Hoooii,
Nou de titel spreekt misschien voorzich, maar ik zal eerst het hele verhaal wel even vertellen.
(Om privacy redenen zijn de namen van vrienden afgekort)
Ik ben er laatst (vrijdag) achtergekomen dat mijn beste vriend b[/b] verliefd op me is. Ik moest optreden met een “feest” dat elk jaar in mijn stad gehouden word, namelijk Kerst in oud Kampen. Dit was het eerste jaar dat het wat minder leuk was… In onze omkleedruimte was het heel gezellig, maar opeens zei een vriendin b [/b]tegen me: “Hee Janine, weet je, D heeft toegegeven dat hij verliefd op je is…” Ik geloofde het niet meteen want R zegt soms wel meer =$
Maar toch kon het ergens ook waar zijn. R kent D al heel lang, veel langer dan ik, dus het kon ergens waar zijn… Ik heb mijn beste vriendin (J) gesmst, dat ze over een kwartiertje ongeveer bij het podium waar ik moest optreden moest staan. Ik móest dit even aan haar kwijt. En dat zou niet lukken via een smsje (onder andere dat ik weinig beltegoed had ). Ik ben met mijn andere beste vriendin b[/b] die ook met mij moet optreden, naar het podium gelopen, en gewacht tot hun er waren (wat voor mij niet zo’n probleem was want mijn crush stond bij het podium
). We hoefden niet erg lang te wachten, want ze waren er snel. Alleen D was daar ook bij… Ze waren met een hele groep naar KioK gegaan, dus ik moest ze even apart nemen. Ik heb tegen J verteld wat R zei…
J zei dat het waar was. Soms moest zij D even spreken waar ik niet bij mocht zijn. Dat vond ik niet zo erg want ik was er bijna van overtuigd dat het niet over mij ging. Maar het ging dus wel over mij. Al vanaf het begin, is D verliefd op mij. Dit vond ik heel erg, want ik was bang dat het ten koste van onze vriendschap zou gaan… Toen de groep weer weg was gaf L mij een knuffel en ik zweer, ik moest echt bijna huilen…
Ik kon er niet van slapen en ik heb de halve nacht gehuild. Ik was echt bang dat onze vriendschap hier aan kapot zou gaan. Ik wist ook niet wat ik moest doen. Moest ik het hem vertellen dat ik het wist, of het gewoon verzwijgen? Maar ja, ik heb die avond heel depri zitten doen, en dat zag je ook wel aan mijn twitter. Had ik beter niet kunnen doen… Veel mensen vroegen wat er was, en wie ook? D… Hij stuurde op dm: “Hee Janine, lieverd wat is er?” Ik heb eerst die dm genegeerd. (Hij bleek dus ook op facebook tegen me te praten maar mijn mobiel laat het me niet meer weten als er tegen me gepraat word op facebook --’) Maar de volgende morgen kon ik die vraag niet meer ontwijken…
Ik: Ik weet even niet hoe ik dit moet zeggen…
Hij: ja en ik weet al dat R het al verteld heeft
Ik: Wat verteld?
Hij: Dat ik jou leuk vind
Ik: Is het zo?
Hij: Ja het is zo
Hij: Maar dat heeft R toch al verteld?
Ik: Ja, maar R zegt soms wel meer dus ik geloofde het niet meteen =$
Ik: Ik weet echt even niet meer wat ik moet zeggen sorry =$
Hij: Nee het is al goed
Ik: Maar toen heb ik het tegen J gezegd en die zei dat het waar is…
Hij: Ja het is zo. Ik wou het eigenlijk veel later zeggen want nu kan het onze vriendschap verneuken…
Ik: Daar was ik nu ook bang voor…
Ik: L gaf mij een knuffel en ik moest echt bijna huilen =$
Hij: Dus dat was het wel… Ik wou je nog spreken net na 10 uur maar toen was je al weg…
Ik: Klopt ik was om half 10 klaar dus ik mocht weg…
Hij: Ah vandaar… Maar laten we dit soort van maar vergeten… Anders word het lekker ongemakkelijk als we elkaar zien
Verder was het gesprek niet zo boeiend, het gaat vooral om het begin… Zaterdag avond was D weer bij KioK. Ik moest beide dagen optreden, dus aan het einde van de 3e keer, 1e keer, (We moesten steeds 2x achter elkaar dus de derde keer dat we 2x achter elkaar moesten optreden, en daarvan de eerste keer) zei een meisje uit mijn musicalgroep b[/b]: “Hee Janine, D staat daar!” Gelukkig moesten we daarna meteen nog een keer en hoefde ik hem niet meteen te spreken. Ik had daar ook écht geen zin in!
Maar na de 2e keer, en toen we dus eigenlijk weer terug moesten naar de omkleedruimte, stond D met 2 jongens uit mijn klas te praten
(T & L). En een meisje uit mijn klas b[/b] wou persé weten want hun van onze musical vonden. En ik móest mee. Ik wou niet dus. Maar goed. Ik moest wel. Mijn beste vriendin L ging gelukkig ook mee. Toen M met T en L praatte roept D zo heel lullig naar L: “HEE L HEEFT JANINE NOG GEJANKT?” Ik was zó boos en L heeft hem helemaal verrot gescholden: “JA DE HELE NACHT! EN NU OPDONDEREN!” We hebben hier dikke ruzie om gekregen met D, maar zondagochtend hebben we alles uitgepraat.
Dit is dus het hele verhaal. Ik weet niet of jullie hier veel aan hebben, maar ik weet niet hoe we nu verder moeten. Ik ben stiekem nogsteeds bang dat onze vriendschap hieraan kapot gaat. Dit durf ik nog niet tegen hem te zeggen, omdat we het nu uitgepraat hebben en weer vrienden zijn, en ik wil het niet weer kapot maken… Ik weet echt niet hoe nu verder… Help me alsjeblieft?
Misschien is dit allemaal heel onduidelijk geschreven en ergens ook wel een beetje onnodig, maar dit móest er even uit en ik wou aan jullie vragen hoe nu verder…