mijn bestevriendje.

Hallo, ik ben anne en ik ben 15 jaar.
ik ga nu naar 4 havo toe.
Ik heb al 1 jaar een bestevriendje die bij mij in de klas zit.
dit jaar is de klassenindeling verandert. Nu komt zijn vriendin in onze klas waardat hij al 1 jaar een relatie mee heeft. ik weet dat hij zich nu heel anders gaat gedragen. en dat ik hem kwijt raak omdat hij niet meer zichzelf is,
wat moet ik doen?

x

Waarom is hij zichzelf niet meer?

Je raakt hem niet kwijt, je gaat waarschijnlijk alleen maar minder met hem om. *kuch* je kan met andere mensen omgaan *kuch*

ja natuurlijk kan ik ook met andere mensen omgaan.
maar die andere mensen zijn toch anders dan een bestevriend.
zijn vriendin is namelijk nogal jaloers. hij mag niet met andere meisjes praten enzo. ik ben een van de enigste waarvan zij accepteerd dat ik af en toe met hem afspreek.

Pfff… ze is wel erg bezitterig die vriendin…

Je raakt hem niet kwijt, want ze laat het zelfs toe dat hij met je om mag gaan. Dat hij minder met je om zal gaan vanwege zijn vriendin is iets wat je niet in de hand kan hebben en je moet het maar accepteren.

gewoon jezelf zijn… die jongen doet vast niet anders dan normaal hoor… die vriendin van jou vind hem toch leuk zoals hij is?

ja , ik neem aan van wel. maar hij is heel anders bij haar dan bij mij. nouja ik zal het allemaal wel zien

als die vriend anders gaat doen dan laat je hem lekker in de strond zakken er zijn genoeg mensen die bevriend met je willen zijn. :relieved: