Mijn beeld op de wereld van nu

Ik wilde een gedachte gang van mij delen aan jullie. Ik hoop dat jullie het snappen en meer gelukkiger zullen zijn :slightly_smiling_face:

''In het leven is geld niet belangrijk. Ook al heb je alles, kun je alles doen wat je wilt, zonder echte liefde ben je nergens.
Sommige mensen zijn rijk, omdat ze trouwen met een rijk iemand, bij iemand zijn alleen voor het geld. Maar ze spreken de hele dag niet met elkaar. Niet één woord. Ben je dan gelukkig? Ook al heb je wat je wilde?

Het antwoord hierop is makkelijk. Ook al kun je alles heb je alle mogelijkheden, kom je op tv of ben je de rijkste op aarde – zonder liefde en zonder vertrouwen ben je nergens en heb je alsnog niks.

Soms had ik gewild dat we leefde in de tijd dat geld nog niks betekende. Dat je de koeien voor kaas kon omruilen en geen huur hoefde te betalen. Dat wij nog leefde in de middeleeuwen en je iedereen kende die dicht bij je stond. Nu woon je vaak te ver van je meest belangrijke personen vandaag en zie je ze vrijwel bijna nooit. Heel vroeger zag je ze iedere dag omdat je niet beter gewend was. Ik denk dat we dan gelukkiger waren dan nu. De mens van tegenwoordig wilt zó veel en toch zijn ze niet gelukkig, omdat ze twee dingen missen: liefde en vertrouwen.

Ook is het zo dat wij ons vaak vervelen, dat mensen niks te doen hebben, terwijl er op de wereld zó veel te zien en te doen is. Ze zijn zwak, geven op, omdat ze geen mogelijkheid meer zien. Dit komt omdat we tegenwoordig zó veel kunnen lezen en zien op internet, dat wij onzeker van onszelf worden. Dat wij jaloers zijn op wat wij allemaal niet kunnen hebben.

Ik had gewild dat wij meer gelukkig konden zijn en waarderen met wat we hebben, en we onze dromen waarmaken zonder bang te zijn, en zonder op te geven. Want we weten allemaal: met opgeven kom je nergens…’’

PS. Ik wist niet zeker of dit bij Lifestyle of Schrijfsels hoorde, dus heb ik het maar bij Lifestyle neergezet.

Tja, ik vind het wel goed geschreven maar je bereikt er niks mee. De wereld is nu eenmaal zo. En ik geloof nog steeds dat geld wel gelukkig kan maken. Er zijn zeker mensen die er anders over denken, maar bij lange na niet iedereen. De wereld is zoals het is.

^Ik wilde er ook verder niks mee bereiken, alleen dat sommige mensen niet zo zouden moeten zeuren en meer waarderen wat ze hebben :slightly_smiling_face:

waarom zou je een koe voor een kaas willen inruilen? dat is dom :stuck_out_tongue:

Jij snapt het stukje dus ook echt niet …

OT: Ik ben het helemaal met je eens (: Meer heb ik er gewoon niet op te zeggen, haha.

In sommige opzichten heb je wel gelijk.
Maar om eerlijk te zijn vind ik het niet heel mooi geschreven. Volgens mij heb je er heel erg je best voor moeten doen en heel veel moeten veranderen. Ik vind spontane teksten die zo uit je toetsenbord rollen vaak mooier en dieper. Hier zie ik veel gemaaktheid en geen diepgang in, terwijl je diepgang juist wel wilt hebben.
Dit is niet vervelend bedoelt hoor, maar als opbouwende kritiek: niet zo je best doen en wachten tot het eruit komt.
(Ik herken het heel erg haha, als ik iets leuks probeerde te schrijven, was het vaak ook te gemaakt ;p)

Misschien kan dit beter bij schrijfsels…

Ohja, oké, dat snap ik nog. Ook al denk ik dat zeuren altijd wel blijft omdat sommige mensen gewoon echt zeurpieten zijn. :"D

ik vind het goed, ben het ermee eens, behalve dat geld niet gelukkig maakt.
misschien niet direct, maar wel indirect, als je dingen koopt, of met je geld helpt waar je zelf gelukkig van wordt.

Ik vind het eerlijk gezegd niet heel veel diepgang hebben.

Ik denk niet dat geld gelukkig maakt, maar het helpt zeker wel. Wij hebben het vaak krap thuis en leven dan een weekje op brood, ik krijg daar veel van mee thuis, maar ik heb veel rijke vriendinnen, soms doet me dit echt zeer, ik praat er nooit over, maar ik wil ook graag net als elk ander meisje kledinggeld krijgen en niet alles zelf bij elkaar moeten werken, veel mensen weten dit niet van mij omdat ik ook niet vind dat geld je aanzien moet bepalen en je hebt gelijk dat mensen jaloers worden op elkaar, ik vergelijk me stiekem ook wel eens met mijn vriendinnen, die dan toch heel gelukkig terug komen uit een vakantie van 2 weken in Spanje, begrijp me niet verkeerd, ik ben heel gelukkig, ik geniet echt van het leven en voel me niet alsof ik iets mis, maar ik denk dat het voor mensen met veel geld thuis of voldoende geld, makkelijker te zeggen is dat geld niet gelukkig maakt.

Wil je terug naar de middeleeuwen waar je risico liep om op de brandstapel gegooid te worden dan? :’)

Bedankt dat er mensen op hebben gereageerd!

@IcexCold super dat jij het helemaal begrijpt en er net zo over denkt!

@LittleSecret Ik heb dit ook zo geschreven zoals ik wilde, en dus ook niks veranderd. Wel heb ik daarvoor hier goed over nagedacht.

@Prayer Dit is dus ook precies wat ik bedoel! kijk geld maakt niet echt gelukkig, maar het is makkelijker als je het hebt. Omdat door geld nu zoveel verschillen in de wereld zijn en zo veel verschillen maakt dit het juist moeilijk.

Nou ik heb het hier echt een stuk beter dan dat ik het in de middeleeuwen zou hebben. Waar de vrouw vet weinig waard was.

En eigenlijk ben ik best gelukkig zo. Heb liefde én geld en vind het wel fijn zo met m’n iPhone girlscenen op bed :'D

Er zijn genoeg uitdagingen over

Ik zou liever een tijd willen hebben waarin iedereen gelijke rechten heeft.
Waarin wij gewoon naar school kunnen gaan. Waarin wij in fatsoenlijke huizen wonen. En waarin wij een kans hebben op een toekomst.

Ik heb ook een groot beeld op de wereld van nu, maar dat plaats ik hier liever niet, want ik heb geen zin om dit topic te verpesten met discussies.

Dit. Wie zegt dat ‘de mens’ liefde en vertrouwen mist? En hoezo zou je liever in de Middeleeuwen leven omdat je dan je geliefden dichter bij je had? In de Middeleeuwen werden je geliefden afgebeuld of als ridder uitgezonden, en kon je niet eens kiezen met wie je wilde trouwen, dus dat klopt historisch gewoon eigenlijk niet.

Hier sluit ik me bij aan. Vooral de gelijke rechten zijn voor mij heel belangrijk.

Ik ben het niet met je eens, de wereld van toen hoeft helemaal niet beter te zijn. De problemen die er toen waren worden misschien helemaal nieti beschreven en ook toen was lang niet iedereen te vertrouwen. Toen lieten ze ‘melaatse’ mensen zomaar achter en nu worden die mensen gewoon opgevangen en goed verzorgd. Dat was toen wel anders.
En er was toen misschien wel geen geld, maar toen werd rijkdom wel uitgebeeld in koeien en varkens bijvoorbeeld.

Ik mis ook totaal geen liefde en vertrouwen en heb totaal niet de behoefte om maar ontzettend dichtbij al mijn familie te wonen. Ik ben blij met de vrijheid die we nu hebben. En ik vind het gewoon soms even lekker om me te vervelen. Dat hoort bij de vrijheid die we nu hebben.

Ik denk niet dat de wereld vroeger beter was dan nu. Je kunt dat ook niet met elkaar vergelijken.

Mensen moeten gewoon minder materialistisch worden en misschien ook weer mét de natuur gaan leven. Naar mijn mening zouden mensen daar gelukkiger van worden. En daarnaast vind ik liefde een van de belangrijkste dingen in de wereld, anders raakt men verbitterd.

Op technologisch gebied en ontwikkelingen hebben we het beter dan vroeger, nu is echt goede verzorging, goede voorzieningen etc. maar als je kijkt naar de mens zelf gaan we er alleen maar op achteruit. Zoals familie altijd zegt: “het eerste wat de kinderen doen als ze thuis komen tv kijken of op hun telefoon of achter de computers”, vroeger deed de familie nog veel samen vooral doordat je de smartphone er nog niet was echt je geen tv had met 999 kanalen. Ik zeg niet dat ik in de tijd van vroeger wil leven, maar als je nu ook teletekst leest en ziet wat er allemaal gebeurd, de wereld word alleen maar gekker en gekker en het is niet te stoppen.

Naar mijn mening maakt veel geld hebben niemand ècht gelukkig, maar weinig geld hebben ook niet…Ik denk dat we ook echt niet kunnen stellen dat alles beter was in de Middeleeuwen. Rijkdom was toen zelfs nog belangrijker dan nu. Als je toen arm was, kreeg je ook echt geen hulp van anderen.