Mijn broer steelt.

Ik heb 95 euro gespaart voor deze herfstvakantie, en gisteravond merk ik dat ik 4,50 aan muntgeld mis. Mijn broer heeft het zeker weten gejat, en dit is nu al de 2e keer. (vorige keer ontkende hij,toen was het 5 euro en dat zal hij nu zeker weer doen) ik heb het al aangegeven bij mijn moeder, en zij zegt dat hij het ook welleens bij haar doet. We weten allebei niet zo goed wat we er aan moeten doen, omdat hij schijt heeft aan zegmaar alles. Hebben jullie een idee hoe ik het terug kan krijgen en kan zorgen dat hij het nooit meer flikt? (ik kan het niet terugjatten, want dan doe ik hetzelfde als hem, en hij heeft nooit geld :pensive:)

Stop je geld, op een plek waarvan hij niet weet waar.
Jat/eis je geld terug.

stort je geld op je bankrekening :metal:

Het gaat ook om het prencipe, ik vind dat ik in mijn eigen kamer mijn portomonee op mijn nachtkastje kan leggen zonder me zorgen te hoeven maken dat het wordt gejat. Als ik het geld terugjat heb ik er nog niets aan, dan doe ik dus precies hetzelfde en zal hij het zo weer doen. Eisen lukt ook niet als hij ontkent. Bankrekening is wel een goed idee, maar ik vind het ook fijn om gewoon contant geld te hebben. Met oppassen krijg ik 30 euro contant per week, en dan vind ik het zwaar kut om dat telkens te moeten storten op me rekening omdat ik een dief in mijn gezin heb. =)

koop zo’n kluisding haha
of gewoon ergens opbergen met een slotje.

doe je kamer op slot als je er niet bent of koop idd zo’n kluisdingetje… en mss moet je broer hulp zoeken voor het erger wordt? (al die dingen beginnen klein…)

Ha, ik heb al een idee. Ik vraag zo gewoon aan tafel waar mijn moeder bij is of hij gister toevallig 4,50 van me heeft geleend. Als hij ontkent zeg ik gewoon; “Ik weet dat je gister 4,50 van me hebt gepakt” als hij dan blijft ontkennen moet ik die 4,50 laten, maar ga ik gewoon dingen uit zijn kamer pakken, gewoon bijvoorbeeld een duur vest van hem, lekkere geurtjes etc. dat hij leert hoe kut het is.

waar geeft je broer al dat geld dan aan uit? ik bedoel… als hij zoveel geld nodig heeft en altijd blut is xD vraag ik me af waar die het aanuit geeft…

maar misschien moet je er gewoon eens over praten met hem en je moeder ofzo…
en je geld beter verstoppen of kluisje inderdaad…

wel vervelend zeg!

vanalles, uitgaan, drank, trein/bus/tram (anders rijdt hij zwart :pensive:) kleding, eten, telefoonabonoment etc etc.

hmm, okay… ik dacht straks zit ie aan de drug ofzo xd
maar valt mee dus : )

zou er dan toch eens over praten…
succes! mijn broertje heeft ook wel eens geld van me gestolen, maar nooit weer gedaan xd en hij was nog jong… dusja…

Mischien kan hij er niks aan doen dat hij steelt, sommigen hebben zo’n ziekte dat ze gaan stelen zonder dat ze het zelf willen

Kan, maar dan moet hij hulp zoeken. maar volgens mij si het niet zo erg bij hem. Iedereen heeft denk ik welleens gestolen? maar hij doet het wel heel veel, en ook bij mij. Toen ik klein was steelde ik veel van mijn moeder ,ik was iets van 10 en dan ging ik stiekem gameboy spelletjes kopen hahahaha. Me moeder heeft me toen 1x betrapt en toen ben ik zo geschrokken dati k het nooit meer heb gedaan. XD

Ik kan alleen bedenken om een camera o.i.d. op te hangen of neer te zetten zodat hij het niet ziet (webcam?) zodat je het op kan nemen en je bewijs hebt; of je doet natuurlijk nepgeld in je portomonnee en hij word opgepakt :headbang2

Laat je ouders hem gewoon straf geven

sry hoor maar ik vind jullie klinken als een vrij marginaal gezin… ik denk niet dat iedereen al wel iets gestolen heeft en geld stelen van je moeder om gameboy spelletjes te kopen is zeker niet normaal.

@hierboven: Pardon? Wie ben jij om dat over mijn gezin te zeggen? Het valt allemaal reuze mee hoor. Sowieso weet ik dat veel van mijn vrienden welleens geld uit hun huishoudportomonee stelen, zelf doe ik dat dus nooit? Mijn broer is de enige in ons gezin die steelt. Mijn zus en ik stelen nooit. Dat ik vroeger geld van mijn moeder steelde (stol, stal?) is inderdaad niet normaal, maar komop, dat is 5 jaar geleden? Toen dacht ik nognieteens na over de consequenties. Iedereen doet vage shizzle omdat ze niet nadenken als ze klein zijn? Ik vind het een beetje een makkelijk en snel oordeel.

Hem het huis uit gooien? Sorry hoor maar ik vind dit echt niet normaal.
En ja, nu ga ik dus ook iets over je gezin zeggen: Als je moeder hier niets aan doet omdat hij ‘schijt heeft aan alles’ gaat er toch echt wat verkeerd.

Luister eens, ik vind dat jullie een beetje makkelijk oordelen. Over het algemeen zijn we een heel hecht gezin, alleen is het een beetje kut dat mijn broer soms wat onhandelbaar is. Mijn moeder straft hem heus wel voor dit soort dingen, alleen heeft het gewoon geen zin. Nu jullie bekken houden over mijn gezin of opvoeding van mijn moeder, want me moeder doet het hartstikke goed.

Geef het aan bij de politiexD