Mijn broer word gepest

Ik en mijn jongere broer zitten elk op een andere school
En vandaag heeft hij toegegeven dat hij word gepest
ik vind dit vreselijk
want ik weet niet wat te doen of zeggen

Hij draagt niet zo’n coole kleren zoals alle andere jongens, hij is geen hottie
hij heeft niet eens vrienden Ö
volgend jaar gaat hij naar een andere school maar ik ben er zeker van
dat hij er weer langs van zal krijgen.
Ik maak me zon zorgen en praten wil hij er niet over :frowning_face:
wat moet ik doen of zeggen?

Aah, wat naar voor hem zeg!
En ook voor jou, jij voelt je vast ook heel vervelend nu…
Ik heb eigenlijk geen idee wat je kunt doen, up voor jou.

Dankje : (

Ik denk niet dat jij er iets aan kunt doen, hoe vervelend dat ook is. Zeg hem maar dat hij altijd bij jou terrecht kan en dat je hem steunt, daar is hij volgens mij al erg blij mee.

Ik heb precies hetzelfde! Hij is ook nog autistisch (zit nog wel op basisschool) maar ik vrees voor de middelbare!
upje

Ik heb dat ook…mijn broertje heeft ook nog tourettes en is de slimste in de klas(in groep 6 al gymnasium niveau als enige van zn school) en is dus best vriendloos maar ook omdat ie zo slim is…is straffen of in discussie gaan ook moeilijk en heeft hij moeite met authoriteit…dus hij gaat binnenkort een cursus volgen hoe hij met kinderen moet omgaan enzo…kanjer training heet dat ofzo…misschien ook wat voor je broertje?..

-

aah wat zielig! ik heb er echt helemaal geen ervaring mee… Sorry, zie dit maar als n upje!

Ik heb dat ook. Mijn broertje vindt het ook helemaal niet fijn op school, deze week nog kwam hij huilend thuis. Mijn moeder is gaan praten met zijn mentor en een counselor. Hij kan daar nu terecht als hij het niet meer ziet zitten. Hij heeft waarschijnlijk ook ADD, dus dat veroorzaakt zijn problemen denk ik. Ik vind het zo erg om hem ongelukkig te zien!
OT: Je moet ervoor zorgen dat hij in ieder geval blijft praten met jou en bijvoorbeeld je moeder. Hij moet het ergens kwijt kunnen, en anders kun je hem ook niet helpen.

Bij mijn broertje was dat ook zo op de basisschool en in het begin van de middelbare werd het erger, hij zat ook niet bij mij op school en het ergste vond ik nog dat het allemaal van die oudere jongens waren die hem pesten. Ik ben toen gewoon naar zijn school gegaan en ik ben eens even boos geworden, ze hebben hem erna wel nog even geirriteerd en toen ben ik weer een keer gegaan en heb ze vertelt dat ze men broertje met rust moesten laten en dat als ze zo perse wilden laten zien hoe “stoer” ze wel niet waren iemand moesten nemen van hun eigen leeftijd, anders kregen ze met mij te maken. En toen was het eigelijk wel over met het gepest vooral omdat men broertje ook een beetje vrienden begon te krijgen toen (hij is heeeel verlegen) en toen ook wat brutaler werd…

Ik denk dat je gewoon aan je broertje duidelijk moet maken dat je er voor hem bent en hem wilt helpen als het nodig is! Want pesten dat is gewoon zwak, daar kan ik zooo boos om worden en ik denk de meeste mensen hier wel. Maar misschien kan hij of jij leraren inlichten erover? Dat ze toch een beetje letten dat het niet erger word. Succes ermee!

Wat lief dat je je broertje wilt helpen! Hij moet denk ik inzien, dat hij van zich af moet bijten. Harder worden, maar dan op een goede manier. Wat ook helpt is de leerkracht inschakelen, en tegen je broertje zeggen dat als er wat gebeurt hij gelijk naar de meester of juf moet gaan.

hij gaat volgend jaar naar een andere school zei je, zeg dan van kom broertje we gaan jou in een nieuw jasje steken dat je echt een lekkerding wordt en populairste van de klas kan je de kinderen van andere school uitlachen dat ze je gepest hebben!

achja dat is misschien ook wel weer raar voor hem, upje dan maar ^^

Ik zou een keer hem van school halen zodat jullie wat kunnen doen dat is ook leuk voor je broertje dat hij aan iets anders denkt dan aan dat gepest, en als jij bij hem op school bent en je ziet dat er gepest word gewoon heel boos worden en ingrijpen en dan zien die afschuwelijke pest koppen wel dat ze de verkeerde persoon pesten.

dank jullie wel
heb het gezegd aan mijn moeder en zal eens met hem praten : )
Ik hoop dat he tgoed komt
wan tik kan me niet meer concentreren voor examens
het feit dat ik daar gelukkig zit op school terwijl hij word uitgelachen en gepest
: ( het ergste wat er is xs

Wat zielig voor je broer.
Vraag geld aan je moeder en ga shoppen met hem.
Zorg dat hij wat cooler wordt en meer voor zichzelf durft op te komen.

Wat zielig voor je broertje!
Het is je kleine broertje, dus jij ‘moet’ hem ‘beschermen’ voor jouw gevoel, daar heb ik zelf ook last van :stuck_out_tongue:
Wat je misschien kan doen, is met hem praten en hem zelfverzekerder maken zodat het ook op andere mensen positief over komt. En misschien met zijn verjaardag enzo gewoon iets leuks qua kleding geven ipv een andere cadeau ofzo?

Echt zielig! Misschien kun je hem helpen want je zei dat hij niet zulke coole kleren draagt dus misschien kun je een keertje met hem mee gaan om kleren uit te zoeken of met je moeder fzo.
Misschien helpt dat verder weet ik het ook niet echt.