Ik heb twee oudere broers, O van 22 en B van 20. Ik kan het het beste vinden met B, het leeftijdsverschil is een stuk kleiner en we hebben veel met elkaar gemeen. Maar B is na de Havo een jaar gestopt met school en is thuis gaan zitten, zonder iets te doen behalve gamen. Mijn ouders hadden daar veel commentaar op en dat begreep ik wel. Maar gelukkig is het dit jaar goed gekomen en gaat hij weer naar school en bouwt hij zijn sociale leven op.
Helaas is O een ander geval, hij is eigenlijk altijd al wat lastiger geweest. Op de middelbare school kwam hij vaak te laat/ was niet geconcentreerd/blowde. Maar dat ging over toen hij begon aan zijn studie. Maar ook daar was hij aardig laks en deed er niet veel voor maar mijn ouders waren ontzettend trots op hem want hij is oh zo slim en heeft het zo moeilijk met zijn adhd (in zijn hoofd) en dergelijken. Maar hij had zich dit jaar te laat ingeschreven voor zijn studie en zit daardoor het hele jaar thuis te gamen en niets te doen. Mijn ouders hebben echter niet altijd positieve verhalen: hij drinkt aardig veel, hij scheld erg veel, gamed alleen maar, leent maximaal bij wat niet nodig is en heeft slechte vrienden en heeft atm geen werk.
Helaas lijkt O wel het onderwerp van elk gesprek. Maar als ik een grapje erover maak dat ik zelfs werk dan moet ik mijn mond houden. Mijn broer heeft het o zo zwaar en ik weet de redenen niet. De aandacht is altijd voor O. Ik heb het hier laatst met mijn ouders over gehad en ze waren verbaasd en beloofden me eraan te werken. Helaas is dat absoluut niet gebeurd en ik heb het gevoel alsof ik nooit meer aandacht krijg, ik probeer extra op te vallen door hard te praten en dergelijken, maar ik heb het gevoel weg te vallen. En ik weet niet meer wat ik eraan moet doen.
Sorry dat het zo’n lang bericht is maar ik zit hier echt mee, en na het gesprek met mijn ouders weet ik niet meer wat te doen.