Mijn broer..

Heey,

Ik heb een probleem met mijn broer.
Ik wil echt niet dat mensen hier domme opmerkingen over gaan maken.
Want het zit me erg dwars.
Misschien zal je het niet begrijpen…

Mijn broer is redelijk normaal, hij is héééél lichtelijk autistisch maar je merkt het niet echt, en wie is nou niet lichtelijk autistisch?! Hij heeft ADHD in zijn hoofd, als hij dus moet leren is hij erg druk in zijn hoofd. Verder niet.

Hij is 20 en hij gamed. Hij speelt alleen spelletjes die echt lijken, zoals Warcraft en dat soort shit. Maar de laatste tijd loopt het erg uit de hand. Hij speelt het tot 6 uur 's ochtends. Dat deed hij eerst ook, maar in de vakantie. Zijn schoolwerk lijdt er vreemdgenoeg niet onder. Maar de bouw van ons gezin wel. Als hij zijn spelletje verliest is hij chagerijnig, en niet zomaar chagerijnig. Als we gaan avondeten ( dat is het enige moment wanneer hij van zijn computer weggaat) gooit ie met eten, schreeuwt ie alles bij elkaar en scheld tegen mij en mijn ouders. Hij vindt dat je maar moet begrijpen dat hij pissig is. Ik kon het eerst wel accepteren en erom lachen dat hij zo flipt om een spelletje. Maar het wordt steeds erger en het klinkt lullig… maar ik wil zo graag dat hij gewoon het huis uitgaat… het is zo naar thuis.

best wel heftig! oké klinkt hard maar hier heb je tegenwoordig al afkickclinics voor he. verder zou ik het niet weten.

K zou er voorzichtig met je ouders over beginnen,
die hebben het natuurlijk ook wel door…
Inderdaad heel lastig! :S

jaaaa dat zalk ook doen…

Ja eh nou mijn ouders zijn nogal ‘’ softy’s ‘’ om het maar zo te zeggen.
Ik en mijn broers ( ik heb er nog 1, maar die is niet zo heftig) mogen opzich bijna alles. Dus mijn ouders vinden het niet zo erg.

Ik herken mezelf hierin.
Mijn broer is 16 en heeft ook ADHD, en niet zo’n beetje ook: hij is gigantisch druk.
Hij was een tijdje verslaafd aan fotograferen, wat ook gigantisch uit de hand liep: hij had niemand meer over, ons gezin viel net niet uit mekaar en op een avond liep hij weg. hij kwam terug hoor, en nu is alles iets beter.

de enige reden dat het nu beter gaat is dat hij is opgehouden met fotograferen en zich inzet om te veranderen.
ik vrees dat jij vrij weinig kunt doen… behalve te proberen het jou zo min mogelijk te laten beïnvloeden.
sterkte, laat horen hoe het verder gaat enzo, want misschien kan ik je helpen.

het lastige is, hij heeft autisme.
hoe kan hij dan op zo’n leeftijd het huis uitgaan? de meeste autistische mensen zijn er dan nog lang niet aan toe, en hebben nog alle begeleiding nodig van hun ouders. Meestal dan
Maar ik zou contact opnemen met zo’n organisatie die goed is met autisten en ook verschillende curcussen organiseerd, zoals sociale vaardigheids traingingen.

Hebben jullie er ooit een gesprek over gehad met het hele gezin? Dat lijkt me namelijk wel slim, regels opstellen en hem duidelijk maken dat het zo echt niet meer kan ofzo. Tja, verder weet ik het ook niet echt… Succes in ieder geval.

Psycholoog.

Maar hij moet wel zelf willen, anders lost het niets op. Je ouders zullen denk ik toch het moeten stoppen, dat kun jij niet, daar heb je niet de goede ‘relatie’ voor met je broer. Ik bedoel: broer-zus, als ik iets tegen mn zusje zeg wat ze moet doen, doet ze het echt niet, maar als mn ouders het zeggen wel. Zo hoort het ook.

Ook al zijn je ouders softy’s zoals je het zelf zegt: probeer het toch te zeggen. Misschien is dat juist het keerpunt. :slightly_smiling_face:

Heel veel succes!

Best wel heftig idd.
Misschien een keer rustig met je broer praten als hij een goed humeur heeft? Niet beginnen met afkickklinieken enzo, maar gewoon rustig beginnen en aardig voor hem zijn. En je kan ook met je ouders gaan praten, over dat ze echt een oplossing moeten vinden voor je broer, want dit kan zo niet lang doorgaan. Het is notabene de zoon van je ouders, dus je ouders zullen ook moeten meewerken. Misschien is het ze niet opgevallen dat hij zo lang achter de pc zit?
Ook met je andere broer praten kan helpen. Misschien heeft hij een betere band met je broer (ik heb zelf ook 2 broers en die kunnen ook heel goed samen), en kan hij er misschien met je (andere) broer over beginnen.
Heel veel suc6, want het is een best moeilijk probleem!!