Mijn beste vriendin betrapt op leugen

Hoi dames!

Ik zit met een dilemma. Misschien overdrijf ik of misschien zoek ik er te veel achter.

Ik ben al jarenlang beste vriendinnen met een meisje dat ik al erg lang ken. Het is altijd heel leuk en aardig geweest tot ik haar betrapte op een leugen (?). Ik zat vrijdagnacht in de auto op weg naar huis en ineens - super toevallig - zag ik haar naast mij rijden. Het was een flink eind van huis. Ik was op dat moment met haar aan het whatsappen. Ze had me niks verteld over dat ze wegging of dergelijke. Ik vroeg haar wat ze aan het doen was en ze zei niks ik zit thuis. Terwijl ik naast haar reed in de auto.
Toen ik dat zei, heeft ze het eerst 3 x ontkent voordat ze zei ‘oh ja klopt ik zit in de auto’. Dat vond ik sowieso al erg vreemd. Toen ik vroeg wat ze in X had gedaan, kwam ze ineens met nog een leugen. Dat ze haar moeder had afgezet bij een feest. Het was 1 uur ´s nachts en haar moeder is al aardig op leeftijd. Ik geloofde het niet, vooral niet omdat ze eerder tegen me had gezegd dat haar moeder een paar dagen weg was (ander land). Ik zei tegen haar dat ze best wel eerlijk mocht zijn. Ze bleef bij haar antwoord. Aangezien ik geen zin had in een ruzie of discussie liet ik het er maar bij.

Heel eerlijk gezegd weet ik niet wat ik er mee aan moet en wat ik ervan moet denken. Het zit me best wel dwars. Heb haar nooit eerder betrapt op een leugen.

Wat zal ik doen?

Alvast bedankt :flushed:

Ik zou het zo laten. Blijkbaar ging ze iets doen wat erg privé was en heeft ze geen zin om het te delen. Dat recht heeft ze.

Het is duidelijk dat ze dit niet delen, dus ik zou er ook niet meer naar vragen. Als ze het uiteindelijk toch wil zeggen, komt ze vanzelf wel naar je toe.
Ik zou dit ook niet perse zien als een leugen. Ze heeft iets niet aan je verteld (wellicht verzwegen), maar dat recht heeft ze. Als je haar niet toevallig had gezien, had je ook van niks geweten.

Wat maakt het uit? Soms zeg ik ook wel snel dat ik gwn thuis zit, in plaats van een hele uitleg te moeten doen aan het stuur.

Waarom gebruik jij je telefoon tijdens het rijden?

Dit was ook het eerste wat ik dacht.

Idd. Mensen hoeven echt niet altijd te weten wat ik doe.
Ik vind het ook irritant dat wanneer je aangeeft dat je een keer niet kan afspreken dat er dan altijd wel iemand is die helemaal gaan doorvragen wat ik dan ga doen. Ik heb dat vooral met collega’s. Die hoeven niet alles van mij te weten.

Dit, ik kon ook gewoon niet verder lezen toen ik dat las.

Ik zat niet zelf achter het stuur maar op de passagiersstoel.