Mijn beste vriendin is op mijn vriendje

Hallo ik ben Daphne ik ben 13 jaar
Ik heb nu net een week een vriendje het was eerst mijn best vriend maar hij had me gevraagt en ik had ja gezegt. Het probleem is dat mijn beste vriendin al heel lang op deze jongen is. Hij had me gevraagt op een dag dat ze er niet was. Ze zei dat ze het goed vond maar ze ontloopt ons nu heel erg. Verder is ze altijd heel verdrietig en boos. Ik vind het zielig maar ik vond deze jongen ook al leuk. Wat moet ik nu want ik wil mijn vriendje en beste vriendin niet kwijt

Ik vind het een beetje een kutstreek als ik heel eerlijk ben.

No misters before sisters

Wauw dat is wel echt heel kut voor je vriendin. Vond je hem überhaupt wel leuk op die manier voordat hij je vroeg?

Ja het was ook een kutstreek maar voor ik ja zei had ik haar nog gebeld en ik ben nog naar haar toe gegaan want ze woont niet ver. Ze zei dat ze het niet erg vond. Maar mijn beste vriendin had hem al 2 keer gevraagt terwijl ik hem ook leul vond maar hij zei steeds nee alleen ij kon daar niet overheen komen een paar weken later vroeg hij mij
Maar ze is al en paar keer afgewezen maar he houd er maar noet over op. Ik vind het ook best een kutstrekk maar ze zei dat ze het goed vond. Maar dat vnd ze niet

Maar ik vond hem al veel langer leuk maar ik ben verlegen en alleen zij wist dat. Maar zij heeft hem ook al gevraagt maar toen zei hij nee. Ik vond deze jongen al bijna een jaar leuk

Tuurlijk zegt ze dat. Betekent niet dat ze de waarheid zegt. Ik zou haar een berichtje sturen dat je haar niet kwijt wilt en graag met haar wilt afspreken en dan zou ik haar verder laten. En niet te klef doen op school voor haar ogen, dat is gewoon pijnlijk

Ik vind het best wel kut voor je vriendin maar aan de andere kant: Hij is je beste vriend toch? Het is voor ons moeilijk te beoordelen welke vriendschap nou meer waard is.
In het geval van een beste vriend vind ik chicks before dicks niet tellen.

Dan heb je gewoon een situatie die kut is voor iedereen.

Anyway, ga nog maar goed met haar praten. Want je beste vriendin kwijt raken is natuurlijk niet leuk.

Hij doet nooit klef hij durft heel weinig en ik spreek vaak met haar af maar ze onloopt ons maar begrijp dat ze hem al een paar keer had gevraagt en ze nee had gezegt. Ze kon niet over hem heen komen. En voor iedereen werd het irritant. Een paar weken later vroeg hij mij. Ik vond al veel langer en veel erger leuk dus ik wou heel graag. Dat ze nu zo jaloers is is aan de ene kant raar. Want ze is al een paar keer afgewezen en ze zou het moeten laten gaan toch

Dat ze nu jaloers is is NIET raar. Je zegt het al zelf. Ze vond hem echt heel leuk dat ze hem zelfs heeft durven vragen. Dat ze een paar keer is afgewezen betekent niet dat haar gevoelens dan zomaar weggaan. En nu mag haar vriendin wel de jongen hebben die zij zo graag wilde hebben. Weetje hoe kut dat voelt?

Ja natuurlijk begrijp ik dat. Maar ze gunt het me helemaal niet. Ik mag van haar niet eens naast hem zitten. Dan gaat zij er zitten en flirten. Ik had wel gehoopt dat ze me het zou gunnen en niet met mijn vriedje lopen flirten. Maar ik begrijp jullie allemaal maar het is zo lastig.

Jullie zijn dus beide verliefd op dezelfde jongen, jij was eerder? toch vroeg ze hem verkering? Maar hij wilde jou, en nu hebben jullie.

Ja meid je kan weinig doen. Gewoon even met haar praten en uitleggen. Bedoel als hij HAAR vroeg, zou zij ook gewoon ja hebben gezegd terwijl JIJ ook verliefd op hem bent.

Dit vooral ja!

Je bent zelf ook verliefd, hoe kan je niet inzien dat jou vriendin precies datzelfde voelt? dus ook niet zomaar de knop kan omzetten naar: ‘‘oke, hij vindt mij niet leuk, hij vindt mijn bf leuker dan ga ik maar verder met mij leven. En ik gun het haar heel erg!’’ Zo snel gaat dat allemaal niet, geef haar wat tijd. Begrip voor de gevoelens van je vriendin is wel van pas nadat je zo’n keuze hebt gemaakt.

Ben ik de enige die vind dat die vriendin fout zit, en niet de TS?

De TS was eerder verlieft op hem, haar vriendin vroeg die jongen toch verkering. Hij zei nee. Een paar weken later vroeg hij de TS. Waarom zou ze dan nee zeggen? Ik vind het al heel goed dat de TS rekening heeft gehouden met haar vriendin en het en haar heeft gevraagd, terwijl dat andersom niet is gebeurd.
En hoezo mag de TS niet eens naast haar vriendje zitten als haar vriendin erbij is? En dan gaat ze ook nog eens met hem flirten? Wtf?

Ja, ik snap het best dat de vriendin jaloers is, en dat de TS daar rekening mee kan houden. Maar de manier waarop haar vriendin daarmee omgaat vind ik nogal krom.

Trouwens, het feit dat een vriendin eerder verlieft is op een jongen dan de ander, betekent niet gelijk dat ze het alleenrecht heeft op die jongen en hem mag claimen. Zo werkt dat niet. Bovendien vroeg de TS de toestemming om haar vriendin, en als die het ZO erg vond, had ze dat kunnen aangeven in een eerlijk gesprek. Ook zullen de TS en haar vriendin hier goede afspraken over moeten maken, denk ik.

Ik ben het trouwens wel eens met de uitspraak wat betreft de gevoelens van die vriendin: die gaan niet zomaar weg naar een paar afwijzingen. Dat heeft tijd nodig.

Ik vind dat je goed hebt gehandeld! Het enige is dat ik wel snap dat het moeilijk is voor jouw vriendin om jullie samen te zien en ik denk dat je het moet accepteren dat dat voor haar moeilijk zal blijven. Natuurlijk, jij moet gewoon naast hem kunnen zitten en als ze dan met hem gaat flirten is nogal onvolwassen. Maar verder denk ik wel dat je dat moet accepteren… ik zeg niet dat je anders had moeten handelen (ik had zelf denk ik hetzelfde gedaan), maar dat zijn wel de consequenties van jouw keuzes en ik denk wel dat je daarmee moet leven.

Dat zou mij echt niks boeien hoor. Zij wist dat je gek op hem was en vroeg hem alsnog. Dus houdt zij er ook geen rekening mee. Dan zou ik er ook dikke schijt aan hebben. Daarbij is het je beste vriend.

Ik vind eigenlijk dat jullie beiden niet op hem af hadden moeten stappen.

Ik vind dat je eigenlijk geen ja had moeten zeggen. Je vriendin vond hem ten slotte eerder leuk, voor jou was hij alleen maar je beste vriend. Ik kan me voorstellen dat ze zich heel rot voelt. Het is goed dat je naar haar toe bent gegaan, maar ik denk dat ze niet goed durfde te zeggen dat ze eigenlijk niet wilde dat je verkering met hem zou nemen. Vraag gewoon aan haar of ze hem leuk vindt, zo ja, zou ik het uitmaken.

What the fuck?

Het is misschien niet heel duidelijk omdat de TS geen normale zinnen kan schrijven, maar de TS vond hem al eerder leuk. Bovendien vind ik dat debiel, het met iemand uitmaken die je leuk vind, omdat iemand anders hem ook leuk vindt.

Ik las: mijn beste vriendin is mijn vriendje :’)

Maar ik ben het eens met hierboven: als TS hem eerder leuk vond en haar vriendin ervan wist, dan hoeft zij het niet voor haar uit te maken.