mijn border collie krijgt zwarte vlekken

Hoihoi,

Ik had een vraagje mbt mijn hondje
hij’s nu 7 maandjes ongeveer, en begint op zijn witte stukken vacht, allemaal zwarte vlekjes te krijgen. Alsof hij’n dolmatiër wordt :stuck_out_tongue:.

Iemand een idee of dit normaal is?

Border Collie’s zijn toch altijd wit met zwarte vlekken? Die worden alleen maar groter uiteindelijk.

Neej, hij’s al groot ondertussen, maar heeft echt kleine dalmatier vlekken,
hij heeft een zwart kopje, en 4 grotere zwarte vlekken op zn vacht. De rest is wit, maar in dat witte gedeelte zitten kleine zwarte vlekjjes, en die krijgt er telkens meer.
t’is niet dat ze groter worden!

Dat kan best hoor, onze hond had dat hij geboren was ook geen duidelijke zwarte vlekken op zijn poten, en nu hij groot is zitten ze ook vol met dalmatiërachtige stippen. :slightly_smiling_face:

Dat kan gewoon ontstaan, is niet iets om je zorgen over te maken :slightly_smiling_face: Net zoals mensen sproeten kunnen krijgen of haarkleur iets kan veranderen.

Onze Border Collie had als pup een helemaal roze neus, dat is (jammer genoeg, haha) ook helemaal weggetrokken nu hij volwassen is.

Is niet zo gek.

Wij hadden ooit een bruine puppy gekocht, (ander soort, dat wel), en die werd na een jaar ineens wit! Ging verharen en kreeg er wit haar voor terug.

Aaah oke, ben blij dat het normaal is. Ik hoopte al dat het niets ergs was!