mijn broertje

hi iedereen ,
mijn broertje is 11 ,
en hij heeft soms van die buien ,
dan wordt hij boos om alles en gaat hij schelden en weglopen ,
hij wordt altijd boos om niks .
ook heeft hij vandaag een klasgenootje van mij waarmee hij omgaat ,
ik zijn nek gekrabd , zodat hij nu een dikke snee daar heeft .
hij zegt dat dat klasgenootje hem ui zat te lokken ,
ik kan er niet meer tegen .
hij wordt gewoon altijd boos !
heeft iemand ervaring of tips ?
x

lees asjeblieft mijn bericht van 23 december ook !

Begint hij niet gewoon te puberen?

Psychiater ?

klinkt als de mijne >>
hij maakt dingen kapot als die heeel erg boos is en dan heeft die er later spijt van >
> (werkstuk verscheurd, wc-bril kapot gemaakt, een stoel gesloopt…)
nu is het al een stuk minder… ik zij al tegen mijn ma of hij niet een soort van cursus ofzo moet gaan volgen, maar mijn moeder vond het niet nodig…

maar misschien kan je vragen aan je ouders of je broertje dat kan gaan doen?

^ lol nu klinkt het echt alsof mijn broertje een monster is haha xD

hij is verder heel lief!! C=

als 11 jarige kan hij niet al puberen ?
of wel ?
up .

^ tuurlijk wel… maar was die vroeger niet zo dan?

Ja, dit had mijn zusje eerst ook toen ze 8 was ofzo, ook tegen mij! Maar toen kwam ik erachter dat ik best wel gemeen was tegen haar en ook dat ik eigenlijk best bazig was enzo… toen ik liever deed, ook al sloeg ze me nog steeds, maar ik trok me daar dan even niks vandaan, is het gestopt en nu doet ze net zo normaal als een 11-jarig kind! Maar ik zeg niet dat dit hetzelfde is als bij jou hoor! Misschien ligt het wel helemaal niet aan jou, in dat geval heb je hier niks aan dus dan maar een upje! (a)

hmm , niet zo erg .
sinds zijn 10e gaat hij naar een hoogbegaafde school ,
1 x en de week en dan praat hij met die vrouw daar over hoe het gaat ,
daarvoor liepen we gewoon hand in hand door de sneeuw enzo . (:
hij heeft ook niet echt vrienden op school ,
ik vind het aan de ene kant zo zielig ,
maar ik snap waarom ze hem niet mogen , hij flipt zooo uit.

komt het niet omdat hij zich ongelukkig voelt op school?

Doe normaal zeg.

myn broertje van 10 is ook zo , als iemand hem uitlacht ofzo wordt ie helemaal agressief - ook als we thuis een grapje over hem maken rent ie naar ze kamer en gaat me allemaal dingen gooien.
hij heeft zelf toen die 5 was met ze voet een glazen pot kapot getrapt en dat zonder dat ie schoenen aan had…

wtf? Dat is gewoon serieus hoor :face_with_raised_eyebrow:

Veel broertjes zijn zo rond die leeftijd. mijn broertje had het heel erg op zn 9e/10e. Hij is nu wel wat liever en knuffeliger maar kan nog wel behoorlijk boos worden. Hij moest echt leren met zn emoties om te gaan.

Misschien zit hij niet zo lekker in zijn vel.

als we het erover hebben ,
dan wordt hij ook boos .
dankjewel iedereen !

Mijn broertje is/was ook heel agressief toen. Hij heeft me wel een keer zo hard in mijn buik getrapt dat ik bijna bewusteloos was, en meestal was het tijdens ruzies hard tegen hard. Al kon ik het toen ook wel goed uitdagen.

Nu is hij 13 en hebben we wel ruzie, maar meestal wel gewoon een meningsverschil. We vechten elkaar niet meer de tent uit hahaha.

Dus ik denk dat veel jongens van die leeftijd zo zijn eigenlijk. Maar misschien zit er iets achter, misschien moet je het er eens met je ouders over hebben ofzo?

nja ik denk dat je een psycholoog bedoeld, want als je psychiater zegt lijkt het net alsof hij echt gestoord is ;p

oh god wat ben ik dom xD
Thx :stuck_out_tongue: Duh ik bedoelde psycholoog natuurlijk xD

Herken het deel van af en toe gek worden van je broertje wel, mijn broertje is namelijk autistisch. Maar misschien met je ouders over praten en als die er hetzelfde over denken als jij kun je idd misschien aan een psycholoog of curcus denken…