Mijn crush word gepest

ik ging gisteren dus naar mijn beste vriend (die hem niet mag) en ik vroeg een paar dingen over mijn crush. het blijkt nu dat hij dus heel erg gepest word, al vanaf de 1e. (hij zit nu in de 3e). hij word uitgescholden voor emo en homo. nou ja, ik vind dit heel erg, en ik weet dat ik er niets tegen kan doen. ik kan wel aardig zijn en zo, maar hij weet waarschijnlijk niet dat ik besta. maar ik wil echt helpen of zo, want ik voel me er heel erg rot over. heeft iemand tips?

Laat jezelf zien!

upje

maak kennis met hem (: haha

Word vrienden met hem?

In zo’n situatie is het wel makkelijk om het voor hem op te nemen en dichter bij hem te komen :wink:

maar dat is zoooo lasitggg :frowning_face:

Jongeren die gepest worden hebben het vaak heel moeilijk. Ze voelen zich eenzaam, lelijk, ongewenst etc. Wat hij nodig heeft is de bevestiging dat hij er mag zijn. Ga ervoor, laat jezelf zien.

Oh jeetje. Ik ken het probleem, meid. Mijn crush én beste vriend wordt nogal gepest - en ik nu ook omdat ik met hem omga. Ik snap het nog steeds niet waarom de meeste mensen hem niet kunnen uitstaan. Maar het beste is om voor hem op te komen als je het ooit ziet gebeuren, je moet gewoon boven de pesters staan.

gewoon voor gaan. laat hem niet links liggen omdat hij gepest word.
begin met lachen naar hem in de gang en ga over in een groet. wees vriendelijk en dan kan je hem en keer aanspreken. bijvoorbeeld vragen in welke klas hij zit, of welke vakken hij heeft.

upj

x

wanneer hij gepest wordt kom voor hem op. Als hij ziet dat jij voor hem als enigste op komt, zou hij je op merken. En zo kun je ook contact met hem maken oftewel door een keer een paar van die opmerkingen als: wat kinderachtig van ze of iets dergelijks.

maar dat durf ik echt niet…

Laat jezelf zien. Neem desnoods vriendinnen mee die een beetje ballen hebben zodat jullie het allemaal kunnen opnemen tegen de pesters.

Misschien kan je proberen een gesprek met hem aan te gaan, als vrienden en een keer als het nodig is voor hem opkomen? Je kan er niet veel aan doen dat hij gepest wordt maar je kan hem wel een beter gevoel geven door te laten zien dat jij wel vrienden met hem zou willen zijn ondanks dat hij gepest wordt :slightly_smiling_face:

haha oke ik probeer het wel

Als je echt zo verlegen bent kun je natuurlijk ook contact proberen te zoeken via Facebook eerst. Denk dat hij sowieso wel wat steun kan gebruiken als hij gepest wordt, en zeker van een meisje kan voor een jongen (neem ik aan) dan erg prettig zijn… Gewoon er voor gaan. Laat je niet tegen houden door onzekerheid of angst dat je ook gepest wordt of wat dan ook. Mensen die pesten bereiken toch niks, die komen nog wel een keer tegen over een verkeerde te staan die pesten niet pikt, dan zijn ze de lul.

Ik vind het echt trouwens ronduit belachelijk hoeveel er gepest wordt op de middelbare scholen in Nederland. Ik snap zulke mensen echt niet, walgelijk. Maar karma is een bitch, hun tijd komt nog wel.

maar het is zo gek, via facebook.
en ik ben niet bang dat ik gepest word hoor! ik heb zoveel mensen geholpen dat ze niet meer gepest werden, maar dit is gewoon zo… anders, snap je?
en over dat laatste, ja dat vind ik belachelijk. iemand anders uitschelden/ voor schut zetten zodat jij je goed voelt…