Mijn beste vriendin aan het verliezen ...

Heyy :slightly_smiling_face:
Ik ben een meisje van 15 en heb al 11 jaar een beste vriendin. We zijn altijd samen en hebben steeds veel plezier. Maar twee jaar geleden zijn we verhuisd van school met een paar andere vrienden. Eén vriendin heeft al 11 maand een relatie met een jongen uit onze nieuwe school. Maar sinds dit jaar smst m’n beste vriendin non-stop met die jongen (het lief van mijn andere vriendin) In het begin stoorde ik me er niet aan, ik dacht dat ze gewoon vrienden waren. Een paar maand geleden merkte ik op dat mijn beste vriendin wat vrolijker is bij hem dan bij mij. Ze vertelt mij ook niets meer. Ze vertelt alles aan hem. Als ze nu bij mij is doet ze steeds depressief en als ze dan haar gsm boven haalt om met hem te kunnen smsen lacht ze. Dit kwets mij enorm. Nu stoor ik me er enorm aan, ik heb hara dat ook verteld. Een maandje was alles dan weer normaal maar nu begint ze opnieuw. Ik weet dat ik haar moet kunnen loslaten en dat ze niet van mij is maar ik vertel alles aan haar zij niets aan mij! ze sluit mij uit alles uit, ik weet zelf niet wat ze deed deze vakantie. Als ik dan vroeg om af te spreken zei ze dat ze niet kan omdat ze weg moet hmet haar ouders, maar in de avond zie ik dan wel op facebook staan dat ze met hem weg is geweest. Moet ik dit allemaal vertellen aan het lief van die jongen, het lief is ook een zeer goede vriendin van mij. Ik hou dit allemaal voor mezelf, al maanden krop ik alles op, ik wil haar niet kwijt.

Wat moet ik doen ?!
Help me aub, ik hou het zo niet langer vol.

Groetjes
xoxo Okewiedenkje

Oke… lastig lastig! Sowieso is die beste vriendin van je ontzettend fout bezig. Misschien kun je haar zeggen, dat het niet chill is waar ze mee bezig is. En dat je het ook niet leuk vind dat ze zegt dat ze weg moet met haar ouders en ondertussen gewoon met die jongen afspreekt. Ook is het erg lullig dat ze afspreekt met die jongen, terwijl hij het vriendje is van een vriendin van jou, dat is echt not-done. Misschien kan je haar nog een keer even duidelijk zeggen wat je van de situatie vind en dat ze wel even moet nadenken over wat ze doet. En desnoods moet kiezen, want dit gaat zo niet!

Dus zeg het haar nogmaals, helpt dit niet? Zou ik haar als ik jou was eens even goed zeggen wat jij ervan vind en dat jij dit dus niet chill vind, ook niet tegenover die andere vriendin van je (met het vriendje).

Succes!

Inderdaad! Lastig, vereist wat lef maar het is echt wat je zou moeten doen

ik zou ook eerlijk zijn en t chill zeggen volg vooral t advies van Dulcissime op dan komt t vast goed;) succes!!

Danku iedereen voor de steun en tips. Heb ze daarom dan ook opgevolgd en alles is in orde. Zal wel nooit meer als vroeger zijn maarja … :slightly_smiling_face:

Ik zou het nog eens herhalen. Maak eens goed duidelijk dat ze jou aan het verliezen is èn dat ze in de problemen zal komen als ze nog langer afspreekt met die jongen. Ik denk dat ze verblind is door “verboden” liefde…