Mijn beste vriendin snijd zichzelf

Ik wist niet goed waar ik het moest zetten maar ik heb hulp nodig.
Mijn beste vriendin heeft me zopas verteld dat ze zichzelf snijd. Ik weet niet wat ik moet doen, zeggen,… Ze vind het van zichzelf zo laag en weet niet waarom ze het doet. En alles wat ik wil zeggen, is precies niet goed. Enig advies? Ik weet echt niet wat ik er mee moet doen!

ze heeft dus aandacht nodig… denk ik

sorry misschien is deze reactie heel erg lullig maar normaal als mensen zichzelf snijden dan vertellen ze het aan niemand.

het is maar of jij der je tijd in steekt.

xoxoxoxoxoxox

Sorry maar dit is belachelijk als je zo iets te zeggen hebt kun je beter niks zeggen, dit getuigt er van dat je er niks van af weet.
Het is juist heel goed dat ze het heeft gezegd nu kun je haar helpen.
Ik denk dat je het beste even naar het am-topic kunt gaan en daar raad en tips vraagt

Meld het bij een vertrouwenspersoon op school. Zo ben ik ook geholpen en ben mijn beste vriendin daar nog steeds dankbaar voor!

Wtf heeft dat met aandacht te maken?

OT
Ze zal er vast wel een goede reden voor hebben, waarom ze dat doet,misschien voelt ze haar niet goed in haar vel, of is er iets anders, Probeer intresse te tonen, laat zien dat ze er niet alleen voor staat, Praat met haar en vraag wat de oorzaak is, hoe ze daarmee in aanraking is gekomen.

Dat dacht ik eerst ook maar het is helemaal geen aandachtstype, ze heeft bepaalde (belangrijke) dingen ook voor iedereen verborgen gehouden want ze wou niet dat iemand met haar medelijden wou hebben…
Ik weet gewoon niet wat ik er van moet denken of er tegen moet zeggen…

[quote="Fire, post:5, topic:116396"] Wtf heeft dat met aandacht te maken?

OT
Ze zal er vast wel een goede reden voor hebben, waarom ze dat doet,misschien voelt ze haar niet goed in haar vel, of is er iets anders, Probeer intresse te tonen, laat zien dat ze er niet alleen voor staat, Praat met haar en vraag wat de oorzaak is, hoe ze daarmee in aanraking is gekomen.
[/quote]
Dat heb ik geprobeerd, maar verder wil ze er echt niets over zeggen… Ze wil me er niet mee lastig vallen omdat ze geen medelijden wil… Ik vind het gewoon moeilijk want ik wil haar niet verliezen. En als ik iets voorstel dan wil ze het niet.

Snijden is niet voor aandacht!!! Jezus

Vertel het aan een leerkracht die zij in vertrouwen neemt.

De vertrouwenspersoon is niet zo goed bij ons op school. Ze komen je uit de klas halen en dan wil heel de klas weten wat er aan de hand is. En ze heeft er niet zo’n goede band mee want de vertrouwenspersoon geeft een vak bij ons op school…

Wat een kut reactie zeg. Als jij er geen verstand van hebt hou dan gewoon je bek dicht wil je? Mensen die snijden doen dat zeker niet voor aandacht, en als je het vertelt doe je het nog steeds niet voor aandacht.

dat weet ik nu ook wel. Ik ben gewoon bezorgd om haar…

Zou eventueel vragen of het in de middag mag?

Toch wel eerst aan haar zelf vragen? Want als ik het doe wanneer ze het niet weet zou ze super kwaad zijn en als ik het voorstel zou ze zeker niet willen… Som heb ik het gevoel dat ik machteloos sta omdat ze zelf geen hulp wil… Of omdat ze denkt dat ze dan zielig is en dat haat ze.

Was je niet kwaad op haar? dat ze het tegen die vertrouwenspersoon had gezegd?

Tja je staat er eigenlijk wel machteloos tegen,
Ik denk dat jijzelf er nietveel kan aandoen, maar kent ze niemand die het ook doet,waarmee ze kan praten?Lotgenoten? Of misschien kan ze eens chatten op deze site ; Hulpmix.nl

tuurlijk heeft ze aandacht nodig!! Dat is niet de reden waarom ze doet, maar mensen die in de put, zichzelf pijn doen, hebben gewoon aandacht nodig en moet je niet in hun eentje laten te piekeren.

Het is eigenlijk heel dapper van haar dat ze dit heeft durven zeggen, en ze heeft nu waarschijnlijk gemengde gevoelens zoals; ik wil hulp, ik wil geen hulp.

Ik zou idd ook de vertrouwenspersoon van school erbij halen. Jij kan er bijv. samen met haar naar toegaan of naar haar luisteren als het nodig is maar verder zou ik niet teveel doen. Die verantwoordelijkheid hoef jij niet op je te nemen. En voor haar is zo’n vertrouwenspersoon vast ook veel fijner uiteindelijk omdat die ook echt wat kan betekenen en er meer ervaring mee heeft.

Ik heb het haar voorgesteld dus ik hoop dat ze het aanneemt! Dankjewel!:slight_smile:

oh ik zie dat de vertrouwenspersoon misschien niet zo geschikt is, maar dan kun je ook jullie mentor vragen of een andere lerares die ze wel fijn vindt…

en je zegt dat ze geen hulp wilt, maar ze wilt ook echt niet met dit probleem blijven zitten. Ik kan je wel aanraden om nu iets te doen ipv het te negeren.

Geen probleem, Je mag me trouwens ook altijd note wanneer je erover wilt praten :’)