Mijn beste vriendin

Mijn beste vriendin had een superleuk vriendje, ze was tot over haar oren verliefd.
Ze spraken elke dag af, totdat hij het uitmaakt na 2 maanden.
Ze was helemaal kapot maar hij zij nog tegen haar dat hij van haar hield, alleen niet op die manier.

Nu was ze gisteren in de stad en zag hem met een ander meisje. Ik had haar al gewaarschuwd dat als hij het uitmaakte het niets meer zou worden, maar ze wou dit niet geloven.

Ze is nu echt heel depri, Ze huilt de hele dag door. Maar heeft zich ook zwaar gesneden.
We hadden een afspraak met elkaar dat we ons niet gingen snijden, een belofte. Maar die heeft ze dus ook verbroken. En ze wil die belofte nu niet meer doen, omdat ze doorgaat met snijden.

Mijn beste vriendin woont niet in nederland, we zijn wel famillie en ik zie haar elke vakantie.
Heeft iemand tips wat ik kan doen? want ik word hier echt gek van.

Haar ouders inlichten.

Ik denk dat dit inderdaad het beste is. Snijden is echt heel heftig en het is echt heel rot dat ze zich zo voelt, je kan wel allerlei dingetjes doen om haar op te vrolijken, maar ik denk dat de beste oplossing is om haar ouders in te lichten en misschien ziet ze uiteindelijk ook wel in dat het niet goed was wat ze deed?

Ze gaat het wss niet leuk vinden, maar vanaf een afstand kan jij al sowieso helemaal niets voor haar doen. Je kan proberen op haar in te praten idd, maar of dat nou zoveel effect gaat hebben…

het is heel kut als je ouders erachter komen dat je snijd, dus ik zou niet aan dr ouders zeggen, maar met haarzelf gaan praten

Maar ik neem aan dat TS dat al heeft geprobeerd? Zo nee, dat eerst inderdaad. Maar ik vraag me af of dat gaat werken, en al helemaal vanaf zo’n afstand.

Ik kan haar ouders niet echt informeren, heb geen contact met hen. En ze zijn niet echt het type ‘leuke’ ouders dus dat wil ik haar echt niet aan doen.
Ik heb geprobeerd tegen haar te praten alleen niet heel goed, ik heb alleen gezegd dat ze niet weer moet beginnen, ander is onze afspraak verbroken, en kan ik ook niks meer beloven.

Ik ken wel een paar mensen om haar heen daar, oa mijn beste vriend, zou ik die moeten informeren of niet? Het is eigenlijk iets wat we alleen van elkaar weten dus dat voelt een beetje als veraden…

up

Huh, begrijp ik nou goed dat jullie hebben afgesproken ‘als jij niet snijd, snijd ik ook niet’? Dat vind ik eerlijk gezegd geen al te beste afspraak. Dus omdat zij nu is begonnen, mag jij ook weer?

Maar goed. Ik zou toch proberen echt goed met haar te praten, probeer haar over te halen om hulp te zoeken (en dat geld ook een beetje voor jou trouwens). Als dat echt niet werkt, misschien toch haar ouders erbij halen.

idd dat vind ik heel apart. Je kan haar proberen te helpen, en dat is goed. Maar niet iedereen wil geholpen worden.

Misschien wel een beetje raar, maar het was goed bedoeld.
Ik ga mezelf ook niet snijden nu,
ik zei het alleen om haar over te halen het niet te doen.

Als je haar ouders niet kunt/wilt inlichten, licht dan iemand anders in in haar omgeving. Jij woont op een afstand, en kan bijna niks beginnen.

Daarbij, maak nooit zulke afspraken, die slaan nergens op. Juist als je hierover afspraken maakt, komt zoiets eerder in iemand zijn hoofd op om te doen.

Ik heb dit tegen haar gezegt, dat als ze nog een paar keer zoiets doet ik iemand ga informeren. En dit vond ze gemeen. Ik heb wel iemand die ik kan inlichten alleen dan moet ik ook over mezelf vertellen, en diegene is mijn vriendje… Alleen die weet dus niet dat wij ons ooit hebben gesneden…

Weetje, het is maar een jongen, en er zijn genoeg andere jongens die haar wél verdienen en haar wél waarderen. snijden lost niets op, blijven hangen in je eigen verdriet ook niet. Hoe echt dat verdriet ook kan zijn, je kan niks anders doen dan verder gaan. Zeg haar dat ze een leuke film moet kijken, dat ze naar een leuk album moet luisteren en erop moet dansen alsof haar leven er vanaf hangt, ze moet genoeg slaap krijgen en lekker eten en het van zich afschrijven. Liefdesverdriet is rot, maar het is beter dat ze er nu achter komt dat die jongen een player is, dan dat ze dat over drie maanden merkt.

er goed met haar over praten en haar steunen als ze je nodig heeft, ik zou het niet tegen haar ouders zeggen als ik jou was

onverwachts naar dr toe gaan en dr opvrolijken zou ik doen.

Gaat moeilijk ze woont 1400 km hiervandaan :slightly_smiling_face:

Ik zou zeker haar ouders niet inlichten, dit is redelijk heftig en het lijkt mij echt niet fijn als ineens je ouders zich ermee gaan bemoeien, kan je niet in de kerstvakantie naar haar toegaan?

Ja ik ga met de kerstvakantie naar haar toe!