mijn beste vriend.. wat betekend het??

Ik zit in een relatie van bijna 4.5 jaar. Ik heb het wel een beetje gezien in de relatie, het is niet meer zoals het was en het is allemaal wat minder leuk geworden. ik twijfel dan ook of ik wel bij hem moet blijven. Nou komt er ook nog bij kijken dat ik verliefd ben op mijn beste vriend. Hij is hier een tijd geleden thuis geweest (van 2 tot half 6 snachts) en het volgende is gebeurd:

Hij was hier dus bij me thuis en hij wou naar de wc. hij vroeg me mee, want de hond zat in de benche. Dus ik met hem meelopen. Toen ging ik zelf eerst maar ff snel want het duurde echt te lang… dus ik zo naar de wc… ben ik klaar, gaat hij naar de wc. en toen liet hij de deur los staan, hij zo chanine kom eens!!! dus ik zo nee, je bent aan het plassen, heb ik niks bij te zoeken. Dus iets later was hij klaar, en toen draaide ik me om, om weer terug te lopen richting de woonkamer en toen sloeg hij een arm om me heen en gaf me een kus op de mond en knuffelde me daarna even. Hij zei dat we beter terug konden gaan omdat vriend van hem alleen was, niet dat hij raar ging denken.

Toen ging rond 3 uur zijn vriend weg… dus waren J en ik hier in de woonkamer gaan zitten… ik ging zitten op de 3zits… dus hij kwam ook op de 3zits… zegt hij: schat, je mag wel dichterbij komen zitten hoor. Dus ik dichterbij komen zitten, toen keek hij me aan en toen waren we gewoon ff aan het ouwehoeren en aan het praten… Niet veel later vroeg ik hem dus wat hij van mij vond, (wat ik je vertelde op msn) hij zei: jaa ik vind je echt heel erg leuk, ik zo hoe lang al? ja zegt hij, al heel lang eigenlijk. en toen vroeg ik hoe lang is heel lang?? maar hij wou dat niet zeggen ofzow… Toen keek hij me aan en gaf me nog een kus op de mond. nu iets langer zeg maar.

ging hij snachts weg naar huis, liep ik mee naar de voordeur, gaf hij me nog een knuffel en nog een kus op de mond… en vroeg hij of ik even mee wou lopen naar zijn fiets, hij pakte mijn hand en nam me mee… toen stapte hij op de fiets, sloeg zijn arm om me heen en kuste me nog een keer op de mond.

we hebben NIET gezoend…!!! dat niet…
maar elke keer gaf hij (zoals je al hebt gelezen) een zoen op mijn mond

ik ben wel een benieuwd wat voor betekenis het heeft op zo’n moment.
en wat is de betekenis erachter dat hij een aantal weken later wel met een ander zoent??

Mja hij heeft niks vasts dus hij mag met iedereen zoenen die hij wil toch?

Ik snap het niet eigenlijk???
Dus je beste vriend geeft je uit t niets een zoen op je mond…
Allereerst zou ik daar enorm van schrikken, maar goed, dat terzijde.
En dat ie je zoent betekent dat ie je leuk vindt? Dat ie dan met een ander zoent zegt denk ik niet zoveel. Jongens doen maar wat eigenlijk :stuck_out_tongue:
Misschien deed ie het ook wel omdat jij al een vriend hebt en dat ie denkt dat het toch niks kan worden?

Je geeft niet iemand een zoen zonder dat er een bepaalde affiniteit is lijkt me?

Ja in die nacht was het eigelijk wel uit het niets… die zoen…
maar er is eigenlijk zoveel mee bij komen kijken. we waren collega’s 3,5 jaar lang. hij heeft wel laten merken dat hij me wel zag zitten enzow. met gedrag naar mij en anderen toe, hadden meer mensen al het vermoeden dat we in een relatie zaten. Maar is het dan niet raar dat hij eerst mij zo vaak een zoen op de mond geeft, en daarna ineens met een ander meisje zoent??
ik bedoel, waarom zegt hij dan dat hij me leuk vind/.

Iemand geeft een zoen op je mond, en je laat dat toe. Vervolgens maak je je zorgen om die iemand en niet om je vriend. Ik denk dat je beste vriend verwachtte dat je actie zou ondernemen (uitmaken), maar omdat dat niet gebeurde binnen die aantal weken, wilde hij verder gaan met zijn leven.

Een van de scenario’s :stuck_out_tongue:

Maar… Je kunt ook een serieus gesprek aangaan met je beste vriend, anders blijft dit maar aan je vreten.

ja klopt, ik maak me inderdaad niet zozeer zorgen over mijn eigen viend. dit komt omdat ik eigenlijk niet weet of ik wel door wil (had ik er ook wel bij verteld in het intro verhaaltje)… :wink:

Dan gok ik erop dat m’n scenario klopt :stuck_out_tongue:

Maar, als je beste vriend je een kus geeft maar jij geeft er geen reactie op, dan weet hij toch ook niet hoe jij erover denkt?

Uitpraten is de snelste oplossing, met beide jongens. Duidelijkheid voor jezelf en voor hun.

hoe had ik moeten reageren, als ik had gezoend was ik vreemdgegaan:$ als ik vreemdga, zal mijn beste vriend ook wel denken, daar neem ik geen relatie mee, die gaat ja toch vreemd.
of zie ik het nu helemaal verkeerd in:$?

Nou voor mijn gevoel ben je al keihard vreemd gegaan, jij geeft je beste vriend toch nou het gevoel dat jij hem leuk vindt, als je hem jou laat kussen op je mond.
zou het sowieso uitmaken met je vriend, als jij twijfelt en ondertussen al bijna een ander hebt.

dus als hij mij meerdere malen een kus op de mond geeft, zie jij dit als vreemdgaan…?:blush: vreemdgaan is toch meer dat je echt zoent met een ander, in dit geval mijn beste vriend? maar hoezow bijna een ander heb, ik weet niet eens of hij het wel echt meende dat hij mij zo leuk vind, want hij zoent ook ondertussen wel weer met anderen…:blush:

of zie ik nu de defenitie van het vreemdgaan helemaal verkeerd?

Nou je laat het wel toe dat iemand je op de mond kust met bepaalde bedoelingen; zijn intenties zijn niet vriendschappelijk.

Dus ja, ik vind dat je vreemd gaat.

Ik denk idd net als girl2010 dat hij wel sirieus en relatie wilde maar omdat jij daar niet op reageerde hij een ander meisje zocht.
Als ik jou was zou ik eerst heeel goed voor jezelf bedenken of je met je huidige vriend verder wilt. En zodra je dat heb besloten met je beste vriend gaan praten, dus om duidelijkheid te krijgen .

xxnienaaxx…?? Het is nog niet zo heel lang geleden voorgekomen. Maar is dat een teken dat hij me nu ondertussen al niet meer leuk vind, of een relatie zou willen??

Waarom vraag je het hem niet gewoon? Het is je beste vriend…

exactly

uuuhh ik vind wel dat je vreemd bent gegaan…alsof het ineens anders is als je een tong erbij gebruikt…je hebt duidelijk gevoelens voor je beste vriend en persoonlijk vind ik dat je dat niet kunt maken tegenover je vriend.
en je beste vriend heeft toch al gezegd dat hij je leuk vind? dus voor hem betekenen die zoenen ook wat.
ik zou het uitmaken met je huidige vriend, want zo werkt het niet

ow en het feit dat hij met een ander meisje zoent: jullie hebben toch geen relatie? jij hebt toch nog steeds met je vriend? waarom kan hij ineens dan niet met een ander meisje zoenen?

Zoenen is niet de enige manier van reageren. Je kunt ook praten! En dat je beste vriend je zoent terwijl hij weet dat je een relatie hebt, is ook niet netjes. Dus je denkwijze vind ik nogal onlogisch. Vreemdgaan doe je met z’n 2en.

Stel je dat jouw vriend dit zou overkomen (in de tijd dat je hem nog wel leuk vond): een meisje dat hem meerdere keren een zoen op de mond geeft, en je vriend doet er niks tegen. Zou jij dit leuk vinden? Als je antwoord nee is, dan kun je het beschouwen als vreemdgaan.

Ook al plak ik liever geen labels (zoals vreemdgaan), het is wel de snelste manier om je duidelijk te maken hoe de situatie is. Je had ipv een zoen ook een hand op je bil kunnen ontvangen. Omdat je zijn bil niet teruggrijpt, vind je dat dan nog steeds okee?

Het valt me op dat je alle adviezen om te gaan praten (met beide jongens apart) ontwijkt. Terwijl dat de enige oplossing is. Tenzij je eerst af wil wachten totdat je ervan verzekerd bent om in een volgende nieuwe relatie te stappen…!