Mijn broer is homo.

Ik vind het tamelijk vreemd dat jij dat vreemd vind. Echter vind ik het wel heel goed van je dat je ondanks dat je het als vreemd ervaart, je broer accepteert!

^ Ja, ik weet het. Het is tegenwoordig normaal, het is de 21e eeuw, ja. Ik heb ook geen problemen met homo’s en dit heb ik altijd al gezegd maar ik vind het toch raar om te horen dat ook mijn eigen broer, waarvan ik het dus absoluut niet had verwacht, ook homo is. Had het gewoon echt niet totaal aan zien komen en dat is gewoon vreemd.

dubbelpost

Mijn neef is ook homo. Een neef staat wel wat verder van je af natuurlijk, en het is wel even een raar idee. Maar je krijgt er een leuke schoonbroer bij, en misschien vindt hij het wel superleuk om met jou te gaan shoppen/naar musicals oid. Dat doe ik altijd met mn neef namelijk. :’)

Jesus christ, behandel hem gewoon zoals je hem altijd behandeld hebt.

Andersseksuele mensen zijn gewoon mensen, je hoeft er niet “mee om te gaan”. Het is niet jouw probleem en het is niet aan jou om er een probleem van te maken.

Sommige mensen reageren wel een beetje overdreven… ik snap dat ze een beetje in shock is, zou ik ook zijn hoor

Natuurlijk moet je even wennen maar jeetje er veranderd toch niks voor de rest. Ik zie het probleem ook niet sorry.

Doe eens even normaal zeg alsjeblieft! Tuurlijk zijn homoseksuele/biseksuele mensen gewone mensen. Dat ontkent de topicstartster toch ook helemaal niet? Het is gewoon even wennen om te horen dat een familielid op een ander geslacht valt. Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar ik kan het me heel goed voorstellen.

OT: Het is even wennen ja, dat kan ik me voorstellen. Maar je broer blijft natuurlijk gewoon je broer. Blijf hem vooral steunen en behandel hem gewoon net als hoe je hem eerste behandelde. En als hij dan voor het eerst een jongen meeneemt, dan zie je wel hoe het loopt, toch?

@ Iedereen:
Ik ben ook absoluut niet van plan om hem anders te gaan behandelen of iets dergelijks hoor. Ik vind het hele ‘homo zijn’ ook niet vreemd, ik vind het vreemd dat juist HIJ, mijn broer, ook homo is. Nee, dat vind ik niet erg, maar het is vreemd.

Ik was vooral benieuwd naar andere mensen die zoiets hebben meegemaakt.

Wat leuk !

Al die overdreven kutreacties ook… Je snapt toch wel dat het wennen is voor haar? Beetje inlevingsvermogen zeg…

Ik snap dat je er van geschrokken bent als je het totaal niet verwacht had, maar dan nog zie ik het probleem niet echt. Het enige wat je eigenlijk kan doen, is het accepteren. Misschien kun je er eens met hem over praten als jij (en hij) dat fijn vindt. Maar je kunt er niets aan veranderen, je zult het simpelweg gewoon moeten accepteren, en misschien duurt dit wel even maar goed.

Ik zou je willen vragen om het ‘Jesus christ’ gedeelte voortaan voor je te houden. Sommige vinden het vervelend als het in een dergelijke context gebruikt wordt.

Daarnaast kun je beter niet zo overdreven je irritatie medelen. Dit omdat het meisje de geaardheid van haar broer wenst te accepteren, hetgeen niet per definitie het geval is in een zo’n situatie. Een positieve benadering vind ik dan beter op zijn plek. Vooral omdat ze aangeeft het enkel vreemd te vinden, omdat ze het niet verwacht had. Het beeld dat ze van haar broer had, moet ze nu bij stellen. Ik vind het zelf moeilijk in te denken dat je aan zoiets zou moeten wennen. Desondanks kan ik me er wel wat bij voorstellen dat als je nooit stil heb gestaan bij het feit dat er meerdere vormen van seksualiteit in jouw omgeving bestaan, dat je even moet wennen aan het idee dat een naaste homoseksueel blijkt te zijn. Hoewel zoiets er eigenlijk helemaal niet toedoet. Dat ziet zij ook wel in, anders zou ze zijn geaardheid ook niet willen accepteren. Dus lieve Lunaste, geef de meid liever tips in plaats van zo’n vervelende reactie. Ik snap dat je gefrustreerd kan raken van zoiets, maar geef dat op een degelijke manier aan.

Daarnaast zou ik graag nog wat over de term ‘andersseksuele’ willen opmerken. Uit de context denk ik op te maken dat je hiermee mensen bedoeld die niet heteroseksueel zijn. In dat geval vind ik het een vervelende bewoording. Met het woord anders in de samenstelling geef je aan dat de seksualiteit afwijkt van hetgeen als normaal beschouwd wordt. Terwijl homoseksualiteit, biseksualiteit, panseksualiteit, etc. normaal allemaal zijn. Zo zul je het niet bedoeld hebben, daarom wijs ik je er even op.

+1

nou sorry hoor, maar zo vreemd is het niet dat dat raar gevonden wordt. Mensen gaan er nog steeds vanuit dat anderen in eerste instantie hetero zijn. Dus dan kan ik me goed voorstellen dat het even raar is als je broer homo blijkt te zijn. En dan niet raar als in negatief raar. Maar gewoon even wennen omdat je altijd aanneemt dat zo iemand hetero is.

En dat te denken dat het een eeuw voor christus normaalste zaak van de wereld was…

Ik las net dat je je er ook zorgen om maakte dat je kinderen oom+oom zullen krijgen ipv oom+tante. Ik denk dat het .juist goed is als je kinderen hiermee zullen opgroeien, dan zullen ze waarschijnlijk een wat openere blik krijgen. En dat kan alleen maar goed zijn voor ze. Ik denk dat je er nu gewoon wat verbaasd over bent, maar dat het snel zal wennen.

En het is gewoon fout om daar van uit te gaan… Als mensen gewoon zouden accepteren dat er een kans in zit dat iedereen homoseksueel kan zijn, zouden er een hoop minder problemen in de wereld zijn. Nuja…

Eens. Maar toch denk ik dat dat voor de meeste mensen nog niet geld. Ik betrap me zelf er ook op, ook al heb ik er totaal geen moeite mee.

Dat. Ik heb ook twee tante’s en ik vind het echt helemaal niet erg. Hierdoor heb ik ook niets tegen homo’s oid, en het zijn m’n favoriete tantes juist omdat ze zo close zijn. :3