Mijn broer is belangrijker

Heej meiden.
Mijn vader vindt mijn broer precies altijd belangrijker en beter. Alles wat hij doet is goed. Mijn broer speelt voetbal, en mijn vader is op élke match aanwezig, hij zit zelfs mee in het bestuur van de club en hij staat op vrijdag avond achter de toog. Hij wil alles doen voor die voetbalclub.
Ikzelf doe turnen, wij hebben maar 7 wedstrijden op een jaar, en dan nog 1 show waarbij we moeten optreden. Hij komt elk jaar naar die show, maar voorde rest doet hij niets en komt hij nooit kijken. Als ze hulp vragen van ouders wil hij nooit helpen, terwijl mijn moeder dat wel doet, gewoon voor mij (niet dat ze graag wil helpen…)

Ik wilde gewoon even mijn verhaal kwijt (:

Heb je dat al gezegd?

Praat erover met je vader en als je dat nog niet meteen wilt praat er dan eerst over met je moeder misschien kan zij je verder helpen.

Heb je het wel eens tegen je vader gezegd, wat je hier ook hebt gezet? Hij beseft misschien helemaal niet dat hij het zo doet. wat ik ook denk is dat hij gewoon zelf heel veel van voetbal houdt, en daarom zoveel aandacht aan besteedt, beetje eigenbelang, tsja het zíjn mannen he die zoveel van voetbal houden!

Ik zou er gewoon eens over praten!

Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar hij zal hem echt niet expres voortrekken.
Misschien moet je een keer met hem praten :wink:?

is hij toevallig zelf ook voetbal fan? misschien ligt het daaraan en tja wat de rest zegt, misschien heeft die het wel helemaal niet door dat die zo doet.

Waarschijnlijk vindt hij voetbal en z’n collega’s daar gewoon hartstikke gaaf, terwijl hij met turnen niet zoveel heeft. Ik denk niet dat hij jouw broer daarom belangrijker vindt, je vader geeft net zoveel om jou.
Je vader wil bij jou misschien wel niet helpen omdat hij jouw club niet leuk vindt en je moeder het toch wel doet, terwijl hij voetbal leuk vindt en er daarom wel helpt.

misschien ligt zijn interesse daar gewoon niet bij, dat heeft er niet mee te maken dat je broer belangrijker is? ;o

Klinkt zo herkenbaar. -.-

Herken ik ook…

Zoals jullie al zeggen zal hij het inderdaad niet door hebben, en voor de rest worden we ook wel bijna gelijk behandeld hoor :wink:
hij heeft inderdaad bij die voetbalclub al heel wat vrienden, terwijl bij mijn turnclub niet… Maar hij doet ook geen moeite om er mensen te leren kennen en dat is wat ik vooral jammer vind.
Bedankt voor de reacties!