Mijn "beste" vriendin & ik groeien uit elkaar

Hallo,

Kheb een probleem
waar ik zwaar mee zit

Mijn beste vriendin en ik groeien echt helemaal uit elkaar
we vertelden vroeger alles aan elkaar en nu spreken we bijna nooit meer.
we smsten altijd of belden en nu nooit meer
ze gaf altijd een dikke knuffel als we op school kwamen en de laatste keer
waar iedereen bij stond was ze zo boos
waarom weet ik niet maar ze vloog uit op me
ik denk dat ze zich schaamt voor me
maar ik begrijp dat niet
en op msn zet ze niet meer abv en mijn naam maar gewoon mijn naam tussen de rest je kan echt niet meer zeggen dat we beste vriendinnen zijn
ik weet niet wat ik nu moet doen?
want zo kan het niet verder
ze zei ook dat ze van school wou veranderen
maar als zei dat doet doe ik dat ook
want anders heb ik niet veel meer aan de school waar ik nu op zit
want we steunden mekaar altijd
en nu houd ze geheimpjes met andere vriendinnen en verteld ze me het niet terwijl ze zelf goed genoeg weet dat ik dat wel zou doen voor haar
Het is gewoon soms niet meer leefbaar
ze word altijd boos en als we alleen zijn lacht ze dan naar mij
dan krijg ik weer hoop maar als anderen erbij zijn negeert ze me totaal tis als of ze door me kijkt en me niet ziet staan

Dat kan gebeuren.

Inderdaad, net zoals E-Kid zegt, dat kan gebeuren. Je moet het ook zo laten, en niet krampachtig je vriendschap proberen te behouden. Werk niet. Vriendschappen komen en gaan.

Dat gebeurt wel vaker. En het is natuurlijk niet leuk, maar misschien moet je het gewoon accepteren ? Je kan ook niks forceren natuurlijk.

Met haar praten, vertellen hoe je je erbij voelt.
En anders, tsja mensen veranderen. Wat E_kid zeg; kan gebeuren…

Je moet alleen met haar gaan praten.
En dat kan gebeuren,ja.
Jullie gaan straks allebei een andere richting op en hoe stom het ook klinkt;
Je kan niet steeds als een hondje achter haar aan blijven huppelen.

Maar ik kan toch moeilijk onze vriendschap weggooen?? :’(:’(:’(:’(:’(:’(:’(

ik heb nu ongeveer hetzelfde met mijn ‘beste’ vriendin en vind het echt vreselijk. en als ik dan alleen met haar ben is het harstikke leuk en heb ik ook weer hoop zoals je zegt maar als andere er bij zijn…
maar ik denk dat je gewoon met haar moet gewoon praten over hoe je voelt en hoe je er over denkt… misschien kunnen jullie er dan samen iets aan doen om het weer als vroeger te maken als zij dat zou willen
maar misschien is de vriendschap gewoon over hoe erg je het ook vind.
succes, ik hoop dat het goed komt!

ik had het ook.
nog niet eens zo lang geleden.
op gegeven moment ging ik gewoon niet maar naar d’r toe, en zij niet naar mij.
dus ik had zo iets van, oke je mist me toch niet.
en toen was het ook klaar.
en ik mis haar niet.
zo gaan sommige dingen nu eenmaal.

Ik heb prcies hetzelfde meegemaakt. We gaan nu ook niet meer met elkaar om. Mischien moet je net zoals zij gewoon verdergaan, andere vriendinnen zoeken. En je denkt nu vast, ja maar dat kan ik nooit en ik wil geen andere vriendin, maar als je ogen samenknijpt zitten er, denk ik, potentiele vriendinnen bij, maak een babbeltje met ze, spreek wat af. Ik raad je aan om niet meteen te gaan plakken, want dan gaan ze raar opkijken en denktvan, nu ze niet meer met die ene omgaat ,omt ze bij mij. Ik zou het rustig aan doen zodat ze denken dat je vanwege je ‘nieuwe vriendin’ niet meer met die ene omgaat. Ach weet ik veel allemaal, nu word het veel te ingewikkeld :blabla1: :flushed: :grinning_face_with_smiling_eyes: .

Bye

Als zij dat kan en wil, kan jij dat ook. Wees hard tegen jezelf

Ik heb ook een peride gehad waarin het niet goed ging tussen mn “beste” vriendin en mij… We hebben toen gewoon een tijdje minder met elkaar samen gedaan, beide gewoon een beetje ons eigen ding en daarna ging het weer goed…
Ik weet niet of het ook zo makkelijk kan bij jullie, maar als je zo veel/lang met iemand omgaat kan het zijn dat je daar nu een beetje gek van wordt, probeer het anders zoals mij en daarna weer langzaam steeds meer met elkaar doen…
Als het echt niet meer lukt, tja… kan gebeuren, en als ze zo blijft doen tegen jou, dan is ze het ook niet waard om je beste vriendin te zijn (lijkt mij)

:four_leaf_clover:

nieuwe vrienden maken. ik heb het ook meegemaakt, maar dan niet zo heftig, want dit gebeurde van twee kanten. vriendschappen komen en gaan, accepteer dat en maak nieuwe vrienden.

pobeer met d’r te praten als jullie alleen zijn, niet via msn want dan komt toch alles verkeerd over.

Naaa dit vind ik echt heel gemeen van haar!

maar zo zijn vriendinnen. of wel… als je haar een vriendin wilt noemen. het komt niet altijd goed, en het blijft niet altijd goed. zulke meisjes moet je niet vertrouwen, want ze leken aardig, maar op een dag vinden ze jou ‘te saai’ en heeft ze zin in wat spanning. maar ze is ook gewoon hartstikke gemeen.

Misschien een keertje random bij haar op bezoek komen en haar alles vertellen, vanuit je hart, want ookal is iemand gemeen, soms heeft ie toch een heeel klein beetje gevoel voor anderen over…

Wow, dat klinkt echt heel erg als mijn exbestevriendin…xD
Hoe heet ze ?? :stuck_out_tongue:
Njaah, je kan er idd niet veel aan doen…
Ik denk dat het het beste is (voor jou) om er gwn nu mee te kappen en zelf verder te gaan… Het is ff moeilijk, maar zo kom je er denk ik wel het beste bovenop… Tenzij jij wil dat jullie uiteindelijk met een ruzie “uit elkaar gaan”…
Mjaah, je moet het natuuurlijk zelf doen, Succes !

xx