Mijn broertje wordt erg gepest.

We zitten hier thuis met een redelijk ‘groot’ probleem: mijn broertje van 12 wordt enorm gepest op school. Het begon met kleine dingen zoals zeggen dat hij ‘stom’ is, etc. Maar al snel werd er tegen zijn vriendjes gezegd dat ze niet meer met hem mochten praten of in een straal van drie meter naast hem mochten staan/zitten, anders zouden ze ‘gestraft’ worden.
Gelukkig ging die periode na een paar weken over. Maar, en dit vind ik écht niet kunnen, laatst maakte één van die pesters mijn broertjes donut kapot, waarop de leerkracht zei dat hij een nieuwe donut voor mijn broertje moest kopen. Dit deed de pester dan ook, maar toen hij hem aan mijn broertje gaf werd de ‘officiële overhandiging’ gefilmd. Een dag later hoorden we dat de twee pesters op de donut hadden geplast…
Nu heeft mijn broertje er niet van gegeten, omdat hij dacht dat er iets niet pluis was, maar zijn beste vriend wel. Niet veel, maar toch.

Hoe kunnen twaalfjarigen elkaar zoiets aandoen en waarom? We zitten thuis ook met de handen in het haar aangezien de school niets doet én we al een aangetekende brief hebben verstuurd + een klacht bij de politie hebben neergelegd. Er wordt echter niets aan gedaan en ik ben echt bang dat mijn broertje zichzelf iets gaat aandoen… Hij huilt zichzelf iedere nacht in slaap en wordt nu ook al bedreigd door die jongens :c

Van school halen is geen optie, aangezien dit de enige ‘fatsoenlijke’ middelbare school in de wijde omtrek is. Mijn ouders denken er over om naar de rechtbank te stappen, maar zou het gerecht iets tegen twee pestende jongetjes van twaalf doen?

Het is echt een kutsituatie. Ik ben zelf in de derde ook gepest, maar ik had nog het geluk dat ik werd geholpen door school, want het lag niet aan mij, het lag aan die kutmensjes die mij zo gingen pesten en zonder reden ook nog!
Heeft die school misschien een counselor (een vertrouwenspersoon)? Die kan hem helpen. Ik ben ook geholpen door een counselor, je praat over die pesterij enzo, waardoor je jezelf weer minder kut voelt. Op een gegeven moment krijg je je zelfvertrouwen terug en dat zien de pesters ook. Ze stoppen ermee uiteindelijk.

sterkte!

Mijn ouders waren, toen ik in groep 8 zat en heel erg werd gepest, naar de gemeente gestapt om een klacht in te dienen tegen de school. Ook aangifte gedaan bij de politie en dat soort dingen tegen de ouders van de kinderen, omdat zij het juist toelaten dat die kinderen halve gekken zijn. Misschien is dus nog een optie om naar de gemeente te stappen.

Het feit dat dit onder geestelijke mishandeling valt, gezien je broertje er overblijfselen aan heeft (huilen e.d.). Ik durf het alleen niet te zeggen

Sterkte! Wat zou ik die koters toch is willen schoppen, bah! Verschrikkelijk dit.

Inderdaad vreselijk! En dat ze er dan ook nog niks aan doen …

@Selinmahon: Ja; die is er wel, maar ze heeft het te druk met kinderen die ‘grotere’ problemen hebben…

@Die_Rooie: Dat kunnen we inderdaad ook nog proberen, helemaal niet aan gedacht! Bedankt!

Ik heb er zelf ook al aan gedacht om er ‘wat aan te doen’, maar dan ben ik nog erger: want wie slaat er in godsnaam twaalfjarigen in elkaar? :c En dan is er natuurlijk ook nog het feit dat er een officiële klacht is ingediend en ik dus ook niets mág doen, aangezien dat tegen ons gebruikt zou kunnen worden… :x

Inderdaad de gemeente zoals Rooie zegt. Dat die kinderen zoiets doen is gewoon walgelijk. Wat nog beter is, is eventueel de ouders inlichten en daar een gesprek mee voeren. Misschien weten zij het niet eens. (Want dat is t m denk ik, ze kunnen het lekker anoniem uitvoeren als niemand de bek open trekt). Die kids moeten eens flink gestraft worden, ik kan dat echt niet uitstaan.
Laat vooral zien dat jullie achter je broertje staan. Alle kleine beetje support kan hij wel gebruiken…

Heel veel sterkte en zet alles in om dit te stoppen! Wat een ***kinderen… Als het kon kwam ik ze persoonlijk een schop geven, dit soort gedrag wens is zelfs mijn ergste vijand niet, want het word waarschijnlijk erger.

^De ouders zijn op de hoogte gebracht door de school, maar dat was dan ook het enige dat de school deed om het te laten stoppen. Het heeft trouwens overduidelijk geen effect gehad :c

OUDERS BIJ ELKAAR ZETTEN! mijn broertje is ook op zo’n manier gepest, het doet echt zeer om hem dan zo ongelukkig te zien. gelukkig zit hij nu op een hele leuke school.

Maar toen ik werd gepest, toen werden die jongens een soort van tegen mijn wil op het matje geroepen. En de moeder van een van die jongens vond het zo erg! Ze zei ook dat hij de laatste tijd niet goed in zijn vel zat, bij hem was er ook iets goed mis. Juist door de ouders in te lichten ging het daarna ook beter met hem, hij heeft niemand meer gepest!

Dus ik zou kijken of je ouders iets met die ouders kunnen regelen, en het gewoon kunnen uitleggen. En je broertje kan misschien niet van school veranderen, maar kan hij geen sport ofzo doen, om nieuwe mensen te ontmoeten en te zien dat mensen hem wel kunnen/willen accepteren? Dat hij eigenlijk gewoon hartstikke leuk is!

zo snel mogelijk ingrijpen! ik weet echt hoe erg het is en denk er nog dagelijks aan! echt, dit blijft hij zich zijn hele leven lang onthouden. Dus stop het zo snel mogelijk!

Als school echt niet wil luisteren dan moet je het echt hogerop zoeken, en probeer je broertje zoveel mogelijk te steunen.

superveel sterkte!

Ik vind het echt niet normaal van die school dat ze daar niks aan doen. Zo blijkt dat die school toch niet zo fatsoenlijk is als jullie dachten anders deden ze wel iets eraan.
Misschien idd een goed idee om naar de ouders van die kinderen te gaan en daar een gesprek mee aangaan. En gewoon aangifte blijven doen bij de politie want ze kunnen het echt niet blijven negeren.

Ik ben ook veel worden gepest op de middelbare school maar toen heeft mijn school gelukkig wel altijd ingegrepen.

Geen woorden voor. bah, die kinderen hebben geen idee wat ze de ander aandoen,voor de rest van hun leven.

Heel erg raar dat de school ook niet ingrijpt. Dan zou ik toch als ouders de eerste stap gaan zetten en een afspraak maken met bijv. de directeur, en als dat niet helpt het hogerop zoeken.

Wat kan de vertrouwensinspecteur doen?
De vertrouwensinspecteur van de Inspectie van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap kan ook een rol spelen als het gaat om pesten. Hij is een klankbord voor leerlingen, ouders en personeelsleden die slachtoffer zijn van bijvoorbeeld geweld, pesten of intimidatie. De vertrouwensinspecteur adviseert over de te nemen stappen. Ook verleent hij bijstand bij het zoeken naar oplossingen. Bij een klacht of aangifte kan de inspecteur begeleiding bieden. De vertrouwensinspecteurs zijn tijdens kantooruren bereikbaar op het Centrale Meldpunt vertrouwensinspectie. Telefoonnummer: 0900 - 111 3 111

Misschien helpt dat? Of al geprobeerd?

Wat heb ik een hekel aan zulk soort kinderen.
Ik zou ze het liefst persoonlijk willen aanpakken.
Ik weet niet goed wat je er tegen kan doen, maar ik hoop echt dat het stopt!

Jeetje, wat ontzettend naar voor je broertje, maar ook voor jullie. Zoiets wil je natuurlijk nooit voor je familie.
Misschien kunnen jouw ouders met de ouders van de pestkoppen praten en laten weten hoe serieus dit is. Daarnaast zou je broertje ook een cursus zelfverdediging kunnen doen, dat is goed voor z’n zelfvertrouwen en heeft hij zelf ook meer het gevoel iets tegen het pesten te kunnen doen.
Heel veel succes en sterkte!

aah ik vind dit zo zielig he! Kunnen jouw ouders niet met die kinderen praten? Gewoon op zn school komen en dan die kinderen er even flink op aan spreken.
Mijn broer kwam altijd voor mij op, op school. Dan werden die kinderen doodsbang ;p

je moeder zou pesters kunnen spreken en zelf stappen ondernemen
of leraar inlichten met leraar praten dat ze gesprek met klas over het pest gedrag
heel veel sterkte

Wat verschrikkelijk voor je broertje, ik snap echt niet hoe je zoiets kan doen, die jongens moeten toch weten hoe erg pesten is. Kan je broertje niet naar een andere klas? Hij zou misschien ook een keer rechtstreeks met de pesters kunnen praten, zeggen hoe hij zich voelt bij wat ze doen. Of misschien kunnen je ouders dat namens hem doen. En het gewoon nog 100x proberen op school, net zolang tot de school eens een keer actie gaat ondernemen. Heel veel sterkte voor je broertje in elk geval!

omg wat verschrikkelijk! Ik haat die kut kinderen nu al! Doe een aangifte bij de politie, ga naar de gemeente en praat met de ouders. Verder hoop ik heel hard dat het goed komt met je broertje en dat de jongens flink gestraft worden! heel veel succes en sterkte voor je broertje xxx

Oh ik vind dit zo vreselijk! Ik kan geen andere ideeën bedenken dan hier boven staan, maar ik wil jullie allemaal wel heel veel sterkte wensen! Het lijkt mij echt kut om te weten dat je broertje gepest wordt, want je wilt hem toch altijd een beetje beschermen. Dat heb ik in ieder geval altijd wel een beetje…

dat is echt niet normaal, als dat mijn broertje was, ik had die jongens kapot gemaakt, maarja, dat lost niks op. Je moet die school bellen, en zeggen dat ze er wat aan moeten doen. Het is ook echt supergemeen om tegen al z’n vriendjes te zeggen, dat die niet met 'm mogen omgaan! Ik word echt agressief van zulke pestkoppen joh! Je moet met de juf/meester ofiets gaan praten! Die maakt er wel werk van =) & gaat het toch nog door, klinkt echt kinderachtig, maar spreek ze aan, of bel politie, want dit kan echt niet, dat ze op die donut plassen enzo.

goodluck xo.