mijn buik

Ik heb (volgens mijn moeder) altijd al een ‘bol’ buikje gehad. Daarom hou ik van jongs af aan, vanaf groep 6 of 7 denk ik, mijn buik in. Ik wil altijd heel graag afvallen maar het lukt nooit want ik vind namelijk echt alles lekker. Ik weet echt niet wat ik hier mee aan moet want ik vind mezelf dus best dik en hou daarom altijd mijn buik in, voor mij is het een automatisme geworden en kost me dus totaal geen moeite maar het liefst val ik toch gewoon veel af zodat ik niet meer met dit probleem rondloop. Weet iemand wat ik moet doen? :thinking:

Met je probleem naar de huisarts gaan, die kan je -als dat nodig is- doorverwijzen naar een diëtist(e).

ik heb hetzelfde, volg het even

sporten

Sporten en op je eten letten, meer kun je niet doen. Dat is nu misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar zoek de motivatie om het te doen en je zult afvallen.

het beste is om het niet zelf aan te pakken want als je nu al het gevoel heb dat je dik ben kan je het beste goede hulp zoeken om het contoleerbaar beter te maken
liefs

Het kan ook zijn dat je gewoon een appel figuur hebt, dan zit zowat al het vet dat je hebt in je buik. Daarvoor hoef je niet meteen naar een diëtiste hoor. Je kunt beter kleding kopen om je buikje te ‘verbergen’.
Dus bijvoorbeeld wat meer losvallende blousjes en truien dragen, en proberen om strakke shirts te vermijden.

het heeft ook gewoon met je bouw te maken, ik heb nooit een buikje gehad ofzo. En de schooldokter vond ook altijd dat ik te dun was. Maar hoe hard ik ook mijn best doe om aan te komen, het lukt me gewoon niet. Want anders is er niks aan te doen, en dat is ook niet erg. Als je er wel iets aan kan doen zou ik gaan sporten en misschien iets beter op je eetpatroon letten. Ook kun je naar een diëtist gaan, die geeft je advies hoe je op een gezonde manier kan afvallen.

heel erg bedankt allemaal, ik denk dat ik meer ga sporten en gezonder te eten en erop te letten wat ik eet. Ik vind het alleen echt verschrikkelijk moeilijk om van al het lekkere eten af te blijven dus heeft iemand tips hoe ik dit het best kan doen en dus ook het best kan afvallen zonder mezelf uit te hongeren (niet dat ik dat ooit zou volhouden hoor ) ?

Ik zou gezondere snacks zoeken. Ook zou je veel water kunnen drinken, omdat je maag dan wel even vol zit.

het nadeel is alleen dat ik altijd kan blijven eten ookal zit ik vol :frowning_face:

Gewoon veel fruit eten en water drinken. Als je een tijdje minder suiker eet, ga je er vanzelf minder behoefte aan hebben.

Of proberen te accepteren van jezelf dat je dit lichaam hebt en gewoon lekker snoept. Heb ik inmiddels ook gedaan en is véééél leuker dan diëten. Nu ik zelf lekkerder in mijn vel zit, merk ik ook dat anderen me wel leuk vinden en dat hen niet eens opvalt waar ik eerder onzeker over was. (ik heb ook vetrolletjes bij mijn buik die ik vroeger altijd wilde verbergen)

respect, ik weet hoe moeilijk dit is!

Als er geen snoep, koek of welk lekkers dan ook in huis is, kun je het ook niet pakken. Dat is de beste oplossing die ik kan bedenken, als je het echt wilt zul je het moeilijker voor jezelf moeten maken om bij al dat lekkers in de buurt te komen. Maar jij zegt dat je vooral een bol buikje hebt, heb je dan geen last van je darmen? Want het klinkt ook wel een beetje als een soort van ‘opgehoopt gas’ of misschien een volle darm. Of is dat het niet?

het kan ook dat je een opgezette buik hebt door je darmen. als je bijvoorbeeld lactose intolerant bent en je drinkt melk kun je ook een opgezette buik krijgen.

Een beetje een buikje is niks mis mee, liever dat dan een zak met botten…

Just saying

Met een ‘zak botten,’ zoals je dat zo prachtig verwoord, is net zo weinig mis als met een buikje.
:woman_facepalming:

Elk lichaam is een zak met botten.