Mijn beste vriend..

Ik heb al een tijdje een oogje op mijn beste vriend…
Ik heb ook het idee dat hij mij leuk begint te vinden.
Moet ik nu de stap zetten of hij :anguished:?

ehhh moeilijk. misschien kun je het een beetje uitlokken door te vragen of jullie een keertje gezellig iets samen gaan doen?

ik zou als ik jou was een stap zetten maar je moet wel oppassen dat het niet de vriendschap verpest

als je zeker weet dat hij jou ook ziet zitten, dan zou ik die stap wel zetten ja.

Ik wil de vriendschap niet op het spel zetten, daarom is het lastig
ik ga ook goed om met zijn zussen & zijn ouders zien mijn ouders ook vaak bij de sportvereniging waar we allebei sporten

Weet je zeker dat hij je echt leuk vindt? En nog belangrijker: of jij hem echt leuk vindt?

Anders is het zonde om een vriendschap te verpesten.

Vraag hem mee op een date. Iets leuks & een beetje romantisch.
Peil hem gewoon een beetje.

Vertel hem hoe je je voelt. Als het echt je beste vriend is, zal hij eerlijk tegen je zijn en als het niet wederzijds is, dan laat ie je echt niet vallen omdat je hem afschrikt (if not: op zoek naar nieuwe beste vriend, want deze is het niet waard)! Ook zijn zussen en ouders zullen het wel begrijpen, als je maar eerlijk bent.

Ik ben ook verliefd geworden op mijn beste vriend, dat was in eerste instantie niet echt wederzijds (hij twijfelde en wilde onze vriendschap niet kapotmaken), maar inmiddels zijn we al bijna 2,5 jaar samen :slightly_smiling_face:!

Misschien samen inderdaad wat doen?..
Proberen uittevissen?.. maar zorg dat het je vriendschap niet verpest met hem, dat zou zonde zijn…

ik snap hoe je je voelt. een tijdje geleden begon in mijn beste vriend ook leuk te vinden. ik dacht ook dat hij mij leuk vond. uiteindelijk heeft hij de eerste stap gezet… en nu zijn we zeg maar bezig met elkaar[a]

wacht nog even af miss zet hij die stap. kun je niet wachten? spreek dan idd een keer met hem af!

vorig jaar was ik ook verliefd op mijn beste vriend, en dta was ronduit kutxd hij vond mij niet leuk. Daarna dacht ik echt dta de vriendschap verpest was, maar na een tijdje is het weer helemaal goed gekomen en trekken we juist meer met elkaar op dan eerst :grinning: (ik heb nu alweer ruim een jaar met een andere jongen)

Dus wat ik wilde zeggen is dat het niet altijd je vriendschap hoeft te verpesten tussen jou en en vriend.

Bij mij was het andersom, hij vond mij leuk, en ik (dacht ik) hem niet. Omdat we zoveel met elkaar omgingen, had ik natuurlijk wel door dat hij verliefd op me was, maar ik heb me gewoon een tijdje van de domme gehouden. Nadat ik een hele tijd had nagedacht, zijn we bij elkaar gekomen.
Als hij je beste vriend is, zal hij er waarschijnlijk na een poosje zelf wel achterkomen dat je hem als ‘meer’ ziet (of hij weet het al). En als hij het eenmaal weet, kun je het net zo goed zeggen, toch? Want dan heb je toch niets meer te verliezen (:
Mijn vriend en ik zijn nog steeds bij elkaar trouwens.

Misschien zijn het sterke vriendschappelijke gevoelens? Dat heb ik ook wel eens, maar ik ga er niet in door zegmaar. En anders gewoon uitvissen, of subtiel flirten en kijken hoe hij reageert?

Bij mij was het juist andersom.
Maar je moet inderdaad misschien gwoon eens iets afspreken. Bijvoorbeeld iets van: oh die film wou ik eigelijk nog zien. Had ik toen ook tegen die vriend gezegd (maar zonder verdere bedoelingen), en toen zei hij meteen van: oh ik wil wel met je mee. Zoiets zou je misschien kunnen proberen…