Mijn Bff pakt mijn vrienden af...

[i]hee, ik heb even een vraagje en ik ben namelijk erg in de war.
Ik had een beste vriendin ik noem dr maar D en ik kende haar al toen ik 1 jaar was, nu ben ik 15 en heb ik al 4 maanden niet met haar gepraat.
Onze ouders zijn bevriend en hun weten hier niks van, maar mijn BFF en ik hebben ruzie.
Ik ben zegmaar een laatbloeier, mijn interesse voor jongens kwam later dan die van haar. Daarom heeft D al veel ervaring, maar jongens komen sneller op mij af dan op haar. Hoe dan ook elke keer als ik een leuke jongen op msn had, had D hem even later ook toegevoegd. Dat heeft ze bij ongeveer 15 jongens gedaan…

Oftewel ze voegde altijd de zelfde mensen toe die ik op msn had.
Ze pakte zelfs mn crush af.
Dat kwetste me super erg! Maar D had hem helemaal ingepalmd.
We kregen daar ruzie over en toen ik ''mijn crush;; was vergeten, liet ze hem METEEN Vallen! Hoe dan ook de ruzie van D en mij was binnen 3 weken weer goed gemaakt.
ZE beloofde me om NOOIT meer iemand van mijn msn toe te voegen en mn vriendjes met rust te laten.
Sinds die tijd had ik sws al weinig contact met jongens maar dit jaar werd ik weer verliefd…
Ik noem hem maar S…
Ik kende hem van een feestje van een vriendin van me, maar hij woonde een beetje ver weg.
Hoe dan ook op msn praatte we altijd heel veel en hij zou snel langskomen.
Dat krabbelde hij me op hyves.
D Voegde hem WEER toe ookal had ik nog zo gezegd dat ze dat niet moest doen.
Daar kregen we al een beetje ruzie over, maar ik gaf haar een kans. Ik wilde mijn beste vriendin kunnen vertrouwen is dat zo erg? ;$
Nouja zij had hem dus toegevoegd en ook op msn.
S had blijkbaar tegen D verteldd dat hij binnnenkort naar mijn stad toe kwam.
D was helemaal blij voor me en ik vroeg of ze mee ging…

IK WEET HET DOMME DOMME FOUT! Maar ik was zoooo zenuwachtig en het was niet echt een date… het was meer chillen, weer even bijkletsen!

Nouja… ik had nog geprobeerd om D af te bellen, maar toen werd ze boos en zei ze dta ik een slechte vriendin was…
uiteindelijk ging ze toch mee.

Toen we met zijn drieen gingen chillen zaten S en ik veel te knuffelen enn D hing er maar wat bij.
Maar toen ik naar de WC ging had D hem 3X Gezoend…
Ik vond hem superr leuuk! En ik zag dat ze bezig waren toen ik terug kwam van de wc…
Ik zei maar niks, maar ik was super gekwetst.
Het was weer gebeurd…
Aan het einde ging ik ook weg, ik zoende S ennn zei D gedag.
Die twee bleven achter, maar ik moest echt naar huis…
2 dagen later hadden S en D verkering.

Ik was zooo super gekwetst. Ik had S alles verteldd, dat ze niet betrouwbaar was, dat ze hem gewoon af wilde pakken omdat ze mij geen vriendje gunde…
Maar hij luisterde niet.
Ik zette me van S af, enn ik had gelijk, toen ik S had verwijdert van msn enzo was het METEEN weer uit.

D en ik praatte alles weer uit, maar ik was nog wel super boos op haar.
Ik praatte het eigenlijk uit omdat mijn tante onverwacht met kk in het ziekenhuis lag. Ik wilde me niet op D focussen, maar op mijn tante…
Mijn tante was namelijk een soort moeder vooor me geworden…
Hoe dan ook, ik hoor het D nog zo zeggen:

• Sorry lieverd! Alles komt goed! We bouwen alles rustig op!’’

Niet dus!
De volgende dag hadden D en ik afgesproken, maar ze kwam naar mijn school met 20 meisjes van haar school!
Ze begonnen me uit te schelden, te duwen en ze zeiden dat ik lelijk was. Dat ik een trut was, dat D en ik NOOIT vriendinnen waren geweest… En nog veel meer dingen die me kwetsten…
Ik ben maar weggelopen, ik bedoel 20 tegen 1! Dat werkt niet…
Het gekke was dat de meeste meisjes er maar gewoon bij stonden en een beetje bitchie liepen te kijken…
D was NERGENS te bekennen… Die stond ergens achterin te kijken, naar wat er gebeurde.
Vanaf toen was ik klaar met haar…

De laatste keer dat ik D zag, was op de begravenis van mijn tante…
Ik heb het er niet vergeven… Ik wil haar nooit meer zien. Maar dat ik werd uitgescholden door 20 vreemde meisjes die haar vriendinnen moesten voorstellen krijg ik niet uit mijn hoofd.

Meiden… Was dit echt mijn eigen schuld? Ik weet dat ik dom was geweest maar heb ik dit verdient? En wat moet ik nu met D doen?
Help me alsjebliefttt!
xxxx[/i]

Ik heb je verhaal gelezen, en verbaasde me echt. Je bent een goede vriendin, misschien wel een té goede. Jouw ex-bff is duidelijk jou niet waard, sorry als dit hard aan komt. Natuurlijk heb ik haar ‘verhaal’ niet gehoord hierover, maar je klinkt me oprecht dus ik ga er vanuit dat het waar is. Meid, ze is je echt niet waard! Je hebt helemaal niks verkeerd gedaan, nou eigenlijk wel een beetje: Je had haar al veel eerder moeten laten vallen. En die laatste actie vind ik echt triest, 20 tegen 1 en dan zelf niks zeggen, triest figuur. Ga lekker met je andere vriendinnen afpsreken, vergeet D gewoon. Geef haar alsjeblieft niet nog een kans! Ze heeft al zoveel kansen verpest, en jou ook nog eens gekwetst. Laat je niet nog een keer kwetsen en misbruiken, ga lekker verder er zijn veel leukere mensen hier op de wereld :slightly_smiling_face:

Jemig, je kunt dat zelf terwijl je typt dit toch ook bedenken…
Uit je verhaal blijkt dat je niets gedaan hebt, en dat D onbetrouwbaar is. En toch vraag je je af of dit je eigen schuld is?

Nou als ik die titel alleen al lees zou ik zeggen “dat is niet een echte bff”.

Ja dat. En toegegeven, ik heb de rest niet gelezen. Samenvatting?

Waaaaaat een vuil kind zeg. Dat je het zo lang heb toegelaten. Ik zou haar voor de rest negeren en NOOIT meer contact zoeken. Ze is/was heel erg jaloers op je dat is wel duidelijk.

Wat zielig voor je…

OMG neeeh dit is zeker niet jouw schuld! Als ik dit lees, verdien je echt beter ;o

wauuww hoe triest kan je zijn?
kijk ik scheld ook wel is iemand uit maar met zn 20 op 1?
Fking triest omg…
meisjee, geef die msn en dingen niet meer
je kan haar niet vertrouwen
als ik jou was had ik haar terug gepakt of nooit meer gesproken maar dat lost ook niet veel op
als ze echt je beste vriendin is komt het van zelf naar je toe en zegt sorry
maak plezier met die jongen en je andere vriendinne
ik zou me vriendin het nooit vergeven

xx

Ik zou geen aandacht meer aan dr besteden en idd geen contact meer met er zoeken

Haar ‘vriendin,’ D, flirt steeds met haar crushes, krijgt dan wat met ze, en als zij die jongens vergeet, laat D ze ook meteen vallen.
Ze hebben daar een paar keer ruzie over gekregen, maar ze heeft D vergeven. Maar D was er niet voor haar toen haar tante kanker kreeg en in het ziekenhuis lag.
De volgende dag had ze met D afgesproken, maar die kwam met 20 meisjes naar haar school en die 20 meisjes gingen haar uitschelden enzo.
Op de begravenis van haar tante heeft ze D voor het laatst gezien, en ook niet meer vergeven.

Dat is tenminste wat ik eruit heb opgemaakt?

Iig, ik vind dat je niks verkeerds hebt gedaan. Als ik jouw verhaal zo lees, klinkt ze niet als een echte vriendin. Ik zou geen contact meer met haar zoeken, en als ze het toevallig een keer wil uitpraten, zou ik haar alsnog niet vergeven.
Jij verdient en veel betere vriendin.

Neeee niet jouw schuld!
Wat rot voor je zeg, en raar dat ze zich zo gedroeg/gedraagt. Ze was/is zo jaloers dat het ten koste van jullie vriendschap en vooral van jou gaat.
Negeer haar, nooit meer contact zoeken met dat soort types.

Geen contact meer zoeken met haar. En als zij contact zoekt, ook niet op in gaan. Haar kun je niet vertrouwen.

Wat een naar kind. Je hebt niks verkeerds gedaan. Je bent gewoon te aardig geweest.
Ik zou geen contact meer met haar zoeken, je kan haar blijkbaar niet vertrouwen.

Wat iedereen hierboven me al zegt. Zoek geen contact meer met haar en als ze contact met jou probeert te zoeken, niet op ingaan.
Maar wat ik niet echt snap is dat ze de ene dag zegt dat alles goed komt en jullie de vriendschap weer gaan opbouwen en de volgende dag met 20 meiden achter je aan gaat.
Daaruit blijkt maar weer dat je haar niet kunt vertrouwen.

Omdat ze elke dag op mn prfiel keek… Ze kon het zoo zien! En als ze ze had toegevoegd kon ze kijken bij gemeenschappelijke vrienden…

Omijngoddd jullie zijn superr liieeef! ;$
Ik ben blij dat het niet mijn schuldd is… Hoe dan ook, ik krijg haar vaak genoeg te zien omdat onze ouders dus bevriend zijn.
Maar bedankt voor jullie hulp! Dit bezorgde me tranen in mn ogen!
Lots of Love… xxxxx

Mijn vriendinnen wilden haar supr graag terugpakken. Maar ze loopt alleen maar de meest populaire meisjes van haar school achterna…
Het zijn niet haar echte vriendinnen. Maar als er ruzie is dan zijn ze er voor dr, alleen omdat ze dan eventueel kunnen vechten/schelden enz.
hoe dan ook er is me tig keer verteldd dat ik beter geen ruzie met hun moet zoeken…

Wat ik geloof is that alles een reden heeft. Hoe hard dit ook klinkt, dit had moeten gebeuren om je een hint te geven met welke mensen je moet omgaan of niet.
Duidelijk is jou ‘‘beste vriendin’’ niet een persoon die in jou leven belandt. Ze geeft alleen maar negatief energie en veroorzaakt jou frustraties. Je bent pas 15 en je moet ongeveer nog 3 jaar ontwikkelen. Geloof me, toen ik jou leeftijd was, was ik het meest onschuldig, lief meisje die je maar kan kennen. Ik was te bang om nee te zeggen omdat ik geen vrienden wilde teleurstellen of kwijtraken. Maar dat is dus het gevaarlijkste van ‘te lief zijn’, mensen zullen gebruik van je maken.
Maak je geen zorgen, blijf jezelf en voelt niet te bang om soms een alarm afgeven als je vind als je vrienden ‘te ver’ gaan. Het is jou leven en jij mag bepalen hoe het eruit mag zien.
Het feit dat dat meisje 20 meisjes op je afstuurt, bewijst hoe zielig en zwak ze is. Ze is te bang om naar je toe te gaan en face to face vertellen hoe ‘negatief’ ze over je denkt, daarom verstopt ze zich en stuurt ze meisjes op je af zonder ervaring.
Dit is lang I know, I wish I could write more, maar je moet het uiteindelijk zelf zien wat/wie verkeerd is of niet. Succes en wees niet bang om voor jezelf op te komen.

Hee… Heel heel heel ergg bedankt… Wat je nu verteld wist k zelf ook, ik wil indd geen vriendinnen teleurstellen wat soms wel eens ten koste van mzelf gaat. Maar ik heb het er wel voor over. Bedankt voor je lieve tekst! <3 xxxxxxx