlijk naar een speciale school voor mensen die een baan willen in die richting.

Maar mijn probleem is…
De laatste tijd schijnt er bar weinig te verdienen valt in dat gebied van werk.

zal ik mijn droom doorzetten of naar een nieuwe gaan zoeken?

[i]Edit Pivoine: topictitel moet duidelijk zijn

Gewoon voor gaan. Je word alleen maar ongelukkig van een baan die je niet leuk vind. Bovendien weet je niet hoe de arbeidsmarkt er over 4/5 jaar er bij zal liggen.

Daar heb je wel gelijk in! Bedankt.

Wat lullaby zegt en als tip geef ik je als je er kans voor hebt ga naar het mbo naar hbo mijn nicht heeft ook een mbo binnenhuisarchitect gedaan. Ze is afgestudeerd en staat nu alleen maar in een winkel (mede doordat er weinig werk is) maar ik denk ook dat een bedrijf eerder iemand met hbo aan neemt dan met alleen mbo.

+ als je veel denkt aan toekomstige werkmogelijkheden, ga naar DWI of zo iets. Hun kunnen een inschatting maken of er over 5 jaar werk is op dat gebied en zo ja in welke branch van het Binnenhuis Architect zijn.

TS wil je oppassen waar je je topics plaatst? Dit is het tweede topic van je dat ik verplaats, de derde heb ik moeten sluiten omdat er al zoiets bestond.

Anyway, deze gaat naar school dus.

klopt. Sorry.

Geeft niet, maar ik dacht, meld het even (: voel me ook zo vervelend als ik steeds kom zeuren over je topics haha.

Maar ik zou er inderdaad alsnog voor gaan (als je HBO kan doen, inderdaad HBO gaan doen). Je weet maar nooit hoe de arbeidsmarkt er over een paar jaar uitziet, en als dit écht je ding is, dan nemen ze je uit 1000 mensen misschien alsnog wel aan omdat je gewoon de beste motivatie van iedereen hebt. En anders vind je vast wel een baan in de richting van binnenhuisarchitectuur (bijv. meer in de mediahoek bij een vakblad of juist richting onderwijs op een school).

Overigens geloof ik dat je HBO binnenhuisarchitectuur alleen aan de kunstacademie kan doen (dat weet ik niet zeker, maar zoiets herinner ik me van de voorlichtingsdag die ik ooit bezocht). Dat zou ik even goed uitzoeken, wat voor kunstacademie heb je ook een portfolio enz. nodig dus is het verstandig om daar op tijd mee te beginnen.

binnenhuisarchitect is een HBO studie? of wat is het?
er is weinig geld in te verdienen ALS je al een baan krijgt. Het schijnt dat we rond 2028 pas gaan verbeteren qua economie. en dan nog zullen we jaren moeten herstellen.

Als ik jou was zou ik een opleiding/baan zoeken die bij je past maar waar ook altijd behoefte aan zal blijven. zoals bijvoorbeeld de zorg(er zullen altijd mensen ziek zijn) (maar dan moet je uiteraard wel kijken welke tak in de zorg) en binnenhuisarchitect is een ‘luxe’ beroep. Mensen die zat geld hebben huren jou dan in. net als bedrijven die het breed hebben. Maar dat zijn er niet meer zoveel helaas.
Je kunt later altijd nog je diploma’s halen voor binnenhuisarchitect. Ga bv communicatie doen, dan kun je nog zoveel kanten op. daarna kun je HBO gaan doen.

Ik heb inderdaad ook ergens gehoord dat je het gewoon als bijbaan kan doen.
Ik zeg niet dat ik verwent ben, maar vraag wel veel geld haha.