Mijn Broer heeft een man in elkaar geslagen

ik heb snel een account aangemaakt, omdat ik dit kwijt wil. Lang verhaal kort:
mijn broer, laten we hem even A.M noemen ( 22 jaar oud ) heeft 2 weken geleden in Etten - Leur een Turkse Gast van 26 jaar oud finaal in elkaar geslagen, tot bloeden toe , en bewusteloos omdat die man aan me zat, … Nu heeft mijn broer A.M een SchadeClaim aan zijn broek hangen. heb meerdere keren aangegeven op een nette manier, dat ik daar niet van gediend was aan die turkse man. Ik zal niet op details ingaan, maar mijn broer ging helemaal door het lint, want die man bleef maar doorgaan en ik wilde hem echt stoppen . ik ging huilen, omdat ik het niet aan kon zien . Ik probeer dit te verwerken, maar weet niet hoe. ik had dit niet verwacht, want mijn broer is een erg rustig type man, ik wil hier graag over praten met een soort psycholoog, want het zit me echt diep … . ik heb dit topic op Liefde en Boys gezet, omdat ik weet dat hier de meeste meiden zijn om elkaar te helpen. mijn vraag aan jullie is, of het verstandig is om hier met een bepaald persoon over te praten? het klinkt raar, maar deze situatie zit me gewoon diep, en moet het gewoon kwijt. Mijn broer is enorm aardig , maar hij voelt niet echt meer als de knuffelbeer, waar ik bij terecht kan als het niet mee zit. ik heb een kant van hem gezien die ik nooit meer zal vergeten. .

Sommige dingen kun je gewoon niet verwerken.
Ja, ik weet het niet.
Mensen moet eerst maar eens een medicijn tegen kanker uitvinden, en dan ook maar eens zo naar jouw probleem kijken.

het kan natuurlijk zijn dat je van de schrik moet bijkomen maar als jij het gevoel hebt dat je hulp nodig hebt om iets te verwerken kan het nooit kwaad om naar dat gevoel te luisteren

Misschien is het al fijn om erover te praten met een vriendin of je ouders, of misschien iemand anders waar je je vertrouwd bij voelt. Maar anders kun je ook zeker professionele hulp krijgen. Het kan best dat je er een trauma aan hebt overgehouden, ook al was het de beste intentie van je broer. Iemand tot bloedens en bewusteloos toe in elkaar geslagen zien worden gaat je niet in de koude kleren zitten.

Ik zou wat details weglaten in het verhaal voor de herkenbaarheid eigenlijk.

Sterkte TO

Bedankt voor de feedback en reacties. Ik ben er gewoon van geschrokken, ook omdat die man aan me zat. Ik wilde dat totaal niet… die hele situatie was rot.
En mijn broer is over het algemeen een zeer rustig type. Komt nooit een woord “boe of bah” vanaf.
Had ik totaal niet verwacht van hem.
We kunnen allemaal met de vinger naar m’n broer wijzen, maar die andere man was ook geen heilige.
En ja, ik zal zo het bericht wijzigen voor de anonimiteit van mij broer.

1 like

Ik had een soortgelijke situatie, alleen niet zo traumatisch als die van jou.
Praat er gewoon met iemand over, dan voel je je in ieder geval een beetje opgelucht. Je ouders, een goede vriendin, vertrouwenspersoon etc.
Hopelijk heeft dit geholpen xx

Wat een vervelende situatie, sorry dat dit je is overkomen! Misschien een rare vraag, maar heb je al met je broer zelf gepraat? Ik ken mannen als erg beschermend en ze kunnen inderdaad fel uit de hoek komen wanneer ze in die ‘beschermende modus’ zijn. Dat jouw broer op deze manier heeft gereageerd zegt denk ik voornamelijk dat hij ontzettend veel van jou houdt en dat het hem diep raakte toen hij zag dat jij lastig gevallen werd.

Natuurlijk is het vanuit jouw perspectief zeer begrijpelijk dat het heel confronterend is om je broer op die manier te zien, vooral als je dit nooit achter hem gezocht had. Ik denk alleen dat dit ook voor hem een extreem triggerende situatie heeft moeten zijn, anders had hij niet op die manier gereageerd. En, begrijp me niet verkeerd, dat praat zijn gedrag natuurlijk absoluut niet goed, maar wellicht dat het helpt om hem te begrijpen, wat vervolgens weer helpt om hem weer als je lieve, vertrouwde broer te kunnen zien.

Mijn advies zou zijn om tegen je broer te vertellen hoe je je voelt bij de situatie, en vooral wat dit met jouw beeld van hem heeft gedaan. Dat geeft hem de kans om zijn gedrag te verantwoorden richting jou, wat waarschijnlijk zal helpen om jullie relatie weer stukje bij beetje te herstellen.

En, zoals hierboven al wordt genoemd, als je inderdaad het gevoel hebt dat je hulp nodig hebt om dit te verwerken, zou ik zeker die hulp gaan zoeken. Het kan in elk geval nooit kwaad.

1 like

Nee, nog niet met mijn broer over gehad. Ik zie hem bijna nooit, want hij woont al op zichzelf.
Misschien dat ik hem er op moet aanspreken binnenkort, want wil dit echt kwijt.
We hebben een hartstikke goede band, we houden veel van elkaar want hij neemt me altijd onder z’n vleugel wanneer het niet goed gaat met mij.
En ja, hij is
Een beschermd type, wanneer het op mij aankomt. Hij geeft me advies welke mannen ik wel / niet moet daten etc. Zo’n soort die gewoon belangstelling toont.

1 like

Je moet het gewoon bij jouw broer wegleggen, want je geeft aan dat hij er voor jou is, wanneer het tegen zit.
En zoals ik al eerder heb gezegd, ik zat in een soortgelijke situatie.
Het heeft mij enorm veel geholpen om hierover te praten, met mensen die ik vertrouw. Alsof er een soort van “gewicht” van je schouders is.
Ik wens jou veel sterkte toe xx

1 like

Aww bedankt nog voor de moeite om te reageren, het gaat al veel beter met me en heb met m’n broer afgesproken om woensdag even te praten.
Love y’all

Drinkt jouw broer alcohol, of dat niet?
In wat voor setting was dit voorgevallen?

Nee, mijn broer drinkt Letterlijk Nooit Alcohol.
En hij heeft dat Nooit gedronken.
Hij is een erg Fit en Atletisch type man,
en Let letterlijk altijd op wat hij eet etc.

En ik heb al eerder aangegeven, dat ikzelf niet alleen met m’n vinger naar mijn broer wijs. Die andere man zat echt heel erg Fout.
En mijn broer had letterlijk gezegd, of hij weg wilde lopen en mij met rust wilde laten.
Dat deed hij vervolgens niet.
het is niet zo, dat mijn broer een soort idioot is,
Die continu de Tent af wil breken en iedereen in elkaar wil rammen.

ik praat er woensdag met hem over, dus het is als goed.
Maar bedankt voor de belangstelling die je toont.
Ik stond op het punt om te gaan slapen, maar besloot om toch even te kijken op Girlscene.
Ik voel me al een stuk beter, nadat ik mijn hart heb gelucht hier op dit forum❤️
Thank uuuuuuuuu

Ben maar blij dat jouw broer erbij was, want het had ook anders af kunnen lopen.
.
Sommige mannen zijn nu eenmaal zo, en je kan hen er niet op afrekenen.
Als hij een man is met normale hormoon levels, dan wil hij je gewoon verdedigen en dat is zijn instinct.
Ik heb ook met een Zoutzak in een relatie gezeten, die helemaal niets zou doen.

Natuurlijk is het niet goed om iemand het ziekenhuis in te Rammen, ik praat het niet goed wat hij heeft gedaan.
Maar ik hou zelf totaal niet van die zakken, die je maar aan jouw lot over laten en weglopen.

En mocht jouw Broer een Vriendin hebben… dan hoop ik van Harte dat hij z’n Les heeft geleerd en het anders gaat oplossen in de toekomst (Mocht er zo iets voorvallen).
En fijn dat alles ok is met jou!!

1 like

Mijn broer heeft zelf de beslissing genomen, om hem op te zoeken en zijn excuses aan te bieden en die is geaccepteerd.
Je moet Mentaal wel erg sterk zijn, om die keuze te maken.
Dus daarvoor heb ik ook erg veel Respect, dat hij gewoon als man hem komt opzoeken en een knuffel komt geven.
Ze hebben handen geschud en hebben dit op een respectvolle manier afgesloten.

En met mij gaat verder alles goed.
Bedankt voor de belangstelling, voel me echt begrepen op dit forum.

Ben het eens met Christina.
hij heeft jou beschermd, maar het is iets anders afgelopen dan verwacht.
En ik kan wel degelijk geloven, dat hij super veel van je hou.
Jullie zijn broer en zus.
Ik Kots er zelf van, wanneer een man aan jou zit en niet weet van stoppen.
Je ziet het overal deze dagen,
Een vrouw kan niet normaal rondlopen.
Dus van die kant begrijp ik jouw broer wel.

Zo te horen wilde die Turkse man ook met jouw broer vechten,
Vervolgens heeft jouw broer hem in elkaar geslagen.
Ze zijn allebei fout wat mij betreft.
En ze hebben allebei besloten om op de vuist te gaan.

Halen ze daar een Kick uit of zo? Houden ze van adrenaline?
Je had altijd de optie om weg te lopen.
Maar blijkbaar vinden die twee het nodig om elkaar te bevechten, als een stel losgeslagen Tijgers voor een Vrouw.
Ze willen gewoon laten zien, wie het
Alpha Mannetje is van de Twee.
Dat is mooi afgelopen, Want Alpha Mannetje zit opgescheept met een schadeclaim.

Sterkte nog!!xxxx

1 like

Ja klopt wel indd wat betreft dat weglopen.
Maar je kan de tijd niet terugdraaien helaas

Als jij in haar schoenen zou staan,
dan zou je het ook fijn vinden als je een Man aan jouw zijde had staan.
Wil je gekidnapt worden door een of andere gek dan?
Dus die uitspraken van “Losgeslagen tijgers” of het “Alfa Mannetje” willen zijn vind ik echt niet op z’n plek.

Dus jij wil eigenlijk een Vriend of Broer, die niets zou doen… ja en Amen knikken en toekijken?
Want dat zeg je eigenlijk wel.

Die broer wilde zijn zus veilig houden, het is wat anders uitgepakt helaas.
Klaar, discussie gesloten.
Wat had hij anders moeten doen dan, als hij geen keuze had om weg te lopen?
Z’n Zus of Vriendin aan laten Randen en toekijken?
Ben blij dat er nog mannen rondlopen die er wat aan doen.

Ben het eens met jouw broer.
Handen thuis houden.