Mijn crush haat mij

Hee allemaal =)

Er is iets waar ik al heel lang mee zit. Ik hoop dat er hier meiden zijn die mij kunnen helpen en als het echt mijn schuld is wil ik dat ook graag van jullie horen.
Een paar maanden geleden kwam er op mijn school een nieuwe jongen.
Ik weet niet waarom, maar ik werd zo erg verliefd op hem. Dit was mijn eerste verliefdheid. (Ik ben trouwens 18.)
Ik vertelde het meteen aan mijn vriendinnen en al mijn vriendinnen gingen helemaal uit hun dak omdat ze mij bij hem echt heel leuk vonden staan en ik vond dat stiekem eigenlijk ook, maar het innerlijk is natuurlijk veel belangrijker. Later vond ik zijn Facebook en ik zag tussen zijn interesses dat we best wel veel gemeen hadden =)

Omdat ik serieus de grootste NOOB ben in flirten en ik altijd heel erg verlegen ben wist ik niet hoe ik deze nieuwe jongen op school moest bereiken/benaderen. Ik probeerde eerst oogcontact met hem te maken en dat lukte totaal niet omdat hij nooit om zich heen kijkt en alleen maar naar zijn telefoon kijkt.
Omdat ik verder niks anders kon verzinnen om zijn aandacht te trekken ging ik een paar keer langs hem lopen en toen keek hij wel heel even.
Op een gegeven moment kwam ik hem echt heel vaak tegen in de gang. Dit was echt toevallig gewoon, maar toen ging het helemaal mis.
Ik weet niet waarom, maar ik heb het idee dat deze jongen mij echt haat gewoon.
Elke keer als we elkaar tegen kwamen in de gang bijvoorbeeld ging hij zuchten en met zijn ogen rollen zo van’; nee niet weer jij he!
Hij is echt heel erg geïrriteerd door mij en ik voel me heel erg schuldig en ik begrijp ook niet echt waarom. Oke ik liep een paar keer langs hem maar meestal kwam ik hem ook vaak toevallig tegen en het is een kleine school. Door zijn gedrag voel ik me nu heel ongemakkelijk en weet ik ook niet meer hoe ik me moet gedragen.
Inmiddels had ik tegen hem gezegd via Facebook dat ik hem leuk vond. (Er was wat gebeurt waardoor we aan de praat kwamen op Facebook maar als ik dat vertel wordt het heel lang)
Hij heeft mij op een hele vieze manier afgewezen… Hij zei wie denk je wel niet dat je bent. Zoek iemand uit je eigen afval.

Deze woorden vergeet ik nooit meer, na deze gebeurtenis durf ik jongens niet eens meer aan te kijken of verliefd te worden.
Natuurlijk hoeft hij mij niet leuk te vinden! Maar de manier waarop hij mij heeft afgewezen doet gewoon heel erg pijn en ook wat ik net tegen jullie vertelt heb dat deze jongen al sinds dag 1 mij haat. Het grappige is dat het bij mij verliefdheid op de eerste gezicht was en bij hem haat op de eerste gezicht. Ik wil echt niet kapsones overkomen, maar ik ben een hartstikke lief meisje en ik ben niet de knapte meisje ter wereld, maar ik ben wel een van de knapste. Ik snap gewoon niet waar het mis ging, ik snap gewoon niet wat ik gedaan heb om dit te verdienen en het aller ergste is dat ik dit gedrag echt niet bij hem vind passen hij ziet er zo volwassen en netjes uit, maar nee uiterlijk zegt echt helemaal niks over je persoonlijkheid niet eens een heel klein beetje…

Geloof me, de reden dat hij je zo hard afwees ligt echt niet heel diep. Jongens kunnen gewoon nogal snel geirriteerd raken op het gebied van meiden die een crush op hun hebben. Misschien is het voor jou nu moeilijk te begrijpen waarom hij zo reageerde, maar probeer je eens in te beelden hoe dit voor hem geweest zou moeten zijn.
Stel je voor, een jongen die je nauwelijks kent, ééntje die niet vreselijk lekker is, begint jouw op zoveel mogelijk manieren te benaderen en begint plotseling een gesprek op facebook waarin hij jou vertelt dat hij jou leuk vindt. Zou jij dan niet zoiets hebben van uh waarvan ken ik jou nou ookal weer?
Probeer jezelf af te vragen, werd je verliefd op zijn persoonlijkheid of op zijn buitenkant? Je hebt immers nauwelijks met hem gepraat.
Ik denk dat de manier waarop je hem benaderd hebt de grootste trigger voor hem geweest moet zijn, niet jouw uiterlijk of persoonlijkheid, die kent hij namelijk nauwelijks.
Ik snap dat je nu misschien bang bent om afgewezen te worden door andere jongens maar geloof me, vriendschap is de basis voor een relatie. Wees niet te direct, dan komt het echt wel goed. Het ligt echt niet aan hoe jij bent, het ligt aan de manier waarop jij het aanpakt.

Dankjewel voor je reactie =)
Ja ik begrijp wat je zegt haha, maar we raakten niet plotseling aan de praat.
Er was wat gebeurt waardoor we gingen praten, maar zoals ik al eerder zei is dat een heel lang verhaal. Hij zei iets tegen mij waardoor ik het wel moest zeggen dat ik hem leuk vond haha.
Klopt ik probeerde mezelf ook in zijn plaats voor te stellen. Ik zou dan ook denken huhhh, maar ik zou nooit zo arrogant doen tegen die jongen of het aller ergste, zeggen zoek iemand uit je eigen afval ofso…
Ik was nog nooit eerder verliefd geweest en ik weet niks van flirten. Mijn vriendinnen zetten mij ook onder druk van schiet op straks gaat een ander meisje achter hem aan.
Ik had NOOOOIT geweten dat je een jongen zo snel kon irriteren door alleen al langs hem te gaan lopen…

Kan het toevallig zijn dat deze jongen meerdere meiden achter zich aan heeft lopen? In dat geval kan het kleinste beetje flirting al een enorm triggerend voor hem zijn. Zijn reactie was inderdaad ook echt niet top maar dat hij zo reageerde zegt dan toch iets over hem en niet over jou?
Ik volg zelf op liefdesgebied ook niet bepaald tips op van vriendinnen, vriendinnen zijn natuurlijk hartstikke lief maar ook uit op sensatie. Zij pakken er gerust een zak popcorn bij wanneer jij keihard wordt afgewezen.
Ik denk dat het gewoon belangrijk is om hem los te laten, er zullen vast en zeker nog wel zat jongens op jouw pad komen die het wél waard zijn.

uhmm… heb je gelezen hoe die jongen reageerde op dat gesprek? Dat is gewoon achterlijk en dat was niet haar schuld. Die jongen is duidelijk niet helemaal lekker. Al ben ik het wel eens met eerst vriendschap en niet gelijk van hak op de tak te gaan.

Wauw jij moet mijn vriendin worden haha! Jij weet echt wel waar je het over heb.
Ja klopt hij zei dat andere meiden hem lastig vielen ofso, maar soms dan denk ik als die jongen jou sws niet leuk vind dan is toch elke beweging je die je maakt fout voor hem? Ik bedoel als hij me ook wel zag zitten had hij het heus niet erg gevonden dat ik af en toe langs hem liep of dat we elkaar toevallig vaak tegen kwamen in de gang? Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.
Nooit benaderen jongens mij of flirten of wat dan ook dus ik dacht misschien durven jongens nooit wat bij mij omdat ik te serieus over kom dus daarom wilde ik deze keer alles zelf doen en de stap zelf zetten, maar dat ging dus nogal heel erg mis. Ik heb hem echt vreselijk geirriteerd blijkbaar…

Nee, dat is ook niet echt wat ik duidelijk probeerde te maken hoor. Het is inderdaad gewoon een zwaar lullige reactie van die knul alleen iedere reactie heeft een oorzaak. Als ik in haar schoenen zou staan zou ik erg graag meer duidelijkheid willen hebben over die oorzaak.

Nee, dat is natuurlijk ook gewoon waar, maar hoe kan hij je nou zien zitten als hij nauwelijks de kans heeft gehad om je echt te leren kennen? Hij kan zijn acties natuurlijk gebaseerd hebben op je uiterlijk of misschien een aantal van jouw reacties tegenover de rest maar wanneer hij alleen maar let op jouw buitenkant is hij gewoon een vreselijk grote lul.
Het is natuurlijk helemaal nooit fout om zelf iets te ondernemen maar misschien moet je de doelen bij zo’n onderneming wat minder hoog leggen voor jezelf. Dat kan teleurstellingen voorkomen.

Ja klopt ik denk ook dat vriendschap een mooie basis is =)
Nja sorry meiden ik ben gewoon echt een heel awkward/random/kluns persoon. Mijn bedoeling was echt niet hem irriteren.
Ik had nooit geweten dat alleen al langs een jongen lopen hem zou doen irriteren.
Maar wat ik ook deed het enige wat ik voelde was verliefdheid en hem leuk vinden dat is toch iets prachtigs? Dat hij liefde bestrijd met haat haha.
Ik vind het gewoon heel erg vies dat hij mij zo heeft afgewezen en dat hij vanaf dag 1 al zo vies tegen mij deed. Maarja ik zelf heb natuurlijk wel dat verliefdheid nog een beetje in me zitten dus dan ga je je zelf de schuld geven van shit nee he heb ik het soms verpest, maar dan denk ik nee want elke beweging die ik maak is toch fout voor hem.
Maar je hebt wel gelijk bij dat stukje dat hij niet helemaal lekker in zijn hoofd is, daar ben ik het volkomen met je eens.
Je bent al 19 ofso en oke je merkt misschien dat een meisje aandacht van jou wilt dan hoef je toch niet zo bot en gemeen te doen?
Wil je het meisje niet ga dan niet zo arrogant met je ogen rollen als je me tegen komt , telkens zuchten en als ik tegen je zeg dat ik je leuk vind kon je toch ook gewoon zeggen ja sorry maar ik vind jou niet leuk, dan was het gewoon klaar.
Deze heeft mijn hart wel heel goed gebroken.
Maar wat ik ook wil zeggen is dit’; de reden waarom ik ook durfde te ‘‘flirten’’ was omdat ik dacht dat hij mij ook wel leuk zou vinden, want we lijken qua uiterlijk ook erg veel op elkaar en natuurlijk ken ik zijn innerlijk niet goed, maar op Facebook zag ik dat we veel gemeen hadden via interesses enzo vandaar dat die afwijzing zo hard aankwam omdat ik er echt van overtuigd was dat hij voor mij bedoeld was haha =)

Ik denk dat je echt geen stap verkeerd hebt gezet. Het is hartstikke dapper dat je dit geprobeerd hebt en het is echt de schuld van die lul de behanger dat hij zo lullig doet. Je weet niet wat erachter zit, maar ik zou het echt proberen los te laten en hopen dat je de volgende keer echt een leuke jongen tegen komt. Eentje die je wel accepteert en je niet belachelijk maakt.

Die gast is gewoon een botte hork, jij hebt niets raars of verkeerds gedaan. Hij had je ook op een normale manier kunnen zeggen dat hij geen interesse had.

Maar even hoe ging dat gesprek dan waardoor jij uiteindelijk zei dat je hem leuk vond? Want als hij eerst allemaal leuk begon te doen op fb chat om je vervolgens zo af te katten is het echt een klootzak.

Ja klopt dankjewel =)
Weetje wat ik nu denk ik denk dat het als meisje zijnde niet fout is om zelf te beginnen met flirten/de eerste stap zetten. Het is alleen fout als je het bij de verkeerde jongen doet. Maar ik wist natuurlijk niet eerst dat hij de verkeerde was.
Ik denk dat elke kant schuldig is.
Mijn schuld was dat ik dacht dat hij de ware was wat naif van me.
Mijn schuld was ook dat ik hem beoordeelde op zijn uiterlijk. Hij ziet er namelijk zo goed uit. Door zijn uiterlijk dacht ik dat hij een nette, aardige jongen was. Zijn uiterlijk gaf mij dat beeld en op dat beeld werd ik verliefd.
Wat de schuld van die jongens is is dat hij zich zelf heel wat vind omdat er blijkbaar ook andere meiden achter hem aan zitten en dat hij alle dames aan een kant scheert.
Hij doet gemeen tegen een meisje die hem geen kwaad zou doen. Wat hij is daar heb ik geen woord voor maar het is in ieder geval niet positief.
Ik denk dat het beste is om deze hele gebeurtenis te vergeten. Ik ga toch naar een andere school.
Bedankt voor jullie reacties heeft me echt goed gedaan :slightly_smiling_face:

Dat is dus een heel lang verhaal haha, ik wil het wel via en prive bericht vertellen als je het interessant vind

DAMES HEEL ERG BEDANKT VOOR JULLIE HULP EN REACTIES. IK VOEL ME NU ZOVEEL BETER !! =)

Ik vind dat je dat heel dapper hebt aangepakt. Je mag echt trots zijn op jezelf. De reden waarom het niet klikte tussen jullie is, omdat hij jouw liefde niet verdient.

Oud topic, slotje