Mijn "beste" vriendin. :(

Hallo,
Kvoel me eigelijk heel slecht over
maar het is net of mijn “beste” vriendin een spelletje met mij speelt.
Het is net of ze mij haat en niet graag heeft ze gebruikt mij en maakt me superonzeker
door opmerkingen te maken over mijn uiterlijk, die niet eens waar zijn
bv: Het is net je uitgroei hebt. met al mijn andere vriendinnen en vrienden erbij.
En als zei dan beginnen lachen,
lacht ze ook met mij.
En als we naar huis lopen met andere mensne laat ze mij altijd achter en moet ik hun zoeken, en als ik ze vind loop ik mee als een schoothondje. en dan zeggen ze niet eens iets tegen mij.
Ik haat het
want als wij 2 alleen zijn doet ze niet zo
Ze wil gewoon indruk maken, en toen ik eens een lief had
Zei ze er alleemaal slechte dingen over.
Terwijl dat allemaal gelogen is, en ik had het toen express uitgemaakt met die jongen.
En nu pest hij me een beetje,
Nu is het uitgekomen dat die jongen een hele goeie vriend is van haar.
Ze denkt altijd aan haar zelf
en ik ga er echt kapot van.
Ik heb al gedacht van school te veranderen want ik heb niemand anders
dan haar. Ik kan haa rniet ontwijken of ik kan het contact niet verbreken.
Daar ben ik niet sterk genoeg voor. :frowning_face:

Ik denk dat jouw ‘‘beste’’ vriendin erg onzeker is, en misschien zelfs jaloers op jou, en dat ze daarom jou onzeker maakt, zodat haar onzekerheid niet opvalt. Ze is jaloers op jou, want jij had een vriendje. Ze wil dat anderen jou niet leuker vinden dan zij. praat 'r over met haar.

Ik vind het echt rot voor je ,
zo iemand is geen echte vriendin en ze gebruikt je
probeer eens met haar te praten en als ze nog
altijd zo rot tegen je doet moet je eens andere vrienden
zoeken . want zo iemand is je niet waard .
Sterkte !

Jeetje, wat een ‘leuke’ vriendin zeg. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt dit jaar en durfde ook het contact niet te verbreken. Maar goed, misschien kan je i.p.v meteen het contact verbreken langzaam afstand nemen en nieuwe vriendinnen zoeken?

Ik vind het echt erg voor je! Sorry maar het lijkt wel een beetje alsof ze je gebruikt :S
Misschien zou je een gesprek met haar kunnen voeren en tegen haar zeggen wat je allemaal niet lekker zit. Als ze je dan serieus neemt, dan zou ik denken dat zij zich gewoon aanstelt bij de rest van haar vrienden door die k*t opmerkingen en haar gedrag. Als ze je niet serieus neemt, dan weet je of ze je gebruikt. Ik zou bovendien ook met je ex praten en eerlijk zeggen wrm je het nou hebt uitgemaakt en dat het eigenlijk een domme beslissing was :wink: Misschien dat hij dan tegen jou normaal gaat doen. Misschien kan je dan ook jouw gevoelens aan hem kwijt over jouw vriendin. Ik hoop dat hij weer normaal tegen je gaat doen.
BTW als je vriendin weer zo’n rot opmerking maakt en de rest lacht, dan zou ik hun gwn vies kijken en dan vragen wat er zo grappig aan is!

ik had hetzelfde, (vorig jaar) die vriendin was me enige vriendin, en ik moet ook 11km naar huis fietsen, dus ik moest haar maar te vriend houden & kon dus niet zo zeggen van je moet echt eens een x normaal doen enzo. want dan werd ze boos, en dan zei ze zo van; fiets die 11km maar in je eentje dan.
maar nu zijn onze klassen verandert en ben ik vriendin met een ander meisje, die op dezelfde plek als mij woontt

Ik snap hoe je je voelt.
vorig jaar in de brugklas had ik dat als ze me nodig hadden, bijv. met basketbal toernooi moest je een team van 5 maken, dan hadden ze nodig. want dan kon ik de 5e zijn natuurlijk. Maar hadden ze me niet nodig, tja, dan was ik niks voor hun. Ik heb me zooo erg rot gevoelt in die tijd.
En ik dacht er ook aan om van andere school te gaan, maar dat heb ik niet gedaan. Maar ondertussen liet ik wel alles toe, dat als ze me nodig hadden, deed ik nog mee ook.

maar het gaat nu om jou.
misschien kan je wel met je mentor praten, dat die misschien wel een oplossing weet?
of je gaat met die vriendin praten, dats dan nog het beste, hoe moeilijk dat ook is…
succes!

praat met haar als jullie alleen zijn?

ik heb ook een vriendin die dit wel 's flikt, als er andere bij zijn maakt ze ineens opmerkingen ze is best wel 'n meeloper, maar ik geef d’r gewoon een grote bek terug als ze een opmerking maakt, als jou vriendin 'n opmerking maakt zeg dan gewoon iets terug, laat niet over je heen lopen en neem d’r later apart om te zeggen dat je het niet leuk vindt wat ze flikt.

srry meid, maar zo iemand is geen beste vriendin

Het eerste wat in me opkwam was ‘zoek nieuwe vrienden, ookal durf je dat niet’, maar misschien is dat te voorbarig. Je kunt ook eerst met haar praten, maar laat sowieso niet over je heen lopen! Trouwens, het kan sowieso geen kwaad om je open te stellen voor andere mensen, dat maakt de stap om niet meer met je vriendin om te gaan kleiner.