Mijn beste vriend vindt me leuk..

Ik heb even wat hulp nodig. Ik ben al 2 jaar in een fijne relatie met mijn vriend. Ik ben echt dol op hem, maar er is een klein probleem; mijn beste vriend, ik noem hem nu Rob, vindt me leuk.
Ik ken Rob via mijn vriend, alleen kan mijn vriend het beter vinden met Rob’s broer en kent hij Rob niet heeeel persoonlijk.

Rob en ik gaan beide een opleiding in de psychologische richting doen en we kunnen het heel goed met elkaar vinden. Rob heeft al eens aangegeven mij leuk te vinden en het is ook overduidelijk.
Ik zie hem meer als een broer. Ik heb al een paar keer aan mijn vriend geprobeerd uit te leggen dat ik hem echt alleen als een soort broer zie, maar dan zegt mijn vriend (wat begrijpelijk is) dat Rob mij wél anders ziet.

Ik wil echt mijn vriendschap met Rob niet kwijt, maar mijn relatie al helemaaaal niet.

Rob en mijn vriend zijn zo ongeveer elkaars concurrenten, terwijl ik mijn vriend echt niet het gevoel wil geven dat er iemand tussen ons in staat. Moet ik nu mijn contact met Rob verbreken of kan ik het mijn vriend nog duidelijker uitleggen hoe ik Rob zie?

Contact verbreken, omdat 1: een vriendschap met iemand die eigenlijk liefde wilt gaat sowieso niet werken/is niet eerlijk en 2: het is gewoon kut voor je vriend.

Nah, ik zou die vriendschap verbreken aangezien ik het zelf ook niet leuk zou vinden als mijn vriend vrienden blijft met een meisje dat overduidelijk meer van hem wilt.

Denk er wel bij na dat als je nu de vriendschap verbreekt en het zal misschien ooit uitgaan met je vriend, dat je ze allebei kwijt bent

Dit ja.
Maar toch zou ik wel zorgen dat je beste vriend gewoon gaat inzien dat jij niks met hem wilt behalve vrienden zijn, en dat die verder moet met zijn leven.
En tegen je huidige vriend in ieder geval zeggen dat je verder niks met je beste vriend wilt en dat hij de enigste is voor je.
Toch is het in mijn ogen wel van je moet er 1 van de jongens laten vallen.

Ik zou in eerste instantie die Rob eens goed duidelijk maken dat je hem NIET leuk vindt op die manier en dat hij moet stoppen met proberen te concurreren met je boyfriend. Hem ook duidelijk maken dat als hij dit niet doet dat je niet veel andere mogelijkheden ziet dan de vriendschap verbreken.

Verder zou ik dan je vriend vertellen wat je tegen die Rob hebt verteld en hem nogmaals duidelijk maken dat jij NIKS voor Rob voelt op die manier.

Mocht dat niet baten zou ik inderdaad de vriendschap verbreken met Rob.

Dit vind ik echt een hele vreemde opmerking. Waarom zou je er vanuit gaan dat het toch uitgaat? En als dat al gebeurd heb je wel betere dingen aan je hoofd denk ik.

Ik zou het contact verbreken, hoe zou jij het vinden als jouw vriend op jouw plek stond?

Leef je in in je vriend en bedenk wat dan het beste is, succes!

^ :grinning:

Ik zou die vriend heel duidelijk maken dat hij eroverheen moet komen en desnoods een tijdje afstand houden, maar zeker niet de vriendschap verbreken. Dat is hetzelfde als je vriendinnen laten vallen voor je vriendje; grotere kans dat 't uitgaat met je vriend dan dat je die vriend(in) kwijt zou raken.

tja… lastig. Ik zou het hem nog een keer heeeeeel duidelijk proberen te maken. Mocht dat niet werken… dan byebye Rob. :wave:

in ieder geval… succes! :wink:

Punt 1 vind ik niet waar. Het is niet heel vreemd dat er wat meer groeit uit een vriendschap. Maar dat wilt niet zeggen dat de vriendschap niet kan werken.

Het punt is nu dat TS ongelooflijk duidelijk moet zijn tegen Rob, en hem zeggen dat hij écht niet meer is dan een vriend, en dat ook niet zal worden. Rob zal dat zelf moeten inzien en zich er over moeten zetten. Wat kan lukken, als hij maar goed genoeg beseft dat het echt nooit iets gaat worden.
(Wat rijstwafel eigenlijk zegt, ik kan het niet zo goed verwoorden)

Spreek met Rob af en vertel hem wat je hier schrijft. Je hebt een vriendje en als hij de vriendschap waardeert, moet hij dat maar aanvaarden.

Contact verbreken zou ik nu niet doen. Je moet het hem gewoon duidelijk maken en dan kan hij zelf nog beslissen.

Maak Rob duidelijk dat jij hem echt niet leuk vind en als hij niet stopt met jou proberen te versieren/verleiden/van je vriend af te pakken dat je dan jullie relatie verbreekt. Hij mag die gevoelens hebben, maar hij moet hier niets mee doen en dat moet hem gewoon even goed duidelijk gemaakt worden.

Als hij toch niet ophoudt of zegt dat niet te kunnen dan kun je het beste je relatie verbreken. Natuurlijk is dat moeilijk en zonde van een goede vriend, maar als ik zou moeten kiezen tussen mijn vriend en mijn beste vriend dan gaat mijn vriend toch echt voor. Ik snap hem wel, verplaats je eens in zijn schoenen.