Mijn beste vriendin.

Mijn vriendin en ik maken lol als de beeeeste! Als we samen zijn is ze echt wel de beste vriendin die je je maar kunt voorstellen. in het begin van het schooljaar kon ik haar niet uitstaan. ze was heel erg stil en als ze iets zei was het grof of heel erg raar. ze liep altijd als een hondje achteraan. dat vond ik heel erg ;s een paar maand later. was ik eens gaan shoppen met haar. ik had nog nooit zo veel fun gemaakt als die dag. ik vond/vind haar za-lig. ik heb ondervonden dat ze pas ‘haalzelf’ is als ze je al een paar maand kent. mijn probleem zit hier: nu kom ik heel erg goed overeen met haar. maar bijna niemand kan haar uitstaan … als de mensen haar niet leuk vinden in het begin gaat ze nooit echt haar zelf tonen. snappie? dus, ik zou echt niet weten hoeze altijd die zalige persoon kan zijn. overal bij eender wie. tis mss raar en niet erg herkenbaar, of juist wel? (: ik wil er gewoon iets aan doen, dat als ik bij vrienden van mij sta, dat ze niet zo altijd op de achtergrond zit. de ‘échte’ is helemaal het niet stil, op de achtergrond, een ‘hondje’.
weten jullie wat ik kan doen?

tyaa sistaa’s :grin:

ik vind het wel herkenbaar, maar ik denk niet dat jij iets kan doen. dat moet ze zelf.

ik denk dat ze het gewoon moeilijk vindt om nieuwe contacten te maken… dat ze daarom verdwijnt op de “achtergrond”… dat heb ik zelf ook mjá ze moet gewoon proberen over haar verlegenheid eigelijk te komen

ga een keer met een groep vrienden wat leuks doen inclusief haar.
je vriendin weet zich denk ik ook geen raad als ze er zomaar bijstaat,
maar ze moet zelf natuurlijk ook initatief tonen,
dus ook lol maken met de rest.
Dus daarom is iets leuks doen met veel vriendinnen/vrienden zo’n goed idee.
Dan leren ze haar echt kennen hoe ze is!
succes x

herkenbaar ik bn zelf ook zoon iemand…
heel erg stil en kans soms kort af zijn waar door mense denken dt ik chagie ben. :frowning_face: ( doe het eigelijk zelf maar durf me zelf gewoon niet te uite)
ik ben HEEEEEEEEEEEEEEL verlegen en dt komt om dt ik mense niet vertrouw bn al TE vaak met een mes in mijn rug gestoken
veel mensen kennen mij niet eens wand bij mijn vrienden ( echte/goeie) & thuis bn ik HEEL anders…
ik zelf vind het fijn als mensen me veel bij dingen betrekken of met me gaan praten … ( bvb je zit in een gesprek met een heel groepje en vraag je vind je dt ook?) of zo gewoon iets kleins zo dt ik het gevoel heb dt je wel wilt dt ik er bij sta of mee praat …
miss kan je dt ook eens proberen…

jullie hebben me heel erg geholpen (:
dank je weeel <3

Nja, als zij iemand is die niet zo snel loskomt, kun je daar weinig aan veranderen, of in ieder geval gaat daar veel tijd overheen.