ik zag mijn beste vriendin dus bijna elke dag, ik ken haar al sinds groep 3 todat ik met mijn huidige vriend kreeg, het was dus logisch dat ik ook bij hem wou zijn. maar ik had een goede balans gevonden dacht ik, ik zag hem 3 of 4 keer per week en haar de andere dagen, en hij sliep bijv. vrijdags bij mij en mijn beste vriendin dan op zaterdag of om het weekend. maar op een gegeven moment werd ze heel erg jaloers, telkens als ik bij hem was belde ze me honderd keer boos op me de mededeling dat ik geen tijd meer voor haar had en kregen we steeds ruzie. Daar komt ook nog bij dat ze elkaar niet mogen omdat ze echt heel erg verschillend zijn.
uiteindelijk heb ik het contact met haar “opgegeven” om het zo maar even te zeggen en hebben we elkaar een tijdje niet meer gesproken. Totdat ze een paar maanden later ineens op mijn verjaardag kwam. Daarna ging alles een tijdje weer goed, we hadden het dus weer bijgelegd. Maar daarna begon het weer helemaal opnieuw, we hebben toen weer ruzie gehad en ik heb haar nu een jaar niet gezien of gesproken. nu kwam ik haar een maand geleden tegen in de stad met haar nieuwe beste vriendin en we glimlachte alleen maar naar elkaar. Toen ben ik gaan nadenken van, het is wel echt heel erg zonde om na zo’n lange tijd elkaar ineens nooit meer te zien of te spreken, en nu ben ik erachter dat ik haar echt mis. Ik heb haar dus woensdag een berichtje op hyves gestuurd waarin ik alles heb uitgelegd en daarin heb ik gevraagd of we het misschien een keer kunnen uitpraten. Alleen ze reageert niet, ze is sinds dinsdag ook niet meer op hyves geweest want volgens mij zit ze niet echt vaak meer achter hyves dus de kans is groot de ze het niet heeft gelezen. dus hebben jullie misschien ideeën wat ik kan doen?
Ga gewoon een keer naar haar huis toe, bel aan en vraag of je het dan kan uitpraten! dat is veel persoonlijker, en je hoeft niet op een berichtje te wachten op hyves.
xoxo
Ga inderdaad een keer naar haar toe, want ik neem aan dat je haar nummer niet hebt?
Maar persoonlijk vind ik dat je best een goede balans had gevonden. Ik ben een beste vriendin kwijtgeraakt op dezelfde manier, alleen zijn we echt met ruzie uit elkaar gegaan. Ik heb nu echt een schijthekel aan haar, puur omdat ze achter mn rug om dingen over mij zegt die nergens op slaan. De andere beste vriendin waar ik ook ruzie mee had, daar praat ik nu weer mee, en zij is echt voor mij alles. Ik spreek haar niet heel vaak, puur omdat we het allebei heel druk hebben, en zij ook veel tijd aan haar vriendje besteed. Het is wel weer goed gekomen, en we zijn zelfs hechter dan voordat we ruzie kregen.
Vanwege mijn eigen ervaring zeg ik dat je dit contact vast moet houden, en er misschien nog iets meer moeite in moet steken, om haar te laten zien dat je het meent. Leg het eventueel ook even uit aan je vriendje, dan snapt hij wat er aan de hand is.
Maar hoe kunnen mensen zo van best friend wisselen? Ik bedoel, ik noem iemand niet zomaar mijn beste vriendin, ik noem het eerder een goede vriend of vriendin.
Compleet offtopic, dat laatste trouwens…
ik heb inderdaad haar nummer niet meer, dus dan bel ik toch een keer gewoon aan. En dan hopen dat ze thuis!
Ugh. Te lang, geen hoofdletters of punten. Nee, sorry. Hier ga ik niet eens aan beginnen 0.o