Hoi meiden.
Ik heb een beste vriendin waar ik al mee sinds de eerste klas mee bevriend mee ben, we zitten nu in de 4e klas examenjaar. In de 1e en de 2e zaten we bij elkaar in de klas totdat we uit elkaar werden gehaald door de school zonder reden. We waren/zijn allebei een beetje apart, in de 2e waren we allebei heel depressief of teminste als de ene heel erg down was was die andere het gelijk ook. We voelden elkaar aan en pasten ons aan aan het humeur van diegene. Sinds we uitelkaar zijn gehaald door school zie ik haar dus maar een paar keer in de week in een klas, we zitten wel bij elkaar in de pauze’s enz. Maar mijn vriendin is een beetje apart, ze heeft een soort eigen wereld vertelde ze me vorige week. Vorige week ging het uit met haar vriendje waar ze zielsveel van hield. Ik ging haar natuurlijk troosten en toen vertelde ze tegen mij dat ze soms niet weet waar ze is en dat ze zich gewoon soms afsluit van de wereld en in haar hoofd zit. Ze heeft geen vriendinnen in haar klas, naja 2 meiden waar wij vroeger mee bevriend waren maar die trekken alleen met z’n 2en op. Ik wil mijn vriendin graag helpen maar ik weet niet hoe. Ik vind dit heel moeilijk om uit te leggen. Van klas veranderen heeft natuurlijk geen nut meer want we hebben nog maar 3 maanden school. Ze heeft het ook vaak over dat ze zich helemaal niet op haar gemak voelt in haar klas. Hier kan ik niks aan doen want ik zit in een anderen klas.
Hoe kan ik haar helpen om haar op haar gemak te laten voelen in de klas en haar uit die ‘wereld’ te halen? Want ze moet natuurlijk haar examens wel halen!
sorry als dit een beetje doorelkaar en vaag is uitgelegd maar het is nogal best wel moeilijk om uit te leggen omdat ik het zelf ook half niet snap.