mijn beste vriendin.

ik heb dus echt een beste vriendin en we deden echt alles samen enzo, maar er zijn wat dingen veranderd…
*ze is naar een andere klas gegaan
*ze heeft een vriendje gekregen
*haar ouders zijn gescheiden

hierdoor zien we elkaar dus echt NOOIT meer.
we kunnen haast nooit meer samen fietsen in verband met lestijden enzo, in het weekend gaat ze of met haar vriendje afspreken of als wij zouden afspreken belt ze op het allerlaatste moment af om vage redenen.
op zaterdagavond en zondagavond gaat ze naar haar vader en die wilt niet dat ze dan afspreekt.
het komt er dus op neer dat ik haar aleen in de pauze zie, dan is het hartstikke gezellig maar meestal maar heel kort.
verder moet alles van mij af komen: het bellen om af te spreken, krabbeltjes, smsjes enz.
ik mis haar echt!
wat kan ik doen?

Heb je dit al tegen haar verteld? Dat je haar zeg maar mist? Dat het altijd van jouw kant moet komen, als ze een echte vriendin is zal ze eerst vast even boos zijn maar later zal ze wel meer begrip tonen en vast vaker tijd voor je maken. Je kan ook als jullie allebei eens vroeg uit zijn 's middags gaan winkelen ofzo =] Ik hoop dat het goed komt!

ik heb dit haar verteld ja.
ze zecht dat het meevalt en dat we elkaar nog best vaak zien alleen dat ze het druk heeft met haar vriendje.
het is zowat haar eerste vriendje dus ze is helemaal blij enzo en ik gun het haar ook maar ik vind gwn niet dat het ten koste van onze vriendschap moet gaan :blush:

Het moet ook niet ten koste van jullie vriendschap gaan en zij is dan ook echt fout bezig. Ik herken het hoor, dat alles altijd van 1 kant komt, ik moet zelf ook altijd moeite doen bij een paar vriendinnen, het probleem is bij hen dat ik niet bij ze op school zit en dat ze heel ver weg wonen. Maar ja, ik snap je situatie dus wel goed.

oeh gelukkig ik begon al echt zoiets te krijgen van: omg, zit ik nou niet fout ofzo.
maar weet misschien iemand wat ik kan doen ?:blush:

^ oja we hebben trouwens geen ruzie ofzo hoor

als ze het zelf afzegd wil ze mischien niet zoveel met je, dus vraag het

dat niet.
want zoiets hadden we een keer eerder ook al.
en toen heb ik zeg maar verteld wat ik vond.
en toen moest ze ook huilen omdat ze het erg vond dat ik dacht dat zij dat niet meer wou zegmaar.
toen ging het een tijd goed en nu dit :wink: