Mijn broer en mijn moeder

Hoi,

Ik heb best wel veel problemen thuis.
Mijn broer is vandaag ziek en kon de hoestsiroop niet vinden, dus hij dacht op een of andere manier dat mijn moeder hem verstopt had. Hij werd enorm kwaad en gooide al mijn moeder spullen op de grond en liet het bad vol lopen. Mijn moeder hoorde dat en had het water uit gezet. En hij werd nog bozer en schreeuwde naar beneden dat mijn moeder een kanker hoer is en dat ze dom is en noem maar op… En toen ging hij maar het water uit het bad halen en overal op de gooien. Ondertussen zat hij mijn moeder uit te schelden voor enorme erge dingen. En toen was hij klaar met zijn drift bui en ging naar zn kamer waar mijn spullen staan omdat ik mijn kamer in verbouwing is. Maar daar ging zijn drift bui door. Hij heeft al mijn spullen ook nog eens kapot gemaakt. Mijn moeder kwam boven en ik ging kijken wat er allemaal was gebeurd. Mijn broer kwam uit zijn kamer en liep naar mijn moeder toe en sloeg haar. Ik werd dus enorm kwaad op mijn broer en zei dat hij is een keertje normaal moest doen en hij ging terug naar zijn kamer. Alleen daarna heeft hij mij kanker toegewenst en mijn moeder de dood toegewenst.

Mijn vader heeft mijn broer ook wel eens geslagen voor zijn gedrag, alleen dat hielp ook niet veel. Ik kan hierdoor ook niet concentreren op school en haal best veel lage cijfers, omdat ik thuis niet goed kan leren.

Ik snap het als je het hele verhaal niet gaat lezen, maar ik zou echt blij zijn als iemand me een tip zal geven of hulp, want ik kan er echt niet meer tegen en weet totaal niet wat ik moet doen.

:sob::muscle: !

Ik weet niet echt een tip… maar heel veel sterkte ermee!

Jeetje, meis! wat heftig… en dit is dan 1 voorbeeld dat je geeft, maar ik kan me voorstellen dat dit dagelijks bij jullie gebeurt. Wat erg, zeg! Maar, je moet écht hulp zoeken. Kun je misschien niet is met je ouders, of met je moeder alleen praten? Ik bedoel, ik kan me niet voorstellen dat zij op deze manier verder willen. En anders, zou ik beginnen om met een goeie vriendin, of een andere vertrouwenspersoon te praten (je oma, je tante, je buurvrouw, iemand op school?), en samen met diegene een oplossing zoeken, want dit is echt niet goed… Sterkte!

Ik weet ook niet echt wat je moet doen, maar misschien naar een hulp instantie bellen?

Ik kreeg helemaal kippevel toen ik het las…
Je moet professionele hulp zoeken voordat het nog erger wordt…
Heeft je moeder of ij of je vader je breor iets aangedaan waardoor hij zo doet?
Als je huiswerk moet maken of een proefwerk ofzo hebt: Ga naar je oma/tante/oom ofzo en ga daar studeren totdat je het af hebt, ze begrijpen het heus wel en als je je niet goed voelt kun je er met een vriendin over praten.
Heel veel liefs

Inderdaad!
En ik zal sowieso ook je school inlichten, dan kunnen zij er rekening mee houden!
Heeeel veel sterkte en succes

Wow… Dit is echt heftig!
Ik zou wel hulp zoeken als ik jou was, want dit kan niet. Ga naar je oom/tante/opa/oma of een ander familielid waar je het goed mee kan vinden. Of de vertrouwenspersoon op school.

Ik weet het verder ook niet, heel veel sterkte meisje! :sob::muscle:

Ik ben het eens met Yooooni.

Hier moet echt wat aan gebeuren! En je moeder en vader willen zo inderdaad vast ook niet verder. Ik zou als eerste met je moeder en/of vader erover praten dat je hulp wil zoeken. Als zij negatief reageren zou ik het in je eentje doen, en anders samen met je ouders. Je broer heeft namelijk hulp nodig! Ik hoop echt dat het goed komt, want dit is heel vervelend. Heel veel sterkte!

Ik vind het echt heel erg voor je…
En ik denk ook dat je hulp moet zoeken. Is je broer van nature erg driftig, heeft hij ‘iets’ (autisme, adhd, etc.) of is dit pas geleden begonnen?

het is duidelijk dat je broer toch iets van een gedragsprobleem hebt.
Mischien moet je er met je ouders, zonder je broer, over praten, mischien is het dan een idee om hem in een bepaalde therapie te laten plaatsen.
Regel ook met een leraar ofzo op school dat je daar een paar uur per week mag zitten zodat je in alle rust kan leren.

x

Ik weet niet wat ik moet zeggen.
Goodluck anyway :sob::muscle:

ik begrijp je wel een beeeeetje, wat kut voor je zeg :open_mouth:
misschien tegen je mentor zeggen dan kan hij of zij rekening houden met jou omdat je het slecht doet op school
sterkte