Mijn behang verven

Hoi!

Ik heb een vraagje:
ik heb behang met bloemetjesprint in het grijs/bruin achtig en de randjes van de bloemen zijn wit (zodat je er een bloem in ziet) en ik vind die kleur niet zo mooi meer. Ik vroeg me dus af of ik mijn behang in een ander kleurtje (lichtroze) kan verven zonder dat je de bloem niet meer ziet. (alles wordt dan roze, de witte randjes van de bloemen ook dus ben ik bang dat je de bloemen gewoon niet meer ziet). Maar het is wel zo dat de bloemetjes iets ‘uitsteken’ dus een heeel klein beetje 3D effect maar ik weet niet of dat verschil maakt?

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen… sorry voor mijn slechte uitleg! xx

ps In de kleur van deze muren zou ik het willen doen:

http://data.whicdn.com/images/19678045/bedroom,decoration,home,sweet,home,inspiration,pink,shabby,chic-c2c3eb336e61897eff1987f16892c39e_h_large.jpg

ik heb er niet zo veel verstand van maar ik denk niet dat je die bloemen nog ziet als je erover heen gaat met verf :stuck_out_tongue_winking_eye:

ik had een roze muur met zilverachtig hartjes toen ik me muur blauw ging verfen zag je het nog een klein beetje.
misschien als je het licht schildert dat je het nog ziet;)

Het lijkt me niet.
Als je over je behang heen verft, zie je het patroon echt niet meer.
Je voelt waarschijnlijk alleen dat de bloemen wat naar voren komen. En als je schuin kijkt, zie je waarschijnlijk dat het bloemen zijn.

volgens mij is het niet heel slim om over behang te verven, tenminste ik stelde het een keer aan mijn vader voor en hij zei dat het iig niet goed was omdat de verf dan niet goed kon hechten ofzo? nouja ik weet het niet meer

Ik heb het toevallig vd week gedaan.
Het gaat inprincipe goed, maar ik denk wel dat je 2/3 keer eroverheen moet gaan.
Ik moest er zelf ook 2 keer overheen, terwijl ik een donkerbruine verf heb gebruikt.

Hmm… oke thanks! Ik vraag het even aan mijn stiefvader of het kan want ik vind het eigenlijk niet heel erg dat ik de bloemetjes (bijna) niet meer zie want ik wil gewoon heel graag een andere kleur muur hahah.

ik heb zelf ook wel eens over mijn behang heen geschilderd en dat moet dan minstens 2 keer :stuck_out_tongue: en dan zie je het als het goed is niet meer door heen.

Ik heb over mijn behang geverfd meerdere keren. het patroon voel en zie je nog wel gewoon. Als het zo’n patroon is dat op het behang ligt zegmaar. Dan blijf je het gewoon zien als het goed is.

Oh, dankje! Ik wil het waarschijnlijk wel doen… eerst even vragen hihi!