Mijn beste vriend is verliefd op me

Hallo meisjes!

Ik ken mijn beste vriend al 6jaar, we doen letterlijk ALLES samen, ik ben 21 jaar hij 20.
Ik zie hem elk weekend, soms meerdere keren per week.
We drinken samen, lachen samen, doen dezelfde dingen graag.
We gaan samen op citytrips en slapen in 1 bed zonder dat et iets gebeurd natuurlijk, we doen dus alles samen :stuck_out_tongue:
Iedereen van onze vrienden en familie vragen al lang waarom we geen koppel zijn, we zouden eigenlijk perfect zijn.
Één probleem: ik zie hem als mijn broer.
Hij heeft mij gisteren verteld dat hij meer wil.
Ik wil hem niet kwijt als beste vriend want alles wat ik doe is met hem, hij is een deel van mij maar ik denk dat deze vriendschap niet stand zal houden.
Langs de andere kant, ik ben 21 jaar oud en single, misschien moet ik het wel een kans geven?
We amuseren ons ALTIJD samen, kunnen onze problemen schaamteloos vertellen aan elkaar en ik we kennen elkaars familie en ze houden van ons haha.
Geen idee wat ik moet doen, mijn mama zegt dat ik het een kans moet geven maar ik weet het niet.
Wat zouden jullie doen?

Bedankt!

Wanneer jij niets voor hem voelt wordt het denk ik niets. Wanneer jij hem gewoon nog nooit op die manier hebt bekeken, moet je het misschien voor jezelf even laten bezinken en kijken wat jij nu verder wilt. Dan kun je het daarna met hem overleggen. Misschien even een weekje afstand nemen of iets?

Als je na al die jaren nog geen gevoelens voor hem hebt gehad, gaat dat denk ik ook niet meer gebeuren. Ik zou gewoon vrienden blijven.

Maar misschien heb je stiekem wel gevoelens - in je onderbewuste. Wat zou je ervan vinden als jij hem afwijst en hij krijgt een half jaar later een andere vriendin?

Dit en zoals Sleupnir al zei. Wie weet had je onderbewust wel gevoels maar ze meer weggedrukt, omdat je toch zoiets had van het word nooit wat.

Het klinkt al bijna alsof jullie een relatie hebben door alle dingen jullie samen doen.
De vriendschap word sowieso nooit meer hetzelfde omdat je beste vriend al duidelijk heeft aangegeven dat hij meer wil. Als jij het niet wilt en gewoon door wil gaan met de vriendschap zoals het was, is dat al bijna onmogelijk omdat je weet hoe hij erover denkt. Dan word het samen in 1 bed slapen ook niet meer hetzelfde.

Uit alle dingen die jullie samen doen lijkt het alsof jullie perfect bij elkaar passen en prima samen kunnen leven. Maar als je twijfelt dan ben jij er duidelijk nog niet aan toe om een stap verder te gaan.

je kunt het denk ik altijd een kans geven, maar daarbij dat wel ook zo tegen hem zeggen.
Dat je het een kans wil geven en dan na een maand ofzo verder kijken ?

Hey, bedankt voor de reactie’s!
Wel, ik twijfel hard om hem een kans te geven want ik val ook wel op een totaal andere type.
Had hem verteld dat ik zot ben van jongens met spieren, guess what? Hij heeft zich vorige ingeschreven in de fitness.
Hij is echt suuuuper lief, grappig en zou geen vlieg kwaad kunnen doen.
Heb er 3 jaar mee in de klas gezeten en weet dat hij slim en een nuchtere kijk heeft op alles, geen overhaaste dingen doet.
Ik denk dat ik jaloers zou zijn moest hij iemand anders krijgen maar niet omdat ik dat meisje zou willen zijn maar omdat ik waarschijnlijk niet zoveel meer met hem zou kunnen doen.
Ik denk dat ik nu wel zelf het antwoord op mijn vraag heb gegeven, maar ga er toch nog even over nadenken want ik ik zit hier toch erg mee.
Ik hoop dat ik mijn beste vriend niet kwijt ben… :bored:

Dit is een moeilijke topic. Ik zit er zelf ook mee en de grote vrees dat de vriendschap het niet overleeft.
Het is nu zo ongemakkelijk tussen ons en we kennen mekaar al zolang, maar hij is mijn type gewoon niet. Zelfs al zou hij naar de gym gaan.

Hopelijk lukt het jou tot een goeie oplossing te komen met behoud van je vriendschap(of meer).

Ik zou het proberen.

Punt is, hij heeft gevoelens dus er gaat hoe dan ook iets veranderen.
Als je hem afwijst(ook al gebruik j elieve woorden en zeg je dat je zijn vriendschap niet kwijt wilt) dan is hij verdrietig en daardoor zal jullie relatie veranderen. Hij zal wellicht afstand nemen en daardoor kan het verwateren.
Als je hem negeert, dan wil hij antwoorden op zijn vragen. Hij heeft zijn gevoel geuit, en wil een (positief) antwoord.
Als je hem een kans geeft, dan veranderd je relatie ook, je wordt hechter en nog closer, nog intiemer en leert elkaar nog beter kennen. Ook deze keuze kan weer 2 kanten op gaan: of het is fantastisch en bent blij dat je deze keus gemaakt hebt, of het werkt gewoon niet en het gaat uit(wat dus wss weer de relatie aantast, want als echter best friend zul je hem dan niet meer hebben zoals het nu is).

De kans bestaat wel gewoon dat je je beste vriend kwijt bent, maar het is nu aan jou of je dat laat omslaan in voor altijd uit je leven, of als je vriend.

Hi,

Mijn huidige vriend was mijn beste vriend. Hij kreeg gevoelens voor me, liet ze blijken maar ik snapte de hints niet. Maar zonder dat ik het wist dat hij mij leuk vond, kreeg ik juist gevoelens voor hem. Ik werd jaloers als hij over een meisje praatte, of dat er een relatie uitging… Vorig jaar sprong de vonk over, ik zat in Duitsland, hij in Vietnam. Ik kon niet slapen dus ik appte hem, en hij had per toeval internet. Hij vroeg toen: ‘welk meisje gaat er in godsnaam mij appen dat ze niet kan slapen, terwijl ik aan de andere kant van de wereld zit… Waarom wil ik zomaar, uit het niets… Ineens, bij jou zijn?’ Alleen toch duurde het zeker een jaar eer we er voor uit kwamen… Nu hebben we bijna 2 maanden en zijn we echt gelukkig. Ik ken hem al heel lang, zo’n 4 jaar.

Kortom; het kan wel, maar besef in je achterhoofd dat, als je hem een kans geeft en het gaat fout… Dat het nooit meer hetzelfde kan zijn,

Ik heb een tijdje geleden hetzelfde meegemaakt. Wij schieten ook enorm goed met elkaar op en kunnen ùren praten. Heb er daarom ook lang over nagedacht, maar ik voel me nu eenmaal niet aangetrokken tot hem (en hij is zelfs knap). Eerst was hij een beetje kwaad, maar uiteindelijk - na een beetje afstand- heeft hij besloten om de vriendschap niet op te geven. We zijn nu wel minder close dan daarvoor, maar ik weet dat dat wel terug zal komen als hij echt over me heen is.